کاربرد دستگاه میکسر پودری چیست؟ دستگاه میکسر پودری چه نوع دستگاهی می باشد؟ چه ویژگی های دارد؟ قیمت دستگاه میکسر پودری چقدر می باشد؟ برای دانستن جواب این سوالات و بسیار سوال دیگر که ممکن است برای شما عزیزان پیش آمده باشد و بخواهید قبل از خرید و اضافه نمودن آن در خط تولید خود توضیحاتی در مورد این دستگاه بدانید. پس پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

دستگاه میکسر پودری

دستگاه میکسر پودری با نام: ریبون بلندر، میکسر پودر صنعتی، همزن صنعتی، مخلوط کن پودری، دستگاه بلندر و میکسر پودری، در بازار شناخته می شود. از دستگاه میکسر پودری به منظور ترکیب یا مخلوط نمودن یک یا چند پودر استفاده و به این صورت یک محصول پودری جدید که کاملا میکس گردیده بدست می آید. این میکسر دارای پره های ریبونی بوده و با کمک این پره ها مواد از دو طرف مخزن به وسط مخزن منتقل شده و کار میکس به این صورت انجام می پذیرد.

پس از اینکه میکس به پایان رسید، می توان از قسمت خروجی که معمولاً در قسمت پایین تعبیه شده است مواد جدید بوجود آمده خارج می گردد.

در صنایع مختلف و به منظور افزایش سرعت کار از انواع میکسر پودری بسته به انواع مواد جامد استفاده می گردد.

از انواع دستگاه میکسر پودری می توان به این موارد اشاره داشت:

  • میکسر پودر عمودی
  • میکسر بشکه ای
  • میکسر استوانه ای
  • میکسر V شکل یا وی بلندر
  • توربو میکسر
  • میکسر های دبل شفت
  • مخلوط کن های آزمایشگاهی
  • میکسر پودر افقی یا ریبون بلندر

اگر بخواهیم به طوری کلی دستگاه میکسر را تقسیم نماییم باید بگوییم دستگاه میکسر پودری در دو نوع افقی و عمودی تقسیم می گردد. هر کدام از انواع میکسر پودری دارای اهمئت خاصی می باشند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مواد اولیه دستگاه ابر و اسفنج چیست؟

کاربرد دستگاه میکسر پودری

حال که تا حدودی با دستگاه میکسر پودری آشنایی پیدا کردیم بد نیست، با کاربرد دستگاه میکسر پودری هم آشنا گردیم. همانطور که گفته شد، میکسر پودری دارای انواع مختلفی می باشد و به همین جهت کاربردهای بسیاری را در منازل، کارگاه های کوچک، کارخانجات و … را از آن خود نموده است. از جمله کاربرد دستگاه میکسر پودری می توان به طور خلاصه به این موارد اشاره نمود:

  • صنایع غذایی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع دارویی و بهداشتی

دستگاه میکسر پودری چگونه استفاده می گردد؟

دستگاه میکسر پودری هم همچون دیگر دستگاه های صنعتی کارکرد مختص به خود را دارا می باشد. برای آنکه بتوان بهترین نتیجه را از این مدل دستگاه ها دریافت کرد، ابتدا باید افراد با کارکرد آن آشنا باشند و بدانند به چه صورت از آن باید استفاده نمایند.

ما در ادامه شما را با طرز کار دستگاه میکسر پودری آشنا می سازیم.

به طور معمول دستگاه میکسر پودری در داخل مخزن خود دارای دو تیغه یا پره می باشد که به یک شفت محکم متصل می گردند. زمان استفاده، نیروی موتور دستگاه میکسر پودری به شفت منتقل شده و با کمک شفت ها گردش پره‌ های بزرگ و کوچک که در دستگاه تعبیه گردیده است به حرکت در می آیند.

در این مرحله پودر به کمک پره‌ های کوچک انتقال به کناره‌ ها داده می شود سپس با کمک پره های بزرگ به سمت وسط انتقال پیدا می کنند. به این صورت میکس و ترکیب دو یا چند ماده به سهولت و با کمک این دستگاه انجام می پذیرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
راهکارهای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در خط تولید سفره یکبار مصرف

توجه داشته باشید که دقت میکس مواد تحت تاثیر حرکت کردن پره ها قرار دارد.

قیمت میکسر پودری

دستگاه میکسر دارای کاربردهای بسیار بوده، ویژگی های منحصر به فردی داشته و می تواند در تولیدات مواد جامد حرف اول را بزند.

قیمت میکسر پودری می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و به علت کارایی و کاربرد دستگاه میکسر پودری در بازار دارای قیمت های متنوع و گوناگونی می باشد. از جمله عواملی که روی قیمت دستگاه میکسر پودری تاثیر گذار است، شامل: برند سازنده، کیفیت جنس استفاده شده در ساخت دستگاه میکسر پودری، بسته به نوعی که دارد و … می باشد. البته نوسانات بازار ارز هم روی قیمت تمام شده دستگاه میکسر پودری می تواند تاثیر بگذارد. در صورت داشتن قیمت به روز میکسر پودری می توانید با همکاران ما در شویا صنعت ارتباط برقرار کرده و قیمت به روز شده دستگاه را داشته باشید. البته در صورت تمایل می توانید این نوع از دستگاه میکسر یا دیگر انواع دستگاه های میکسر را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

آیا از دستگاه میکسر پودری می توان در تولید انواع مواد غذایی استفاده نمود؟

دستگاه میکسر پودری برای انواع مواد غذایی که به صورت پودر و جامد هستند، مناسب می باشند. با کمک این دستگاه تمام ذرات دو یا چند ماده مورد نظر با یکدیگر ترکیب و میکس می گردند و یک محصول خاص و منحصر به فرد را تولید و بوجود می آورند.

