نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن

میکسرهای پلی اتیلن پس از میکسرهای استیل بیشترین کاربرد را در تولیدات مواد مختلف اعم از: جامد، مایع و … دارند. برای آنکه بتوان انتخاب مناسبی برای خرید میکسرهای پلی اتیلن داشت این است که بدانیم می خواهیم برای چه امری از این دستگاه با کیفیت و کاربردی استفاده کنیم. ما در این مقاله شما را با نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن آشنا می سازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن

میکسرهای پلی اتیلن به دو علت انتخاب مناسبی می باشند:

اول اینکه این میکسرها برعکس میکسرهای فلزی مقرون به صرفه می باشند و برای تولید کننده از نظر اقتصادی یک انتخاب ایده آل هستند.

دومین علت هم این است که میکسرهای پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و اسیدی برعکس میکسرهای فلزی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

کاربرد میکسر پلی اتیلن

در ادامه نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن بهتر است با کاربرد میکسر پلی اتیلن هم آشنایی داشته باشیم. با کمک میکسر پلی اتیلن می توان: مایع با مایع، مایع با جامد و جامد با جامد را ترکیب و به یک ماده یا همان محصول خاص و مورد نظر تبدیل نمود.

از جمله کاربردهایی که می توان از میکسر پلی اتیلن داشت این است که میکسر پلی اتیلن را می توان در صنایع مختلف از قبیل موارد زیر مورد استفاده قرار داد:

  • صنایع ترکیب و تولید مواد شیمیایی
  • صنایع ترکیب و تولید مواد دارویی
  • کارگاه های ساخت اسید و مشتقات آن
  • صنایع مرتبط با ساخت انواع مواد شوینده
  • صنایع ساخت مواد آتش زا
  • کارگاه های ساخت مواد الکلی و مشتقات آن
قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش میکسر پلی اتیلن

معایب میکسرهای پلی اتیلن

میکسرهای پلی اتیلن در کنار مزایا و کاربردهای بسیاری که دارند می توانند با معایبی هم همراه باشند. این میکسرها در برابر حرارت و دمای بالا مقاومت بسیار کمی داشته و همچنین در زمان استفاده برخی از سیالات همچون رسوبات سیلیکاتی ممکن است دچار سایندگی شوند.

در طی زمان دچار تخریب شده و پس از مدتی احتیاج به تعویض میکسر پلی اتیلن خواهد بود.

آیا میکسر پلی اتیلن برای تولید کننده انتخاب مناسبی است؟

با کمک میکسر می توان ترکیب نمودن دو یا چند مواد را به طور صحیح و کامل انجام داد. به میکسری هم که ساختار بدنه آن از جنس نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن است و میکسر با آن ساخته شده میکسر پلی اتیلن می باشد.

تمام آنچه که ما می توانیم در تعریف میکسر پلی اتیلن بیان کنیم این است که میکسر پلی اتیلن جزو ابزارآلات کاربردی می باشد که می توان در صنایع گوناگون از قبیل: صنایع غذایی، صنایع دارویی، بهداشتی و زیبایی و … استفاده نمود.

یکی از ابزارآلاتی است که در صنایع مختلف کاربردهای ویژه ای دارد. کاربرد این میکسر با توجه به انواع و قیمت میکسر پلی اتیلن می تواند طیف گسترده ای را به خود اختصاص دهد.

از اجزا تشکیل دهنده میکسر پلی اتیلن هم می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مخزن پلی اتیلن
  • شفت
  • قاب و شاسی
  • تیغه های همزن
  • الکتروموتور و گیربکس

عوامل تاثیرگذار در انتخاب میکسر پلی اتیلن

از عوامل تاثیر گذار می توان به این موارد توجه ویژه ای داشت:

از تاثیر گذارترین عواملی که در انتخاب میکسر پلی اتیلن مهم می باشد، حجم مخزن پلی اتیلن است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع میکسر پلی اتیلن

تعداد لایه و مواد استفاده شده در ساخت مخزن هم می تواند در نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن مهم باشند.

