گستردگی استفاده از میکسرهای صنعتی ما را مجاب کرده است که در رابطه با جزییات این دستگاه ها بیشتر بدانیم. ساخت پره میکسر پلی اتیلن یکی از جزییاتی است که به طور جد، باید مهم در نظر گرفته شود.

همانطور که می دانید میکسرهای پلی اتیلن در انواع و سایزهای گوناگون برای موارد صنعتی و غیر صنعتی زیادی، قابل استفاده هستند. نکته مهمی که شیوه استفاده از این دستگاه ها را می تواند متفاوت کند، مرتبط با پره های میکسر پلی اتیلن است. در واقع فاز موادی که قصد دارید در میکسر مخلوط کنید، در بیشتر مواقع تعیین کننده نوع پرده مورد نیاز است.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی ساختار و طراحی پره های میکسر پلی اتیلن بپردازیم. بررسی ما بر اساس فاز موادی که قرار است حل شوند خواهد بود. همچنین به شکلی اجمالی به بررسی ساختار کلی و کارآمدتر این پره ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

ساخت پره میکسر پلی اتیلن مبتنی بر فازهای مواد

به طور کلی در استفاده از میکسرها به منظور مخلوط کردن مواد با دو نوع فاز طرف هستیم: فاز جامد و فاز مایع.

در واقع اگر بخواهیم یک گستره خاص برای نوع طراحی و ساخت پره میکسر پلی اتیلن در نظر بگیریم، یکی از مهم ترین پارامترهای طراحی، مرتبط با فاز مواد قابل اختلاط است. به طوری که در برخی از نام گذاری از عنوان هایی تحت نام میکسر فاز جامد و میکسر فاز مایع استفاده می شود. اما بیایید ببینیم که چه تفاوتی در ساختار این میکسرها وجود دارد.

پره میکسرهای فاز جامد

در طراحی و ساخت پره میکسرهای پلی اتیلن در فاز جامد با سه روش عمده اختلاط طرف هستیم. این سه روش شامل: جابجایی، نفوذ و ایجاد سیالیت در پودرهای جامدات می شود. در بین این سه روش می توان روش جابجایی را پر کاربردتر در نظر داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
راه اندازی تولید ابر و اسفنج

در دستگاه هایی که ساخت پره میکسر پلی اتیلن بر اساس جابجایی طراحی می شود، حرکت انتقالی پودرها در طی فرآیند اختلاط، مد نظر است. در این نوع از مخلوط کردن، میکسرها به دو شکل افقی و مارپیچ عمودی باید کار کنند. پره های میکسرهای عمودی، تیغه هایی مارپیچی شکل هستند که به صورت عمودی در وسط مخزن قرار گرفته اند.

در میکسرهای افقی نیز پره های افقی یا ریبون ها در فواصل منظم روی شافت نصب می شوند که این بهترین حالت برای اختلاط به حساب می آید. باید توجه داشت که انواع طرح در ساخت پره میکسر پلی اتیلن و سایر میکسرهای رایج، تنها به چنین اشکالی منتهی نمی شود.

پره میکسرهای فاز مایع

در میکسرهایی که به منظور اختلاط و حل کردن مواد در فاز مایع در نظر گرفته شده اند، بر اساس گرانروی مایعات، تقسیم بندی هایی وجود دارد.

برای اختلاط مایعاتی که دارای گرانروی پایینی هستند، از پره های توربینی، پارویی و ملخی استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که این نوع از طراحی و ساخت پره میکسر پلی اتیلن برای حل کردن و همزدن با سرعتی بالا در نظر گرفته شده است. برخی، پره های توربینی را با نام پره جریان شعاعی نیز می شناسند.

در رابطه با مایعاتی که دارای میزان گرانروی بالایی هستند، به طور عمده از پره های لنگری و حلزونی استفاده خواهد شد. به طور واضح، میکسرهایی که مخصوص چنین مایعاتی هستند، از سرعت پایین تری نیز برخوردار خواهند بود. در رابطه با میکسرهایی که برای مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود از پره های ملخی به طور عمده باید استفاده کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر هموژنایزر

ویژگی هایی خاص در باب بهترین ساختار پره برای میکسرها

به طور کلی برای تولید و ساخت پره میکسر پلی اتیلن و برخی دیگر از میکسرهای رایج در بازار، از مواد زیر استفاده می شود:

  • فولاد کربن
  • فولاد ضد زنگ
  • آلیاژ خاص (مانند دوبلکس یا سوپر دوبلکس)
  • فولاد کربنی با روکش لاستیکی (ابنیت)
  • فولاد کربن با روکش پلاستیکی (هالار)

هر کدام از مواد بالا برای تولید پره، به منظور مقاومت در برابر خوردگی و یا سایش در نظر گرفته می شوند.

