میکسر پلی اتیلن، دستگاهی صنعتی است که صنایع مختلف برای تولید محصولات خود از آن استفاده می کنند.

بسته به نوع تولیدات که هر صنعت کوچکی دارد و هر محصولی که بر اساس یک فرآیند خاص ساخته می شود، باید از یک وسیله مناسب استفاده کرد.

در اینجا قصد داریم به شما درباره میکسرهای صنعتی که در صنایع کوچک و نوپا کاربرد دارند، توضیح دهیم. به طور کلی دو نوع میکسر وجود دارد: میکسرهای استیل و میکسرهای پلی اتیلن.

در این بخش به بررسی و کاربرد میکسرهای پلی اتیلن می پردازیم. برای اینکه در شروع کسب و کار خود، شرایط را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید.

معنی میکسر پلی اتیلن چیست؟

میکسرهای پلی اتیلن، دستگاه هایی صنعتی هستند که در صنایع مختلف نقش مهم و ویژه ای دارد و مواد اولیه را با هم مخلوط و همگن می کنند. این نام به آنها داده شده است چون بدنه اصلی آنها از پلی اتیلن ساخته شده است. کاربرد این میکسر با توجه به نوع و قیمت میکسر پلی اتیلن می تواند در طول گسترده ای قابل استفاده باشد.

به عبارت دقیق تر، مخزن پلی اتیلن، نوع مخزن است که در برابر مخزن های استیل، جنس آن پلی اتیلن است.

جزئیات عمومی میکسرهای پلی اتیلن شامل موارد زیر است:

  • مخزن پلیمری شکل مخروطی
  • شفت
  • شاسی حامل
  • پروانه ها
  • موتور گیربکسی
  • تابلو برق
  • و سایر تجهیزات جانبی و سفارشی

باید بدانید که قطعات استفاده شده در گروه دستگاه های مخفف شده به عنوان میکسر، براساس شرایط خاصی انتخاب می شود. به عنوان نمونه مخزن پلیمری براساس نسبت سیالات و جامدات باید انتخاب شود.

بطور دقیق تر، اگر مخزن برای جامداتی همچون اسیدها باشد، باید یک لایه در نظر گرفت.

بطور کلى، مخازن میکسر پلى‌اتیلن، در سه نوع یک لایه، دو لایه و چهار لایه، قابل تولید و عرضه در بازار هستند. شاسی حامل هم به عنوان یک ابزار برای بازدید دریچه اصلى، از جنس پروفیل در میکسرها ساخته می شود و در رابطه با شفت هم باید آن را براساس کاربری از جنس پلی اتیلن یا استیل ساخت.

خرید میکسر پلی اتیلن 1000 لیتری

از قسمت های مهم میکسر پلی اتیلن باید به موتور گیربکس آن اشاره کرده که باید از جنس ضد آتش و ضد جرقه باشد.

حجم مخازن میکسرهای پلی اتیلن با توجه به میزان نیاز مصرف کننده صنعتی و با توجه به فرآیندی که قرار است صورت بگیرد، به شرح زیر است:

  • مخازن 250 لیترى
  • مخازن 500 لیترى
  • مخازن 1000 لیترى
  • مخازن 2000 لیترى
  • مخازن 3000 لیترى
  • مخازن 5000 لیترى
  • مخازن 10 هزار لیتر

باید بدانید که در کاربردهاى عمومى، حجم 250 لیترى بیشترین استفاده را دارد. در ادامه به کاربرى هاى اصلى میکسرهاى پلى‌اتیلن خواهیم پرداخت.

برای خرید میکسر پلی اتیلن باید در اولین قدم، این دستگاه را خوب بشناسید و درباره جزئیات آن، تحقیق کافی داشته باشید. این جزئیات ممکن است شامل نوع مخزن پلی اتیلن همزن دار، نوع مخروط پلی‌اتیلن، نوع 1000 لیترى پلى‌اتیلن و غیره باشد.

در این بخش قصد داریم با توضیح یک تعریف کامل و دقیق از جزئیات ذکر شده و همچنین برای کمک به شما در انتخاب دستگاه مناسب برای صنعت خود، راهکار های مناسب را آموزش دهیم. پس اگر قصد خرید  یک میکسر مناسب از جنس پلى‌اتیلن را دارید، برای آگاهى از فوائد و عیب های این دستگاه و همچنین یادگیری نکات مهم در باب خرید آن می توانید تا پایان با ما همراه باشید.

نکته ای که درباره موضوع تبدیل توسط میکسرها چه در نوع پلیمری و چه در نوع فلزی وجود دارد، تبدیل فازهای مختلف مواد اعم از جامد و مایع به یکدیگر است. اما نکته مهم تر، امکانات دمایی و تحمل فشار در میکسرها است که در هر فرآیند و در هر نوع از میکسر می تواند متفاوت باشد. به طور مثال میکسرهای پلی اتیلنی از نظر تحمل دما دارای میزان حداکثری کمتری، به نسبت میکسر استیل هستند.

مزایا و کاربردهای میکسرهای پلی اتیلن

میکسر پلی اتیلن یک دستگاه صنعتی است که برای مخلوط کردن مواد اولیه با هم به کار می رود. این دستگاه نسبت به میکسرهای فلزی مانند استیل، قیمت پایین تر و بازار بالاتری دارد. علاوه بر این، اکثر کاربردهای مخلوط کردن مایع با مایع، مایع با جامد و جامد با جامد را می توان با استفاده از میکسر پلی اتیلن انجام داد.

میکسر پلی اتیلن در صنایع مختلف کاربرد دارد. برخی از صنایع که از این دستگاه استفاده می کنند عبارتند از:

  • صنایع شوینده، آتش زا، اسید و شیمیایی
  • صنایع غذایی و دارویی
  • صنایع الکل و فرمانتاسیون

مزایای استفاده از مخزن پلی اتیلن عبارتند از:

  • سبک بودن و راحت بودن در جابجایی
  • هزینه کم در تعمیر و نگهداری
  • قابل شستشو بودن و عدم خوردگی

معایب استفاده از مخزن پلی اتیلن عبارتند از:

  • بو گیر شدن در صورت استفاده برای غذا و آب
  • مقاومت کم در برابر حرارت زیاد
قدمی دیگر تا کارآفرینی
کسب و کار خانگی با دستگاه | 3 کسب و کار خانگی و پر درآمد

پس اگر قصد دارید یک دستگاه صنعتی مناسب و به صرفه برای مخلوط کردن مواد خود داشته باشید، مخزن پلی اتیلن گزینه مناسب شما خواهد بود. البته بسته به نوع فرآیند و سطح تخصص خود، باید در نظر داشته باشید که برخی از قابلیت ها و تجهیرات خاص را نمی توانید با استفاده از مخزن پلی اتیلن داشته باشید. به علاوه، بستگی به جنس و فاز مواد مورد نظر شما، باید تجهیرات مناسب را بر روی مخزن پلی اتیلن نصب کنید. در زیر به برخی از قطعات و تجهیرات رایج در مخزن پلی اتیلن خواهم پرداخت.

برخی از قطعات و تجهیرات رایج در مخزن پلی اتیلن عبارتند از:

  • پروانه: این قطعه برای همزدن مواد درون مخزن به کار می رود. پروانه می تواند از جنس فلز یا پلاستیک باشد و شکل و اندازه آن بستگی به نوع ماده و سرعت همزدن دارد.
  • موتور: این قطعه برای انتقال حرکت به پروانه استفاده می شود. موتور می تواند الکتریکی یا بنزینی باشد و قدرت و سرعت آن بستگی به حجم و وزن ماده دارد.
  • سرپوش: این قطعه برای جلوگیری از ریختن یا تبخیر ماده درون مخزن به کار می رود. سرپوش می تواند بازشو یا ثابت باشد و دارای درپوش یا سوراخ های کوچک برای تهویه یا تزریق گاز باشد.
  • پایه: این قطعه برای نگه داشتن مخزن در جای خود به کار می رود. پایه می تواند ثابت یا قابل حرکت باشد و دارای چرخ یا پایه های تلسکوپی باشد.
  • سنسور: این قطعه برای اندازه گیری یا کنترل برخی پارامترهای فرآیند به کار می رود. سنسور می تواند دما، فشار، pH، جرم، حجم، سطح، رسانایی و غیره را اندازه گیری کند و به صورت دستی یا خودکار کار کند.

اجزای میکسرها پلی اتیلن

میکسرهای پلی اتیلن مانند تمامی میکسرها، دارای یک مخزن هستند. مخزنی که در واقع محل یا ظرفی برای ترکیب کردن است که می تواند بسته به نوع میکسر، شکل و طراحی مخصوص به خود را داشته باشد.

بسته به اینکه نوع مخزن در میکسر چگونه باشد، نوع میکسر و نوع کاربری آن نیز می تواند مشخص شود. بر این اساس حتی می تواند امکانی چون اکسترنال بودن را برای مخزن میکسر تعریف کرد. البته که لفظ اکسترنال را می توان برای همزن میکسر نیز در نظر گرفت. به این معنا که از یک همزن برای چندین مخزن جداگانه در مواردی خاص استفاده شود.

پروانه، شفت، شاسی و مواردی دیگر از این دست را باید از اجزای اصلی یک میکسر پلی اتیلنی دانست. لازم است بدانید که اجزا به عنوان ساختار درونی یکی میکسر به تحقق انجام فرآیند ترکیب می انجامد. اما سوای از این ها می توان به موارد دیگری چون موتور، گیبرکس، سیستم های پنوماتیک و کنترلرهای مخصوص نیز اشاره کرد.

در واقع به طور کلی وقتی صحبت از اجزای یک میکسر می شود ما به دو جز مهم با نام مخزن و همزن طرف هستیم. ارتباط این دو جز در کنار سایر اجزا است که فرآید دقیق ترکیب مواد برای رسیدن به یک محصول واحد را محقق می کند.

انواع میکسرهای پلی اتیلنی

برای آشنایی و خرید میکسر پلی اتیلن لازم است بدانید که بسته به نوع قالب و بسته به نوع نیاز مصرف کننده، به طور کلی دو شکل از این مخزن وجود دارد که این دو شکل در قالب های مختلفی طراحی می شوند. پس از توضیح دو شکل عمودی و افقی میکسرهای پلی اتیلنی به توضیح در باب طراحی قالب های آن نیز خواهیم پرداخت.

میکسر افقی پلی اتیلن

از میکسرهای افقی یا عمودی پلی اتیلن با نام مخزن میکسر دار پلی اتیلن نیز یاد می شود. اما در باب نوع افقی آن که دارای یک محبوبیت در بین مصرف کنندگان است، منظور از افقی بودن، طراحی مخزن این میکسر است.

میکسرهای افقی به طور کلی به سبب اینکه جای کمتری را در سطح عمودی اشغال می کنند، برای فضاهایی که از نظر ارتفاع و یا شرایط وابسته به آن، دارای محدودیت هستند، می تواند مناسب باشد. برخی حتی برای اینکه خود را ملزم به خرید نردبان برای میکسر نکنند، از میکسرهای افقی استفاده می کنند.

جالب است بدانید که در نوع افقی میکسرهای پلی اتیلنی، مخزن افقی آن به تنهایی کاربردهای فراوانی در ذخیره آب، ذخیره مواد الکلی، اسیدی و غیره دارد.

کاربرد میکسر افقی میکسر مرغداری

میکسر عمودی پلی اتیلن

این نوع از میکسر پلی اتیلن یا مخزن میکسر دار پلی اتیلن همانطور که از نامش پیداست، مخزنی عمودی شکل دارد. این نوع از میکسر به سبب طراحی خود در سطح جهانی نیز خواهان بسیاری دارد. البته این تقاضای بالا نه برای میکسر که بیشتر برای مخزن آن مطرح است.

در واقع فرقی نمی کند که قصد ذخیره سازی مایعات صنعتی داشته باشید یا که قصدتان ذخیره سازی آب باشد، در هر صورت مخزن میکسر دار پلی اتیلن یا بدون میکسر آن، دارای بیشترین کاربرد در نگهداری از مواد است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کارگاه تولیدی کوچک صنعتی | معرفی 3 تولیدی پرسود

نکته مهمی که در باب طراحی میکسرهای عمودی وجود دارد، میزان محیطی است که از نظر سطح افقی اشغال می کند. در واقع این نوع از میکسر به سبب عمودی بودن، سطح کمتری از محیط را به خود اختصاص می دهد. با این حال برای استفاده از انواع بزرگ و حجیم آن، به طور حتم وجود یک نردبان لازم است.

خرید مخزن پلی اتیلن عمودی

انواع میکسرهای پلی اتیلن بر اساس انواع قالب

وقتی صحبت از قالب در ساخت میکسر پلی اتیلن می شود، لازم است این موضوع را در ذهن داشته باشید که وجود «قالب» به طور کلی مختص چنین میکسرهایی است. قالب ها در واقع ظرف هایی هستند که با تزریق مواد پلیمری یا پلی اتیلنی به آن ها می توان انواع مختلفی از میکسر پلی اتیلن یا مخزن پلی اتیلن همزن دار را تولید کرد.

از نظر کلی همانطور که اشاره شد دو قالب کلی برای ساخت مخزن میکسر دار پلی اتیلن وجود دارد:

  1. قالب عمودی شکل برای مخازن و میکسرهای عمودی
  2. قالب افقی شکل برای مخازن و میکسرهای افقی

اما در کنار این دو شکل کلی، قالب های دیگری نیز وجود دارد که با نام های زیر شناخته می شوند. این قالب ها اغلب برای ساخت مخزن به منظور ذخیره سازی و نه ترکیب مواد، کاربرد دارند:

  1. قالب بیضی شکل
  2. قالب مکعبی و کتابی شکل
  3. قالب زیر پله ای
  4. قالب نیسانی

جالب است بدانید که سوای از این انواع قالب و طراح های ذکر شده، نوعی دیگر از میکسر وجود دارد که با نام میکسر پلی اتیلن ته قیفی شناخته می شود. در ادامه به توضیحی در باب آن نیز خواهیم پرداخت.

میکسر پلی اتیلنی قیفی شکل

میکسرهای قیفی شکل به طور کلی هم در نوع پلی اتیلنی و هم در نوع استیل قابل تولید هستند. در واقع نکته ای که در باب تفاوت جنس این دو میکسر وجود دارد، تفاوت در نوع محصولی است که قصد دارید توسط چنین دستگاهی با استفاده از فرآیند ترکیب تولید کنید.

اما در باب میکسر پلی اتیلن ته قیفی که یکی از قالب ها و طرح های این نوع از میکسر محسوب می شود، نکته ای در باب تخلیه آسان مواد وجود دارد. در واقع برای موادی که دارای گرانروی بالایی هستند، استفاده از این میکسرها بسیار رایج است. ارتباط گرانروی بالا با ساختار یک میکسر ته قیفی مرتبط با این موضوع است که به سادگی بتوان مواد را از داخل مخزن میکسر تخلیه کرد.

در واقع وجود یکی از دغدغه های بزرگ در صنایع تولیدی مواد با نام دغدغه ای چون تخلیه کامل و درست، سبب شده است که طراحی قیفی یکی از پرکاربردترین طراحی ها محسوب می شود. زیرا این نوع طراحی علاوه بر کاربردی که از خود نشان می دهد، می تواند موجب شود تا به شکل هزینه های اضافی از دستگاه های اضافی نیز استفاده نشود.

 

مزایا و معایب

در هنگام خرید میکسر پلی اتیلن یا سایر نمونه های رایج در بازار، یکی از مهم ترین پارامترها توجه به مزایا و معایب میکسر مورد نظر است. از همین رو وقتی صحبت از این موارد می شود، یک مقایسه کلی بین دو جنس استیل و پلی اتیلن صورت می گیرد.

به طور کلی خرید میکسر پلی اتیلن و انواع آن از نظر هزینه می تواند به صرفه تر به نظر برسد. این موضوع درصورتی به صرفه است که تطابقی بین محصول نهایی و ساختار پلی اتیلن وجود داشته باشد. به طور مثال اگر قصد تولید مواد شوینده صنعتی دارید، خرید پلی اتیلن می تواند به صرفه باشد.

نکته دیگر حمل آسان و سبک تر بودن میکسرهای پلی اتیلن نسبت به میکسرهای استیل است. در واقع این امر سبب شده است تا عمدتا مخازن و میکسرهای فلزی بیشتر در حالت ساکن کاربرد داشته باشند. در صورتی که مخازن و میکسرهای پلی اتیلن را در حالت خالی بودن مخزن، براحتی می توان جابجا کرد. البته باید کم زحمت بودن جابجایی این میکسر را با توجه به پر زحمت بودن نصبشان نیز در گرفت.

یکی دیگر از مواردی که می توان به عنوان ویژگی های خاص میکسر پلی اتیلن معرفی کرد، مبحث مقاومت آن است که به طور واضح در برابر نور آفتاب، در برابر مواد نفتی و در برابر مواد اسیدی مقاومت بسیار بالایی دارد. اما درباره مقاومت در دماهای بالا نمی توان تضمینی برای آن در نظر گرفت.

نکته دیگری که در باب مخزن میکسر پلی اتیلن وجود دارد، حفظ کیفیت آب و به طور کلی حفظ کیفیت سیالات و مایعات است. در میکسر استیل هم امکان فساد سیال و هم امکان زنگ زدگی در طولانی مدت وجود خواهد داشت.

در واقع آنتی باکتریال بودن و ضد جلبک بودن یکی از مهم ترین مزایای مخزن پلی اتیلن میکسر دار است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
آیا با میکسر پلی اتیلنی می توان محصولات کارواش و شوینده های صنعتی تولید کرد؟

مخزن پلی اتیلن همزن دار

قیمت

برای خرید میکسر پلی اتیلن بر اساس انواع آن و با توجه به کاربردی که مد نظر است، عوامل موثر بسیاری وجود دارد. در اینجا ما برخی از مهم ترین عوامل موثر روی قیمت میکسر پلی اتیلن برای برایتان شرح می دهیم:

1.         ظرفیت مخزن میکسر پلی اتیلنی

یکی از اولین و مهم ترین پارامترها توجه به ظرفیت و حجم مخزن میکسر است. این پارامتر که به نوعی مهم ترین جز یک میکسر محسوب می شود، در واقع تعیین کننده این امر است که چه مقدار از یک مواد اولیه را تحت شرایط می توان به یک محصول نهایی واحد تبدیل کرد. از بین نمونه های رایج در دسته ظرفیت مخزن میکسر دار پلی اتیلن می توان به میکسر 1000 لیتری پلی اتیلن به عنوان نمونه پر مصرف اشاره کرد.

باید توجه داشت که هر چه میزان ظرفیت یک میکسر بیشتر باشد، طبعا متریال اولیه استفاده شده در آن بیشتر است و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین ظرفیت بالا در میزان توانمندی سایر اجزا اعم از پروانه، موتور و غیره نیز موثر است.

2.         جنس آلیاژ ساختار بدنه میکسرهای پلی اتیلنی

از آنجایی که در مواردی غیر واضح ممکن است بین ساختارهای پلاستیکی و پلیمری شباهت هایی وجود داشته باشد، توجه به کیفیت ساختار بدنه مخزن میکسر دار بسیار اهمیت دارد. در برخی مواقع ممکن است شما با یک میکسری طرف باشید که بدنه آن دارای رنگی تیره است. در چنین حالتی، در مواردی خاص ممکن است به جای پلی اتیلن از مواد پلاستیکی نسبتا غیر مرغوب استفاده شده باشد. ساختار پلیمری پلی اتیلن در مخازن، عمدتا سفید و شفاف است.

