آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف

سفره یکبار مصرف یکی از محصولاتی است که امروزه بیشترین استفاده را در بین خانواده های ایرانی و البته کاربرد بسیاری را هم از آن خود نموده است. به همین جهت انتخاب تولید سفره یکبار مصرف برای افرادی که می خواهند به عرصه تولید کنندگان وارد شوند و یا تولید کنندگانی که به دنبال شغل پردرآمد هستند، یک انتخاب مناسب خواهد بود. چرا که می توان هم به عنوان یک کارآفرینی کوچک و یا بزرگ به آن نگاه کرد. به همین جهت ما در این مقاله بر این آمده ایم تا آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف داشته باشید و پس از آن بدانید که می خواهید وارد این عرصه شوید یا خیر.

البته برای افراد مصرف کننده هم آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف می تواند پر فایده باشد و آنها بتوانند بدانند چگونه سفره یکبارمصرف با کیفیت را شناسایی، انتخاب و خریداری نمایند.

آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف

در ابتدای آشنایی باید بگوییم که در تولید سفره یکبار مصرف به غیر از مواد اولیه احتیاج به دستگاه های خاصی می باشد تا بتوان محصول با کیفیت، مرغوب و با بهروری بالا تولید نمود. از ماشین آلات مورد نیاز در تولید سفره یکبار مصرف می توان به این ماشین آلات اشاره داشت که در ادامه در رابطه با آنها توضیح مختصری آماده خواهیم کرد.

  • دستگاه ساخت نایلون از گرانول پلی اتیلن
  • دستگاه جرقه گیر نایلون
  • دستگاه چاپگر نایلون
  • دستگاه پرفراژ
  • دستگاه بسته بندی یا شیرینگ پک

در ادامه شما را با دستگاه و همچنین مراحل تولید سفره یکبارمصرف آشنا می سازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با ۷۰۰ میلیون چه کاری میشه کرد ؟ | چگونه با ۷۰۰ میلیون به کسب درامد برسیم ؟

مواد اولیه

پس از اینکه ماشین آلات مورد نظر برای تولید سفره یکبار مصرف خریداری و در مکان مناسب قرار گرفت، نوبت به مواد اولیه به منظور تولید سفره یکبار مصرف خواهد رسید. در  تولیدی سفره های یکبار مصرف، از مواد پلیمری که مبنای مواد نفتی است با نام پلی اتیلن استفاده می شود. البته در کنار مواد پلی اتیلن ترکیبات دیگری نیز احتیاج خواهد بود که شامل کربن و رنگ است.

به این صورت که ۹۰ درصد پلی اتیلن و ۱۰ درصد کربن، هر چه درصد پلی اتیلن پایین باشد و برعکس کربن بالا باشد، کیفیت سفره تولیدی به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

این را هم اضافه کنیم که در خط تولید سفره یکبار مصرف به منظور ایجاد نقش و نگار از رنگ در دستگاه چاپ استفاده می گردد.

دستگاه ساخت نایلون

در ادامه آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف می خواهیم شما را با دستگاه ساخت نایلون آشنا سازیم. پس از آماده شدن مواد اولیه و ترکیب نمودن مواد مورد احتیاج با یکدیگر برای ساخت نایلون مواد لازم به دستگاه ساخت نایلون وارد می شوند.

در این بخش یک نوع دستگاه اکسترودر وجود داشته که با کمک آن سطح مقطع کاهش پیدا کرده و همچنین ضخامت متریال موجود می گردد.

در این خط تولید، اکسترود پیوسته استفاده خواهد شد که توسط آن نایلون برای تولید سفره یکبار مصرف ساخته می شود.

توجه داشته باشید که عرض سفره یکبار مصرف در این زمان تعیین می شود و بسته به سفارش مشتری و یا به طور معمول در عرض های ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی متر تولید می گردد و به مراحل دیگر ارسال می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخزن پلی اتیلن میکسر دار

دستگاه جرقه گیر

پس از اینکه مواد اولیه به نایلون تبدیل شد وارد دستگاه جرقه گیر به منظور ماندگاری چاپ روی سفره یکبار مصرف انجام می پذیرد.

در این قسمت عملیات با باردار نمودن سطح نایلون انجام می پذیرد.

دستگاه چاپ در آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف

پس از اینکه عملیات جرقه گیری با کمک دستگاه جرقه گیر انجام شد نوبت به مرحله چاپ و وارد شدن به دستگاه چاپ می رسد.

در این زمان باید دستگاه چاپ مورد را انتخاب و استفاده نمود. دستگاه چاپ دارای انواع مختلف بوده و بسته به عرض چاپ، نوع چاپ و تعداد رنگ تقسیم می شود.

دستگاه پرفراژ دار

پس از اینکه کار چاپ بر روی سفره تمام شد سفره آماده شده برای انجام پرفراژ به صورت رول به دستگاه پرفراژ منتقل می گردد. در این دستگاه با اندازه استانداردی که به دستگاه داده می شود سفره یکبار مصرف تا و آماده برش قرار می گیرد.

دستگاه بسته بندی

پس از اینکه عمل پرافراژ هم روی سفره یکبار مصرف انجام شد، سفره یکبارمصرف بر روی یک رول کاغذی به دور خود پیچیده می شود و برای بسته بندی آماده خواهد شد.

با کمک دستگاه بسته بندی می توان محصول تولید شده را به صورت چندتایی و تکی بسته بندی نمایید.

از نظر قیمتی هم این دستگاه از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

به این صورت فرآیند تولید سفره یکبار مصرف به اتمام می رسد و سفره یکبار مصرف اما ه عرضه به بازار خواهد شد.

هزینه راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف

همانطور که در بالا هم اشاره داشتیم مصرف سفره یکبار مصرف به علت قیمت پایینی که نسبت به دیگر سفره های پارچه ای دارد، سهلوت در استفاده، یکبار مصرف بودن، بهداشتی و … هر روز در حال افزایش می باشد و به همین علت  می تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی است که می خواهند کار پر رونق و پر سودی داشته باشند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش میکسر پلی اتیلن

این کسب و کار به علت اینکه هم مواد اولیه و هم ماشین آلات آن همچون دستگاه رول کن سفره یکبار مصرف در داخل کشور موجود می باشد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و با بودجه کافی می توان یک کسب و کار کوچک یا بزرگ را راه اندازی کرد.

در آخر

در آشنایی با طرز تولید سفره یکبار مصرف باید بگوییم که برای تولید از مواد اولیه سفره یکبار مصرف استفاده می گردد که شامل مواد پلیمری به نام پلی اتیلن، کربن و رنگ برای طراحی و رنگ آمیزی سفره می شود. پس از اینکه ماده اولیه ترکیب شد برای تولید نایلون به دستگاه ساخت نایلون منتقل می شود و در آنجا نایلون با عرض تعیین شده تولید می گردد، پس از آن به دستگاه جرقه گیر منتقل شده و پس از انجام عملیات به دستگاه چاپگر برای طراحی و رنگ آمیزی منتقل می گردد. سپس به دستگاه پرفراژ منتقل و عملیات پرفراژ روی آن صورت و بر روی دستگاه رول سفره یکبار مصرف به دور خود پیچیده و آماده بسته بندی می شود و برای این عمل به دستگاه بسته بندی منتقل می گردد.

حال شما می دانید برای تولید سفره یکبار مصرف چه مراحلی طی می شود و برای آنکه سفره یکبار مصرف از کیفیت خوبی برخوردار باشد مواد اولیه آن باید چگونه تعیین گردد.

5/5 - (4 امتیاز)