لازم است بدانید در رابطه با مواردی که از میکسرها، در فرآیندهای مشابه با تصفیه آب یا از این دست استفاده می شود، لازم است چند قسمت اساسی در نظر گرفته شود:

  • انعقاد
  • مخلوط کردن فلاش
  • لخته شدن
  • اختلاط آهسته

و برخی از ویژگی های دقیق مانند شیب سرعت، جریان پمپاژ، سرعت محیطی یا سرعت سطحی.

همچنین در رابطه با فازهای مواد باید اشاره شود که در طراحی و ساخت پره میکسر پلی اتیلن یا سایر میکسرها، قابلیتی چون اختلاط مایع با جامد به همراه مواد افزودنی نیز وجود دارد. در میکسرهای پیشرفته که مورد استفاده صنعت های پیشرفته در جهان است، می توان این قابلیت را تحت فشار اتمسفر در دمای یک اتاق سازگار، برای اختلاط مواد به شکل کارآمدتری انجام داد.

 در نتیجه

اگر به دنبال خرید بهترین میکسر هستید، باید در وهله اول نوع طراحی و ساخت پره میکسر پلی اتیلن را در نظر بگیرید. پره به عنوان یک پارامتر مهم در میزان کارایی میکسرها می تواند بسیار مهم باشد. در رابطه با پره در انواع میکسرهای مختلف، موضوعی که به ساده ترین شکل وجود دارد، مرتبط با نوع موادی است که قصد دارید اختلاط کنید. مایع یا جامد بودن فاز مواد مورد نظر، در شکل و نوع ساخت پره بسیار موثر است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مواد شوینده

پس از بررسی ساختار اصلی پره با توجه به فاز مواد، لازم است ویژگی های اساسی پره را مد نظر داشته باشید، ویژگی هایی که بیانگر مواد اولیه پره و امکانات آن است. در آخر به منظور اطلاع بیشتر در رابطه با انواع پره و ساخت آنها، تنها کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. همچنین برای مشاهده میکسر استیل، میکسر صنعتی، میکسر پودر و … میتوانید روی لینک هر محصول کلیک کرده و صفحه مورد نظر بروید.

سوالات پرتکرار:

پره میکسر چیست و چه کاربردی دارد؟

پره میکسر یک قطعه مکانیکی است که در داخل رآکتور تولید پلی اتیلن قرار می‌گیرد و با حرکت دورانی، جریان پلیمر را همگن و یکنواخت می‌کند. این کار باعث بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی پلی اتیلن می‌شود.

 چه عواملی بر طراحی پره میکسر تأثیر دارند؟

عوامل مؤثر بر طراحی پره میکسر عبارتند از: شکل هندسی، تعداد، زاویه و فاصله پره‌ها، جنس و خواص مواد سازنده، شرایط عملیاتی رآکتور (دما، فشار، جریان) و نوع پلیمر تولید شده.

چگونه می‌توان خواص مکانیکی پلی اتیلن را با تغییر طراحی پره میکسر بهبود داد؟

بطور کلی، هرچه تعداد و زاویه پره‌ها بالاتر باشد، همگن‌سازی جریان پلیمر بهتر خواهد بود. همچنین، فاصله کمتر بین پره‌ها باعث افزایش شدت توربولانس و شیرینگ جریان می‌شود که منجر به کاهش وزن مولکولی و افزایش قابل جذب بودن پلی اتیلن می‌شود. در نتیجه، با تغییر طراحی پره میکسر، می‌توان خواص مورد نظر را در پلی اتیلن ایجاد کرد. برای مثال، برای تولید پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا و مقاومت به کشش و سایش خوب، باید پره میکسر با تعداد و زاویه کمتر و فاصله بیشتر طراحی شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ویژگی های میکسر پلی اتیلن شوینده

چه موادی برای ساخت پره میکسر مناسب هستند؟

مواد سازنده پره میکسر باید دارای خواص مکانیکی، حرارتی و شیمیایی مناسب باشند. از جمله این خواص می‌توان به استحکام، سختی، دوام، مقاومت به خوردگی، نفوذپذیری و هدایت حرارتی اشاره کرد. بر اساس این خواص، معمولاً از فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی، تیتانیوم و نانوکامپوزیت‌ها برای ساخت پره میکسر استفاده می‌شود.

چگونه می‌توان عملکرد پره میکسر را ارزیابی کرد؟

برای ارزیابی عملکرد پره میکسر، می‌توان از روش‌های تجربی، نظری و عددی استفاده کرد. روش تجربی شامل آزمایش‌های مقیاس کوچک و بزرگ در شبه رآکتور و رآکتور واقعی است. روش نظری شامل تحلیل ریاضی و استفاده از روابط تجربی است. روش عددی شامل شبیه‌سازی جریان پلیمر با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف است. با استفاده از این روش‌ها، می‌توان پارامترهای مؤثر بر عملکرد پره میکسر را مشخص و بهینه کرد. برخی از این پارامترها عبارتند از: شدت توربولانس، شیرینگ جریان، توزیع دما، توزیع وزن مولکولی، توزیع قابل جذب بودن و توزیع رنگ پلیمر.

5/5 - (10 امتیاز)