توجه به نوع موتور، گیربکس، شفت و تیغه ها، نوع قاب و شاسی نگهدارنده هم می تواند مهم تلقی گردد.

انواع میکسر پلی اتیلن

میکسرهای پلی اتیلن در انواع مختلف ساخته شده و هر کدام ویژگی و کاربردهای مختص به خود را دارا می باشند. در ادامه این مقاله شما را با انواع میکسر های پلی اتیلن آشنا می سازیم.

میکسر افقی پلی اتیلن: این نوع میکسر برای مکان هایی که ارتفاع کمی دارند یک انتخاب مناسب می باشد و مخزن افقی آن کاربردهای بسیاری در ذخیره مواد الکلی، ذخیره آب، ذخیره مواد اسیدی و … خواهد داشت.

میکسر عمودی پلی اتیلن: مخزن این دستگاه به صورت عمودی می باشد. با وجود این نوع از میکسر و عمودی بودن آن سطح کمتری از محیط اشغال خواهد شد و برای مکان های که ارتفاع بسیاری دارند مناسب می باشد. البته این را هم خاطر نشان کنیم که برای استفاده از این نوع میکسر پلی اتیلن احتیاج به نردبان خواهد بود.

البته میکسر پلی اتیلن قیفی شکل هم می باشد که می توان در تولیدات از این دستگاه هم استفاده کرد.

خرید میکسر پلی اتیلن

در زمان خرید میکسر پلی اتیلن باید بدانید که می خواهید برای تولید چه محصول و ماده ای از میکسر پلی اتیلن استفاده نمایید و همچنین محیطی که می خواهید میکسر پلی اتیلن را در آنجا قرار دهید به چه صورت است و بسته به این موارد نوع مناسب میکسر پلی اتیلن را انتخاب و خریداری نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر پلی اتیلن 1000 لیتری

فرق بین میکسر پلی اتیلن و میکسر استیل

اگر بخواهیم تفاوت بین این دو میکسر را بیان کنیم باید بگوییم که میکسرهای پلی اتیلن سبکتر از میکسرهای استیل هستند و به همین جهت حمل آن آسان تر خواهد بود.

یا اینکه میکسرهای پلی اتیلن در برابر انواع مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بهتری نسبت به میکسر استیل دارند.

از نظر قیمتی هم میکسرهای پلی اتیلن از قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به میکسرهای استیل برخوردار می باشند.

البته این را هم بگوییم که مقاومت دمایی میکسرهای استیل بیشتر از پلی اتیلن می باشد و همچنین طول عمر میکسرهای استیل بیشتر از نوع پلی اتیلن است.

قیمت میکسر پلی اتیلن

در قیمت گذاری میکسر پلی اتیلن مواردی سهیم خواهند بود که با نظر به آنها می توان قیمت تمام شده محصول را برآورد نمود. این موارد عبارتنداز:

  • کیفیت مواد اولیه
  • نوع طراحی میکسر
  • تجهیزات استفاده شده در دستگاه میکسر و …

شما می توانید با مراجعه به قسمت فروش از مشاوران ما قیمت به روز شده محصول را درخواست نمایید.

در آخر

میکسرهای پلی اتیلن به علت اینکه از جنس نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن ساخته شده به این نام معروف می باشد. از این میکسر می توان در مصارف گوناگون و به منظور ترکیب یا همان میکس نمودن دو یا چند ماده با یکدیگر و تبدیل به یک محصول جدید استفاده نمود. این میکسر از اجزا مختلفی از قبیل: مخزن، قاب و شاسی، تیغه های همزن و … تشکیل شده و باعث کاربردی شدن دستگاه مذکور گردیده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد میکسر پلی اتیلن چیست؟
5/5 - (7 امتیاز)