انواع میکسر پلی اتیلن

میکسرها همانطور که از نام آنها پیدا است به منظور میکس و تبدیل نمودن دو یا چند ماده به یک محصول خاص و منحصر به فرد استفاده می گردد و در شرکت های تولیدی یکی از نیازهای خط تولید به شمار می رود. با کمک میکسر می تواند انواع ماده: جامد با جامد، جامد با مایع و مایع با مایع را به آسانی ترکیب و مخلوط نمود. میکسر پلی اتیلن دارای انواع مختلف بوده و بسته به نیاز تولید می توان بهترین را در انواع میکسر پلی اتیلن انتخاب و استفاده نمود. از جمله انواع میکسر پلی اتیلن می توان به: میکسر مخازن پلی اتیلن، میکسر ته قیفی مخازن پلی اتیلن و میکسر عمودی مخازن پلی اتیلن اشاره داشت. در ادامه شما را با این دستگاه ها بیشتر آشنا می سازیم، با ما همچنان همراه باشید.

میکسر پلی اتیلن چیست؟

میکسر پلی اتیلن را می توان مجموعه ای از میکسرهای صنعتی دانست که می تواند به تولید کنندگان در عرصه های مختلف: غذایی، دارویی، شیمیایی و … کمک بسزایی نمایند.

علت نام گذاری این میکسر به نام میکسر پلی اتیلن به این علت است که مخزن این دستگاه از پلیمری به نام پلی اتیلن ساخته شده است و به همین جهت امروزه صنعتگران با این نام این دستگاه را می شناسند. میکسر پلی اتیلن به علت اینکه دارای واکنش پذیری پایینی است بیشتر برای محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایای انتخاب میکسر پلی اتیلن می توان پس از کیفیت بالا، کاربرد فراوان و سهولت در استفاده به مقرون به صرفه بودن آن هم اشاره داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر پلی اتیلنی

این میکسرها برعکس میکسرهای استیل از قیمت مناسبی برخوردار می باشند، به علت سبکی قابل حمل می باشند و همچنین ساخت آنها برعکس میکسرهای استیل سریع تر انجام می پذیرد.

انواع بسیاری از مخزن های پلی اتیلن وجود دارد که می توان گفت اکثراً از میکسر‌های پلی اتیلن از نوع مخزن قیفی و یا عمودی استفاده می نمایند. البته این را هم خاطر نشان کنیم که هر کدام از این دو برای تمام تولیدات قابل استفاده نمی باشند. به عنوان نمونه مخزن قیفی هنگامی قابل استفاده خواهد بود که گرانروی ماده ای که احتیاج می باشد تا تخلیه گردد، بسیار باشد.

این را هم در آخر تعریف میکسر پلی اتیلن اضافه کنیم که در فرآیند ساخت میکسر پلی اتیلن از تیغه های گوناگون استفاده می توان نمود. به عبارتی هیچ محدودیتی در نوع تیغه این میکسر وجود نخواهد داشت.

اجزا میکسر پلی اتیلن

قبل از اینکه بخواهیم به انواع میکسر پلی اتیلن رجوع کنیم بد نیست اجزای میکسر پلی اتیلن را هم شناسایی کنیم و ببینیم این دستگاه از چه اجزایی ساخته شده است. از اجزا میکسر پلی اتیلن می توان به این موارد اشاره داشت:

  • مخزن پلی اتیلن
  • شفت
  • قاب و شاسی
  • تیغه های همزن
  • الکتروموتور و گیربکس

از موارد استفاده میکسر پلی اتیلن هم که در بالا اشاره ای داشتیم بیشتر برای مصارف شیمیایی قابل استفاده می باشد که شامل: تنظیم pH محلول، تولید آفت کش ها، تولید مواد شوینده تولید مشتقات الکلی و … .

انواع میکسر پلی اتیلن

همانطور که گفتیم میکسرها با توجه به واکنش پذیری و کارایی که دارند انواع مختلفی دارند که یکی از این انواع میکسر پلی اتیلن است که خود شامل چند مدل مختلف است که استفاده از این میکسر را در هر حالت ممکن می سازد و دست صنعتگران را در انتخاب باز می گذارد. حال تا حدودی شما را با انواع میکسر پلی اتیلن آشنا می سازیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با کاربرد های میکسر پلی اتیلن آشنا شوید

میکسر پلی اتیلن قیفی

این میکسر دارای مخزنی به شکل مخروطی یا به اصلاح قیفی شکل می باشد. با کمک این نوع مخزن مواد به راحتی از مخزن خارج می گردد. در بالای این مخزن هم یک دریچه وجود دارد که با کمک آن مواد اولیه به داخل مخزن وارد و ترکیب و سپس از قسمت پایین مخزن که گفتیم به شکل قیف است خارج و داخل ظروف مورد نظر وارد می گردد.

میکسر پلی اتیلن عمودی

میکسر پلی اتیلن عمودی که با نام میکسر پلی اتیلن استوانه ای یا ایستاده معروف می باشد یکی دیگر از انواع میکسرهای پلی اتیلن است. این نوع نسبت به نوع افقی بیشترین مزایا را از آن خود نموده است.

میکسر پلی اتیلن عمودی در صنایع مختلف قابل استفاده می باشد و نسبت به دیگر مدل ها از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد.

اینکه کدام یک می تواند انتخاب مناسبی باشد به نیاز مشتری بستگی خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

قیمت انواع میکسر پلی اتیلن

عوامل مختلفی می توانند روی قیمت میکسر پلی اتیلن تاثیر بگذارند که یکی از آنها انواع مختلف میکسر پلی اتیلن می باشد. همانطور که گفته شده میکسرهای پلی اتیلن انواع مختلفی داشته و به همین جهت به مراتب قیمت آنها با یکدیگر فرق خواهد کرد. برای استعلام قیمت به روز این دستگاه ها می توانید به قسمت فروش مراجعه و با مشاوران ما در این زمینه صحبت نمایید. شویا صنعت از بزرگترین ارائه کنندگان دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی می باشد که کیفیت محصولات خود را تضمین می کند. تنها با یک تماس و دریافت اطلاعات از متخصصین ما، می توانید بهترین گزینه ها را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
راهنمای خرید استنلس استیل 304
5/5 - (4 امتیاز)