یکی از موضوعاتی که به شدت می تواند در میزان دوام مخزن ها موثر باشد، چگونگی روش نصب مخازن پلی اتیلن یا سایر مخازن است. باید توجه داشته باشید که نصب صحیح می تواند طول عمر مخازن را افزایش دهد و علاوه بر آن، بهترین عملکرد را در مدت طولانی برای مخزن رقم بزند.

از آنجایی که برخی از مصرف کنندگان و حتی افرادی که اقدام به نصب مخازن می کنند، از روش صحیح نصب آگاه نیستند، به شکلی غیر اصولی موجب آسیب در مخازن می شوند.

در واقع نصب غلط نه تنها از عمر مخزن می کاهد، بلکه دردسرهایی را برای مصرف کننده نیز ایجاد می کند. دردسرهایی که حتی به دلیل عدم نصب صحیح می تواند گارانتی را هم از بین ببرد.

در این بخش ما قصد داریم به نکاتی مهم در رابطه با بهترین روش نصب مخزن پلی اتیلن بپردازیم. خواندن این بخش هم برای استادکاران نصاب و هم برای مصرف کننده مناسب است.

قبل از خرید مخزن، محل نصب را انتخاب کنید

پیش از آن که به روش نصب مخازن پلی اتیلن بپردازیم، لازم است نکاتی را به خریدار و مصرف کننده تذکر دهیم.

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود، انتخاب محلی است که قرار است مخزن در آن قرار بگیرد. این موضوع هم در انتخاب ظرفیت مخزن و هم در چگونگی قرار گرفتن آن در محل نصب می تواند موثر باشد.

به خاطر داشته باشید به منظور اندازه گیری، تنها اندازه گرفتن حجم مخزن کافی نیست. اگر قصد داشته باشید مخزن را در ساختمان به منظور یک مخزن تامین آب نصب کنید، باید تمام موارد از جمله درب ها، راه پله ها، راهروها و غیره بررسی شود. این موضوع هم در حمل مخزن و هم در نصب آب باید جدی گرفته شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید نایلون | راهکاری برای تسهیل ورود به بازار نایلون

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از خرید و نصب بررسی شود، امکانات مرتبط با انتقال است. به طور مثال اگر قصد دارید مخزن پلی اتیلن را در پشت بام نصب کنید، حتما باید اتصالات و لوله انتقال را در نظر بگیرید. بهترین محل به عنوان بهترین روش نصب مخازن پلی اتیلن سطحی است که مستحکم، تراز، صاف، یک دست و بدون هیچگونه شیب باشد.

روش های نصب مخازن پلی اتیلن

به طور کلی چندین روش برای نصب مخزن های پلی اتیلن وجود دارد که در واقع این روش ها بیانگر نوع کاربری مخزن هستند.

  1. نصب مخزن آب
  2. نصب مخزن ساختمانی
  3. نصب مخزن کتابی
  4. نصب مخزن انبساط پشت بام

تمامی موارد بالا از نظر روش نصب مخازن پلی اتیلن لازم است که دارای سطحی صاف، تراز و یکدست باشند. در مخزن ساختمانی و مخزن آب، اجباری به نصب چهارپایه در زیر مخزن نیست. در نصب مخزن کتابی یا آسان، استفاده از پمپ و منبع تحت فشار رایج است. باید توجه داشته باشید که در نصب مخزن انبساط که عموما برای آب گرم ساختمان در نظر گرفته می شود، نیازی به پایه یا آجر در فضای زیر مخزن نیست.

هرگونه نصب غیر اصولی و استفاده از پایه و یا پایه های غیر تراز می تواند موجب ترک و شکستگی در بدنه یا ساختار و یا لوله کشی ابتدای اتصالات مخزن، شود. بهترین روش نصب مخازن پلی اتیلن روشی است که از هر گونه احتمال ترک و  نشتی جلوگیری کند.

نکاتی مهم در رابطه با نصب مخازن

  1. اتصالات مخزن پلی اتیلن را هیچ گاه تحت فشار قرار ندهید. به این معنا که در صورت نصب پمپ به مخزن آب، بهتر است از لوله هایی که دارای انعطاف هستند، استفاده کنید. این لوله ها فشاری روی دیواره و اتصالات مخزن وارد نخواهند کرد.
  2. قطر اتصال ورودی و لوله خروجی از مخزن، باید برابر یا بیشتر از محل ورودی پمپ آب باشد. در غیر این صورت در طولانی مدت با مشکل نشتی مواجه می شوید.
  3. بهترین روش نصب مخازن پلی اتیلن در ارتفاع، عدم استفاده از آجر یا زیر پایه یا هر وسیله غیر اصولی است. به این معنا که نباید برای ایجاد ارتفاع، به شکلی غیر همدست از پایه استفاده شود. اگر قصد دارید مخزن را در ارتفاع قرار دهید، باید تمام سطح زیرین مخزن به صورت یکدست روی پایه یا وسیله اصولی قرار بگیرد. تراز بودن این شیوه نصب، بسیار دارای اهمیت است.
  4. از قرار دادن اجسام سنگین و هر گونه وسیله ای که به وزن روی بدنه مخزن می افزاید، جلوگیری کنید. چنین اتفاقی معمولا روی مخازن افقی و مکعبی افقی مشاهده می شود که به مرور می تواند آسیب های شدیدی به مخزن وارد کند.
  5. مخازن را تحت فشار یا هوا بند قرار ندهید. به خصوص برای مخازن بزرگ و حجیم توصیه می کنیم که حتما از یک هواکش یا ونت استفاده کنید. عدم نصب هواکش علاوه بر خارج شدن از گارانتی، می تواند آثاری مخرب روی مخزن ایجاد کند که این آثار می تواند نتیجه ای حاصل از شرایط دمایی و غیره باشد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر خط تولید ژل ضد عفونی کننده دست

در آخر…

روش نصب مخازن پلی اتیلن به بهترین شکل ممکن، در وهله اول مرتبط با انتخاب و بررسی های خود مصرف کننده است. یعنی خریدار است که تعیین می کند قصد دارید چگونه از مخزن استفاده کنید.

در وهله دوم که مرحله عملی نصب و انتقال مخزن به محل نصب محسوب می شود، بهتر است به طور حتم از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. برخی از مخازن به هیچ وجه برای حمل و نقل های پی در پی مناسب نیستند. از همین رو برای جابجایی و نصب مخزن باید تمام جوانب در نظر گرفته شود.

ما در اینجا سعی کردیم مهم ترین مطالبی را که می توان به عنوان بهترین روش نصب برای مخزن پلی اتیلن مطرح کرد، در اختیار شما قرار دهیم. در واقع  هدف ما در شویا صنعت این است که بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهیم. از همین رو برای بهره مندی از خدمات مرتبط با نصب مخازن پلی اتیلن، تنها کافی است با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید