میکسر داینامیک چیست و چه کاربردی دارد؟

میکسرهای دینامیک، میکسرهای چرخشی هستند که همچون میکسر پلی اتیلن یا میکسر استیل باعث مخلوط گردیدن یک یا چند ماده با یکدیگر و تولید یک محصول جدید می شوند. این روش از بسیاری جهات می تواند گزینه سریع تر و همچنین سازگارتری باشد. همچنین به منظور دستیابی به نتایج همگن، به خصوص برای مایعات حساس هم می تواند ایده آل باشد.

میکسر داینامیک می تواند بسیار کارآمد و مفید در صنایع مختلف باشد. در رابطه با تعمیر و نگهداری این دستگاه هم ذکر نماییم که به طور معمول وقت آنچنانی نگرفته و به آسانی تمیز و یا تعمیر می گردند. به غیر از این تکنیک های عملیاتی ایمن تری را هم می تواند ارائه دهد. در ادامه شما را با این نوع از میکسر بیشتر آشنا می سازیم، پس همچنان با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

میکسر داینامیک

میکسر دینامیک با نام همزن پروانه ای هم در بازار شناخته می شوند و برای مخلوط نمودن مواد شیمیایی: مایع با مایع، مایع با جامد، مایع با گاز، همگن کردن محلول ها، انتقال دادن حرارت و … قابل استفاده می باشند.

حرکت چرخشی داینامیک، نیروهای Radial و Thrust را به لایه های سیال وارد نموده و این کار باعث ایجاد ترکیب جریان می شود. این دستگاه در انواع مختلف و طبق ابعاد متناسب و تحت استانداردهای لازم ساخته می شوند.

از ویژگی هایی که می توان به میکسرهای دینامیک نسبت داد عبارتنداز:

  • همگن سازی در کمترین زمان ممکن
  • امکان تنطیم شدت اختلاط و دور همزن
  • ایده آل برای استفاده در صنایع گوناگون
قدمی دیگر تا کارآفرینی
آموزش و ارتقای مهارت کارکنان در خط تولید سفره یکبار مصرف

انواع میکسر دینامیک

میکسرهای دینامیک دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتنداز:

میکسر دینامیک دور کند: که برای نصب روی تانکر و رآکتور نیمه سنگین مناسب هستند.

میکسر دینامیک دور تند

میکسر دینامیک کوپل مستقیم: برای کار سبک قابل استفاده است و مقرون به صرفه می باشند. همچنین روی مخازن کوچک قابل نصب هستند.

میکسر دینامیک افقی: در بخش های صنعتی مختلف قبل استفا ت است.

میکسر ریبون یا ریبون بلندر: برای مواد پودری و تولید ترکیب های نو پودری با کمک این نوع میکسر امکان پذیر است.

میکسر مواد گرانولی: از این نوع دستگاه هم می توان در صنایع مختلف استفاده و بهره برد.

میکسر دینامیک آزمایشگاهی: قبل استفاده در صنایع شیمیایی و دارویی است. جزو اقتصادی ترین روش در برخورد با سیالات ناشناخته و انجام عملیات اختلاط در مقیاس آزمایشگاهی می باشد.

هدف از استفاده کردن از میکسر دینامیک چیست؟

میکسر داینامیک می تواند در صنعت استفاده های فراوانی شود و کیفیت تولید را به مراتب افزایش دهد از جمله اهدافی که می توان به میکسر های داینامیکی نسبت داد، به این شرح می باشد. با کمک این دستگاه میکسر سرعت و روند ترکیب افزایش پیدا خواهد کرد. مخلوط نمودن دو ماده غیر همگن به سهولت انجام می پذیرد. استفاده آزمایشگاهی همچون آزمایش محاسبه اندازه ذرات خاک و رقیق‌ سازی نمودن اشاره داشت. همچنین تغییر فاز ماده شیمیایی مثل تبدیل جامد به مایع و رسیدن به مرحله مطلوب همچون فرآیند پلیمریزاسیون، انتقال دادن حرارت و لخته سازی مثل آب آهک از دیگر اهداف میکسر داینامیکی می باشد.

