دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف چه کاربردی دارد؟

نایلون از مواد شیمیایی تولید و ساخته می شود و امروزه کاربرد بسیار فراوانی را به همراه دارد. اگر کمی به محیط اطراف خود دقت کنید محصولاتی که با نایلون تولید گردیده را مشاهده خواهید نمود. یکی از کاربرد ها و مصارف استفاده از نایلون در تولید انواع سفره می باشد. یکی از انواع پرکاربرد سفره، سفره یکبار مصرف است که توانسته امروزه بسیار پرفایده باشد. همین سفره یکبار مصرف هم در انواع مختلف همچون: سفره های یکبار مصرف معمولی و مجلسی در طرح ها و رنگ های متنوع و باب سلیقه مشتریان تولید می گردد. اما برای داشتن سفره های طرح و رنگ های متنوع احتیاج به دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف می باشد.

با ما همراه باشید تا با این دستگاه چاپ آشنا کردیم. البته در رابطه با خط تولید سفره یکبار مصرف و همچنین شما را با یکی دیگر از دستگاه های تولید سفره یکبار مصرف به نام دستگاه رول سفره یکبار مصرف اشاره نماییم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سفره یکبار مصرف چیست؟

قبل از اینکه به سراغ دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف برویم بد نیست با سفره یکبار مصرف تا حدودی آشنا گردیم.

در کشور ما ایران سفره به عنوان یک نماد فرهنگی شناخته می شود و در زمان صرف شام، صبحانه و ناهار از آن استفاده و ظروف و غذا بر روی آن قرار داده شده و افراد برای صرف غذا دور آن جمع می گردند. این سفره در زمان های قدیم از جنس پارچه ای بود و پس از آن با پیشرفت هایی که در صنعت و تولیدات انجام شد، سفره را با جنس پلاستیک مقاوم تولید گردید. امروزه برای راحتی یک نوع سفره از جنس پلاستیک تهیه شد به نام سفره یکبار مصرف که استفاده از آن آسان بوده، کاربرد بسیاری هم دارد و در انواع مختلف همچون: عادی، مجلسی و … همچنین در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود. می توان سفره یکبار مصرف را در مهمانی ها، دورهمی ها، پیکنیک، کاور میز و کابینت و … استفاده نمود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع میکسر پلی اتیلن

ماده اولیه سفره یکبار مصرف از جنس ماده اولیه پلیمری می باشد. در خط تولید سفره یک بار مصرف، سفره های یک بار مصرف از ماده ای به نام پلیمر تهیه می گردد و پس از آن به صورت یک رول تولید گردیده و در مراحل بعدی کار بر روی آن انجام می پذیرد.

هر یک از خطوط تولید سفره یکبار مصرف احتیاج به دستگاه و تجهیزات گوناگونی می باشد که در هر مرحله، باعث تکمیل شدن تولید سفره یکبار مصرف می گردد. پس در ادامه شما را با دستگاه و تجهیزات مورد استفاده در خط تولید سفره یکبار مصرف آشنا می سازیم.

دستگاه میکسر و ترکیب مواد اولیه

در ابتدا خط تولید سفره یکبار مصرف دستگاه میکسر به منظور تبدیل مواد اولیه قرار داده می شود. این دستگاه مناسب واحدهایی می باشد که حجم تولید آنها بالا می باشد و ممکن نیست ترکیبات اولیه به درستی در آن واحد ها بدون این دستگاه صورت پذیرد.

پس از ترکیب با کمک نوار نقاله یا همان انتقال توسط ظروف مخصوص منتقل به دستگاه تولید نایلون می گردد. این دستگاه بسته با میزان تولید کارگاه یا کارخانه ظرفیت آنها تهیه می گردد.

دستگاه تولید سفره یک بار مصرف

پس از آنکه دستگاه میکسر اقدام به ترکیب مواد اولیه نمود و پس از آن با کمک نوار نقاله به دستگاه تولید سفره رانده می شود. این دستگاه یکی از مهمترین و گران ترین دستگاه هایی است که در خط تولید قرار داشته است.

از وظیفه اصلی این دستگاه، تولید رول سفره یک بار مصرف بدون چاپ و پرفراژ یا همان خام است. این دستگاه یک اکسترودر می باشد که با کمک سیستم مکانیکی ماده اولیه را به شکل رول سفره در خواهد آورد. اکسترود عملیاتی می باشد که برای روی ماده اولیه انجام می پذیرد تا سطح ضخامت و مقطع ماده اولیه را کاهش دهد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
جافنری n.h | اندازه گیری مغناطیسی برای بهینه سازی حفاری چاه های نفت و گاز

دستگاه جرقه گیر سفره یک بار مصرف

پس از دستگاه میکسر و دستگاه تولید نایلون نوبت به دستگاه جرقه گیری خواهد رسید. این دستگاه به منظور ازبین بردن بار الکتریکی و همچنین به منظور افزایش کیفیت قابل استفاده می باشد و مهم تلقی می گردد. این مرحله باعث آماده سازی سفره برای رفتن به دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف آمده می سازد.

