الکتور موتور و گیربکس میکسر پلی اتیلن از جمله اجزای اساسی یک میکسر صنعتی محسوب می شود. در واقع سوای از ساختاری که در ظاهر مشاهده می کنید، معنای اساسی میکسر با استفاده از قدرتی که آن را به حرکت در می آورد شناخته می شود.

به خوبی می دانید که میکسرها دارای اندازه، مقاومت، مصرف انرژی و عملکرد و شیوه نگهداری خاصی هستند. بخش عمده ای از این ویژگی ها مختص بدنه میکسر و بخشی دیگر مختص شیوه کار کردن میکسر یا توانی است که به آن در عمل اختلاط کمک می کند.

در این بخش ما سعی داریم به معرفی و بررسی یک قسمت اساسی در میکسرها با نام الکترو موتور و گیبرکس بپردازیم. برخی از این ابزار با نام جعبه دنده نیز یاد می کنند؛ چیزی شبیه به جعبه دنده اتومبیل که وظیفه انتقال و تقسیم توان حرکت را بر عهده دارد. اما ماجرا در رابطه با میکسرها کمی متفاوت است.

گیربکس میکسر پلی اتیلن دقیقا چیست؟

گیبرکس با نام جعبه دنده نیز شناخته می شود. در تعاریف عمومی یک گیبرکس معمولی، گیبرکسی است که سیکلوئیدی محسوب شود. در واقع گیربکسی را باید خوب معرفی کرد که چرخ دنده ای سیکلوئیدی در قالب یک دستگاه انتقال در اختیار داشته باشد. منظور از انتقال، همان توان یا نیرویی است که  قرار است از طریق یاطاقان به پره ها به منظور انجام اختلاط منتقل شود.

به زبان ساده اگر قرار باشد محور و پره های موجود در میکسر به چرخش یا حرکت درآیند، لازم است که از گیربکس میکسر پلی اتیلن استفاده شود. برای این انجام حرکت، گیبرکس وظیفه تقسیم بندی میزان سرعت چرخش را بر عهده دارد. یک گیبرکس در میکسر پلی اتیلنی از اجزای گوناگونی به منظور به چرخش در آوردن محور اصلی تشکیل شده است. شافت ورودی، یاطاقان غلتکی و چرخ دهنده از مهم ترین اجزای گیربکس محسوب می شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید دستگاه برای کار در منزل | معرفی دستگاه های خانگی شویاصنعت

نحوه کار گیبرکس و الکترو موتور در میکسر

الکترو موتور که در واقع وظیفه اصلی ایجاد قدرت را دارد، در اتصال با گیبرکس قرار می گیرد. با استفاده از  امکانات گیبرکس، شرایط تنظیم قدرت و انتقال آن به محورها فراهم می شود. فرآیند انتقال به این شرح است که دو یاطاقان غلتکی با نام بازوهای چرخان روی قسمتی از گیربکس میکسر پلی اتیلن نصب می شوند. محل نصب به شکلی است که با استفاده از یک میلگرد بازویی تنظیم شده و چرخ سکلوئیدی با مجموعه ای از دندانه های حلقوی مرتب شده است. در واقع این مکانیسم روی چرخ دنده اصلی متصل به الکترو موتور وجود دارد. همچنین یک چرخ دنده مشبک داخلی با اختلاف در سایز دندانه ها به منظور کاهش اصطحکاک روی دندانه های پین شده گیبرکس قرار دارد.

باید توجه داشته باشید اگر بخواهیم بیشتر در رابطه با نحوه کار الکترو موتور و گیبرکس صحبت کنیم، لازم است فضای صحبتمان تخصصی تر شود. از همین رو چون ترجیحا روی صحبت ما درباره میکسرهاست، در این حد بدانید که گیبرکس به منظور ایجاد نیروهای متفاوت برای اعمال سرعت های گوناگون در عمل اختلاط استفاده می شود و نیازی نیست که با جزییات عمیق فنی آن آشنا شوید. اما درباره جزییات دیگر که کارامدتر است در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکاتی مهم در رابطه با گیبرکس های میکسر پلی اتیلنی

به طور کلی با توجه به نمونه هایی که از گیبرکس میکسر پلی اتیلن در بازار وجود دارد؛ این جعبه دنده ها لازم است ویژگی های زیر را دارا باشند:

  1. سرعت بالا به منظور کارایی بالا
  2. ساختار جمع و جور و حجم کم
  3. کم صدا در قبال حرکت پیوسته و پایدار
  4. طراحی مناسب به منظور نصب راحت و نگهداری آسان
  5. عمر طولانی و قابل اعتماد
قدمی دیگر تا کارآفرینی
ماشین از ما کار از شما | طرحی اقتصادی و کاربردی در شویاصنعت

نکته پایانی…

اگر به دنبال یک گیربکس میکسر پلی اتیلن هستید که در تطابق کامل با الکترو موتورهای رایج باشد، می توانید با در نظر داشتن امکانات موجود در این دستگاه ها اقدام به خرید آن ها کنید. بهم زدن مواد شیمیایی مختلف در پروژه های تصفیه آب، یا پروژه های نیازمند اتوماسیون مانند نفت، مواد شیمیایی، مواد غذایی، مواد دارویی و غیره نیازمند یک نیروی و توان منحصر هستند. بخش عمده ای از این نیرو در گرو گیبرکس است.

گیبرکس به عنوان وسیله ای که نیرو را از الکترو موتور منتقل می کند، باید به در حد ممکن به بهترین شکل برای بهترین بازخورد انتخاب شود. در آخر برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و خرید یا مشاوره در رابطه با میکسرها و الکترو موتور و گیبرکس های آن کافی است با ما در شویا صنعت در ارتباط باشید.

5/5 - (8 امتیاز)