از انواع میکسرهای دینامیک کدام یک انتخاب مناسبی خواهد بود؟

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم که کدام نوع از میکسر داینامیک مناسب است بهتر است ببینیم این میکسر دارای چند نوع است. میکسر دینامیک در دو نوع: میکسر دینامیک موتوری و میکسر دینامیک دستی ساخته می شوند که میکسر داینامیک دستی به منظور مخازن بسیار کوچک قابل استفاده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی چیست؟

به طور معمول از میکسر دستی برای مخلوط کردن پودر در سیال برای چند لحظه استفاده میشود.

بهتر است بدانید میکسر های سیال آبکی و میکسرهای سیال ویسکوز هیچ کدام از آنها نمی توانند برای نوع دیگری مناسب باشند.

برای سیال غیر ویسکوز بوجود آمدن اختلاط کفایت خواهد کرد.

برای سیال ویسکوز بهتر است به سراغ میکسر با هم زدن محوری و رادیال رفته و آنها را انتخاب نمایید.

نحوه کار میکسر دینامیک

در رابطه با نحوه کار میکسر داینامیک باید بگوییم که با گردش پیدا کردن پره، در مخزن جریان سیال شکل خواهد گرفت و به این صورت اختلاط رخ می دهد.

با زاویه دادن به پره های دستگاه، این امکان فراهم است تا سیال را به غیر از اطراف، به سمت پایین و یا بالا هدایت نمود.

در ترکیب اولیه پودر با آب، به طور معمول از میکسر با دو پره استفاده خواهد شد.

به طور معمول در دو نوع میکسر دینامیک دور پایی و دور بالا تولید می گردد.

بهتر است بدانید پره های میکسر دور پایین بسیار بزرگتر می باشند.

ویسکوزیته نقش تعیین کننده ای می تواند در اندازه پره ها و همچنین دور چرخش داشته باشد.

مزایای انتخاب و استفاده از میکسرهای دینامیک

میکسرهای داینامیک به علت مزایای منحصر به فردی که دارند یک انتخاب ایده آل برای صنایع مختلف می باشند. در ادامه شما را مزایای این دستگاه آشنا می سازیم. با ما همچنان همراه باشید.

این میکسر از سرعت نسبتاً بالایی برخوردار می باشد و به همین منظور منجر به ایجاد یک مخلوط متلاطم و در البته ایده آل لخته می گردد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت مخزن استیل دو جداره

تمام ذرات جامد با لخته ساز تماس داشته و گله ها به طور تقریبی اندازه یکسانی خواهند داشت. تشکیل گله های آگلومراهای بزرگ ناپایدار یا بسیار کوچک با افزایش اتلاف آب گله ها در دستگاه آبگیری به حداقل خواهد رسید. با تظر به تلفات سریع تر آب، امکان بالا رفتن توان عملیاتی واحد آبگیری یا بهینه سازی درجه آبگیری وجود خواهد داشت.

می توان با ورودی انرژی مخصوص تا 20 کیلووات ساعت بر تن DR ، حتی مایعاتی که بسیار چسبناک هستند را تحت شرایط آشفته مخلوط نمود.

پس می توان غلظت محلول لخته ساز را به طور معمول 0.2٪ به 0.4٪ ماده مؤثر نوردغ افزایش قرار داد، به این معنا که حجم آب رقیق به منظور تهیه لخته را می توانیم به نصف کاهش دهیم.

این کار منجر به کاهش بار هیدرولیکی بر روی سیستم آبگیری می گردد که به نوبه خود می تواند تأثیر مثبتی بر درجه آبگیری داشته باشد.

فلدر صورتی که وکولانت با آب آشامیدنی تهیه گردد، هزینه های جاری برای آب رقیق سازی هم ممکن است به نصف کاهش پیدا کند. به غیر از این، اندازه کوچک تر کارخانه تهیه لخته برای همان زمان بلوغ کافی می باشد.

قیمت میکسر داینامیک

در رابطه با قیمت میکسر داینامیک هم باید بگوییم که این میکسر به علت متنوع بودن دارای قیمت متفاوتی می باشد. شما می توانید برای استعلام قیمت با همکاران ما تماس گرفته و قیمت جدید میکسر داینامیک را استعلام بگیرید و در صورت تمایل اقدام به خرید میکسر داینامیک نمایید.

در آخر

به منظور ترکیب انواع مایعات و گازها، از ویسکوزیته کم تا بالا و یا بدون جامدات ایده آل می باشند و در بسیاری از پیکربندی های پلاستیکی و فلزی موجود می باشند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخزن پلی اتیلن میکسر دار
5/5 - (4 امتیاز)