دستگاه چاپ سفره یک بار مصرف

حال به بحث اصلی خود یعنی دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف می رسیم. پس از آنکه مراحل بالا در خط تولید سفره یکبار مصرف انجام پذیرفت برای زینت بخشیده و جلوه دادن به سفره یکبار مصرف آن را به سمت دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف می برند.

به عبارتی پس از انجام رول شدن سفره یک بار مصرف و ازبین بردن بار الکتریسته ساکن در سفره یکبار مصرف، رول های آماده شده برای عملیات چاپ به دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف برده می شوند.

در هنگام خرید دستگاه چاپ به منظور تکمیل خط تولید سفره یک بار مصرف حتماً به مواردی همچون عرض سفره یکبار مصرف، تعداد رنگی که باید به کار گرفته شود در سفره و همچنین طرح انتخابی سفره توجه گردد و پس از آن بنا به نکاتی که مد نظر دارید خرید دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف را به خوبی انجام دهید.

این دستگاه های چاپ، برحسب تولید سفره معمولی در مدل های تک رنگ و دستگاه چاپ دو رنگ تولید گردیده اند. البته دستگاه های چاپ چهار رنگ و شش رنگ هم وجود داشته که بیشتر برای سفره های مجلسی قابل استفاده می باشند. نکته ای که باید در تهیه نمودن دستگاه چاپ برای سفره یک بار مصرف به آن توجه نمود این می باشد که عرض سفره هر مقدار  بیشتربوده باشد و تعداد رنگ به کار رفته در این سفره بسیار باشد، احتیاج به یک دستگاه مدرن بوده و در نتیجه گران قیمت هم می تواند باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخازن قیفی میکسردار

دستگاه ایجاد پرفراژ

پس از آنکه کار چاپ توسط دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف صورت گرفت نوبت به دستگاه پرفراژ می رسد.

این دستگاه به عنوان یکی از ملزومات خط تولید سفره یک بار مصرف شناخته شده و به منظور پرفراز یا ایجاد خط برش در اندازه های یک ساز مورد احتیاج است.

این دستگاه را می توان در دو نوع: تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه نمود. از مزایای دستگاه اتوماتیک پرفراژ می توان به عدم احتیاج به اپراتور است و از مزایای دستگاه نیمه اتوماتیک می توان به سرعت بالای آن نسبت به دستگاه اتوماتیک اشاره نمود و همچنین مدیریت هزینه مثمر ثمر است.

بسته بندی سفره یک بار مصرف

در آخر نوبت به بسته بندی محصول خواهد رسید که البته وجود آن آنقدر که باید در خط تولید سفره یکبار مصرف مهم نمی باشد. اما بودن این دستگاه می تواند عملیات بسته بندی سفره یکبار مصرف را سریعتر و بهداشتی تر انجام دهد.

 قیمت دستگاه سفره یکبار مصرف

همانطور که اشاره نمودیم برای تولید نمودن سفره یکبار مصرف به چند دستگاه تولیدی احتیاج است و هر کدام از آنها در خط تولید سفره یکبار مصرف در حیطه کاری خود حرف اول را می زنند.

به علت قیمت های متفاوت این دستگاه ها و همچنین نوسانات ارزی که امروزه در کشور وجود دارد پس از ارزش گذاری قیمتی بر روی دستگاه ها معذور می باشیم. اما شما می توانید برای قیمت به روز شده دستگاه های خط تولید من جمله دستگاه رول سفره یکبار مصرف با مشاوران ما در این زمینه صحبت و مشاوره دریافت نمایید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه تولید و بسته بندی سفره های یکبار مصرف

در آخر

شما می توانید به عنوان یک کسب و کار کوچک یا به عنوان یک سرمایه گذار به این حرفه نگاه کرده و وارد این حیطه کسب و کار شوید و با کمک دستگاه ها و مواد اولیه ای که در کشور ما هم موجود است، باعث رونق کسب و کار گردید.

برای ورود به این کسب و کار احتیاج به چند دستگاه کاربردی همچون: دستگاه تولید نایلون، دستگاه چاپ سفره یکبار مصرف، دستگاه رول سفره یکبار مصرف و … احتیاج می باشد. شما می توانید برای داشتن این دستگاه ها و تجهیزات با مشاوران ما صحبت، با آخرین قیمت آن آشنا و در صورت تمایل دستگاه های مد نظر خود را خریداری نمایید.

5/5 - (9 امتیاز)