 آیا دستگاه میکسر پودری برای هر تولیدی مناسب است؟

خیر، همانطور که گفتیم دستگاه میکسر پودری فقط برای مواد جامد پودری مناسب بوده و بسته به نوع مواد جامد دارای انواع مختلف می باشد که بسته به نوع دستگاه، ظرفیت مناسب، چگالی جامدات و … یک خرید مطمئن داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر صنعتی چیست؟ | کاربرد انواع میکسرهای صنعتی

در آخر

دستگاه میکسر پودری با نام میکسر بلندر، میکسر پودر صنعتی، ریبون بلندتر و … در بازار معروف می باشد و دستگاهی است که برای تبدیل نمودن دو یا چند ماده جامد پودری با یکدیگر قابل استفاده و در صنایع مختلف همچون: دارویی، شیمیایی، غذایی و … کاربرد دارد. البته بگوییم بسته به نوع دستگاه میکسر پودری کاربرد آن هم می تواند متغیر باشد.

هر کدام از انواع دستگاه میکسر پودری کاربرد مختص به خود را داشته و از نظر ویژگی و قیمتی با یکدیگر فرق کرده و متفاوت می باشند. این دستگاه صنعتی بسته به برند تولید کننده امکان دارد از گارانتی و خدمات پس از فروش هم برخوردار باشد. شما می توانید در صورت تمایل برای مشاهده قیمت یا خرید دستگاه میکسر پودری یا دیگر میکسرها مانند میکسر پلی اتیلن یا میکسر صنعتی با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید. مشاوران ما همچنین در صورت تمایل اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

 

سوالات پرتکرار:

دستگاه میکسر پودری چه کاربردی دارد؟

دستگاه میکسر پودری یک تجهیز صنعتی است که برای ترکیب و همگن‌سازی مواد پودری با یکدیگر یا با مایعات استفاده می‌شود. این دستگاه در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، کشاورزی و ساختمان کاربرد دارد.

دستگاه میکسر پودری چگونه کار می‌کند؟

دستگاه میکسر پودری از یک حوضچه یا هاپر، یک قسمت مخلوط‌کننده و یک قسمت خروجی تشکیل شده است. حوضچه یا هاپر محل قرارگیری مواد اولیه است که با استفاده از یک سامانه تغذیه به قسمت مخلوط‌کننده منتقل می‌شوند. قسمت مخلوط‌کننده شامل چندین القای خلط و همزن است که با حرکت دورانی و جابجایی مواد را با هم ترکیب و همگن می‌کنند. قسمت خروجی نقطه‌ای است که محصول نهایی از آن خارج شده و به سمت بسته‌بندی یا استفاده بعدی هدایت می‌شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه حفاری مغزه گیری هیدرولیک

دستگاه میکسر پودری چه نوع مواد پودری را مخلوط می‌کند؟

دستگاه میکسر پودری قادر است انواع مختلف مواد پودری را با هم یا با مایعات مخلوط کند. برخی از این مواد عبارتند از: آرد، شیر خشک، قند، نمک، ادویه، دارو، شوینده، کود، سم، سیمان، گچ و غیره.

دستگاه میکسر پودری چه خصوصیات و ویژگی‌های فنی دارد؟

دستگاه میکسر پودری با توجه به نیاز و کاربرد صنعتی خود، در ابعاد، ظرفیت، قدرت، سرعت و نحوه کارکشی (پیچشی یا حجمی) متفاوت است. بعضی از خصوصیات و ویژگی‌های فنی این دستگاه عبارتند از: جنس بدنه و قطعات از فولاد ضد زنگ، دارا بودن سیستم کنترل الکترونیکی و اتوماتیک، قابلیت تنظیم زمان و دمای مخلوط‌کردن، دارا بودن سیستم تخلیه هیدرولیکی یا پنوماتیک، دارا بودن سیستم تمیزکردن خودکار و غیره.

دستگاه میکسر پودری چه مزایا و معایبی دارد؟

دستگاه میکسر پودری مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: افزایش کیفیت و یکنواختی محصول، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی و انرژی، کاهش زمان مورد نیاز برای تولید، کاهش ضایعات و اتلاف مواد، افزایش بهره‌وری و سودآوری. معایب این دستگاه نیز می‌تواند شامل موارد زیر باشد: نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالا، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم، نیاز به دانش و تخصص فنی برای راه‌اندازی و کارکرد صحیح، احتمال بروز خطا یا خرابی در قسمت‌های الکترونیکی یا مکانیکی.

5/5 - (10 امتیاز)