میکسرها و همزن های صنعتی از جمله دستگاه هایی هستند که با ظرافت و دقت بالایی ساخته می شوند، از همین رو توجه به روند و نوع طراحی همزن های صنعتی می تواند در کاربری بهتر آن ها به مصرف کننده کمک کند.

تقریبا اکثر کسانی که در صنایع مرتبط با ترکیب مواد فعال هستند به خوبی می دانند که دو نوع همزن صنعتی، از نظر ساختار جنس بدنه وجود دارد. از بین این دو نوع که ساختاری پلی اتیلنی و استنلس استیل هستند، مورد دوم یکی از صنعتی ترین موارد حساب می شود. البته باید بخاطر داشت علت اطلاق صنعتی بودن به چنین میکسرهایی علاوه بر استفاده عمده در صنعت، کارایی خاصی است که از خود نشان می دهند.

در این بخش ما به بررسی اجمالی در باب طراحی کلی یک همزن صنعتی و مراحل این طراحی و ساخت این میکسرها خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

طراحی همزن های صنعتی در نوع استیل

همزن صنعتی استیل با نام میکسر استنلس استیل نیز شناخته می شود. این نوع از میکسرها که از جنس استیل با آلیاژهای 304 و غیره ساخته می شوند، از جمله همزن هایی هستند که می توان از آنها در صنایع گوناگونی استفاده کرد.

در باب طراحی و تولید میکسرهای مذکور باید این نکته را در نظر گرفت که انواع مختلفی از این همزن ها قابل تولید است که بسته به این انواع می توان روش ها و طرح های مختلفی را برای تولید در نظر گرفت.

از آنجایی که ما در این بخش قصد داریم تنها به کلیت ساخت طراحی این همزن ها بپردازیم و بررسی جز به جز و دقیق طراحی یک همزن عمدتا در قالب یک مقاله نمی گنجد، تنها به معرفی انواعی از میکسر خواهیم پرداخت. در ادامه نیز مراحل ساخت را شرح خواهیم داد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
چگونه با مواد ساده و ارزان اسفنج خانگی بسازیم؟

به طور کلی همزن های استیل بسته به جداره دارای سه نوع تک جداره، دو جداره و سه جداره هستند. اگر قرار باشد در بین این سه نوع میکسر، یکی را به عنوان پر مصرف معرفی کنیم، میکسر دو جداره بیشترین استفاده را از خود نشان داده است.

البته که دو میکسر دیگر نیز کاربردهای فراوانی دارند که به سبب خاص بودن این کاربردها، استفاده از آن ها می تواند کمی متفاوت باشد. به طور مثال میکسر سه جداره که دارای فضایی ایزوله تر از سایر میکسرهاست، به منظور تولید مواد در وضعیت ایزوله بیشترین کاربرد را دارد.

مراحل طراحی، ساخت و تولید همزن های صنعتی

به شکل کلی، برای تولید و طراحی همزن های صنعتی مراحلی وجود دارد که این مراحل به شرح زیر است:

1.    تهیه نقشه اولیه در باب طرح کلی میکسر

در این مرحله مهندسین و طراحان برای بررسی دقیق نوع همزن گرد هم می آید و با توجه به نیاز و پلن از پیش تعیین شده، اقدام به بررسی ظرفیت ها، متریال اولیه و موارد لازم برای تولید می کنند. طراحی و تهیه نقشه اولیه در این مرحله صورت می گیرد.

نوع، شماره، آلیاژ، ظرفیت مخزن، نوع مخزن، ساختار کلی و مواردی از این دست، در این مرحله بررسی و تعیین می شود.

2.    تایید نقشه اولیه و تهیه نقشه شاپ و عملی

در این مرحله لازم است که طرح توسط کارفرمای اصلی تایید شود. در صورت تایید، یک نقشه شاپ کارگاهی به منظور استفاده در  بخش اجرایی تهیه خواهد شد. این نقشه تمامی اجزا، اعداد و موارد لازم برای انجام روند عملی را در اختیار پرسنل تولیدی قرار می دهد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش، ساخت و تعمیر دستگاه های حفاری ژئوتکنیکی

3.    برش کاری، پرس کاری و مرحله فرمینگ

اینجا مرحله ای از طراحی همزن های صنعتی است که با توجه به نقشه شاپ، برش کاری ورقه های استیل صورت می گیرد. پس از برش کاری نوبت به پرس کرن ورقه ها بسته به تعداد لایه می رسد. فرمینگ با استفاده از ماشین و با استفاده از دست در مواردی خاص از جمله فرآیندهای این مرحله محسوب می شود.

4.    انجام اتصالات و ملاحظات جانبی روی میکسر

اتصال دادن اجزا با استفاده از جوشکاری آرگون در این مرحله از تولید انجام می شود. بسته به تعداد اجزای اینترنال در مخزن میکسر و بدنه آن و همچنین بسته به تعداد جداره ها، مدت زمان جوشکاری می تواند متفاوت باشد. عایق کاری و ایزوله سازی نیز در این مرحله انجام می شود.

5.    نصب تجهیزات جانبی و انجام روند آزمایشگاهی

نصب اجزای اکسترنال همچون نردبان و سایر سیستم های کاربری در این مرحله انجام می شود. تست های اولیه سلامت و کارایی همزن عمدتا مرتبط با این مرحله است.

6.    پولیش کاری و تست نهایی

پس از قبول شدن در تست های اولیه و تاییدیه های اساسی، لازم است که یک پولیش کاری کلی روی بدنه انجام شود. بعد از این امر، میکسر یا همزن صنعتی مورد نظر آماده است که در مسیر تست نهایی و استفاده قرار بگیرد.

نکته آخر…

نکته جالبی که در باب تولید و طراحی همزن های صنعتی وجود دارد، ثابت بودن مراحل اساسی در ساخت این مخازن است که باید به عنوان یک اصول در نظر گرفته شود. به طور مثال تقریبا غیر ممکن است که محاسبات توانایی موتور همزن، بعد از تولید مخزن و نصب اجزا انجام شود. زیرا این امر وابسته به مواردی مهندسی شده است که این موارد بدون در نظر گرفتن اصول به موفقیت در تست نهایی منجر نخواهد شد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید لیوان یک بار مصرف | قیمت دستگاه در شویاصنعت

لازم به ذکر است ما در شویا صنعت علاوه بر مهندسین خبره، دارای به روز ترین تجهیزاتی هستیم که می تواند منجر به طراحی و تولید مناسب ترین میکسرهای صنعتی شوید. برای اطلاع از جزییات تولید و همچنین خرید از ما، کافی است با ما تماس برقرار کنید.

امتیاز دهید