3.         تعداد لایه های مخزن و میکسر، عاملی موثر در افزایش قیمت میکسرهای پلی اتیلنی

لایه در مخازن و میکسرهای پلی اتیلنی می تواند مترادف با جداره در مخازن و میکسرهای استیل باشد. به این معنا که میکسر دو لایه پلی اتیلن به میکسری گفته می شود که دارای دو لایه از ساختار پلی اتیلنی در بدنه خود است. این لایه ها عمدتا دارای یک تا سه متغیر هستند. طبعا اگر نیاز مصرف کننده، یک ایزوله سازی ویژه در مقابل شرایط بیرونی و حفظ شرایط درونی میکسر باشد، استفاده از تعداد لایه های بیشتر از دو لایه توصیه می شود.

اما به طور عمده استفاده از مخزن پلی اتیلن همزن دار دو لایه را در صنایع مختلف باید یکی از رایج ترین نوع مصرف از این میکسرها معرفی کرد.

4.         نوع طراحی میکسر

همانطور که پیش تر نیز در این مقاله اشاره شد میکسرهای افقی و عمودی از رایج ترین نمونه های فروش میکسر پلی اتیلن هستند. در کنار این دو، مخازن قیفی شکل وجود دارد که با توجه به کابرد ویژه خود، فروش خوبی دارند.

عمدتا در بین هر کدام از انواع بالا، بسته به حجم میکسر و بسته به کاربردی که مد نظر است، قیمت میکسر افقی می تواند گران تر از میکسر عمودی و یا بالعکس باشد.

5.         دیگر عوامل موثر روی قیمت

جدا از مواردی که به عنوان اجزای اصلی و عوامل موثر روی قیمت شناخته می شود، نوع موتور و گیربکس، نوع شفت و پروانه، تجهیزات اضافی مانند نردبان، سیستم های کنترلی و غیره نیز می تواند بسته به کارایی میکسر مخازن پلی اتیلن متفاوت باشد.

خرید میکسرهای پلی اتیلن

در خرید میکسر پلی اتیلن یا سایر انواع آن مانند میکسر پلی اتیلن ته قیفی، مکیسر 1000 لیتری پلی اتیلن و غیره، نکات مهمی وجود دارد که این نکات باید بر اساس انتخاب جنس مناسب برای صنعتتان در نظر گرفته شود.

در وهله اول، اولین نکته مرتبط با قیمت میکسر پلی اتیلن است. در باب هر وسیله صنعتی، بالا بودن قیمت نمی تواند تضمینی بر کیفیت محصول نهایی شما باشد. از طرفی خرید محصولات کم قیمت بدون فاکتورهای تایید کننده سالم بودن دستگاه نیز نمی تواند صرفه ای مناسب بیافریند. همچنین درباره هزینه های اضافی باید بخاطر داشته باشید که لزوما در اختیار داشتن تجهیزات اضافی نمی تواند راحتی کسب و کار را تضمین کند و نبودنشان نیز به معنای به صرف بودن هزینه های اولیه نیست.

در واقع آنچه که سوای از قیمت باید به آن اشراف داشته باشید، اطلاعات دقیق از صنعت خود و ابزارآلات آن است. به طور مثال باید بدانید که مخزن میکسر دار پلی اتیلن نمی تواند برای مواد شوینده مصرفی یا گیاهی استفاده شود. اما در تولید مواد الکلی می تواند بهترین امکان تولید را برای شما رقم بزند.

شناخت ساختار آلیاژ پلی اتیلن با توجه به ضخامت و رنگ مخزن میکسر پلی اتیلن نیز یکی از مواردی است که برای دستیابی به یک میکسر سالم باید بررسی شود.

با این حساب داشتن راهنمای خرید در واقع منوط به این امر است که شما اطلاعات کافی در باب صنعت و محصول نهایی مورد تولید داشته باشید. با داشتن این اطلاعات حتی می توانید به منظور به صرفه بودن از ابزارآلات دست دوم و سالم نیز استفاده کنید. البته که این امر وابسته به سیستم خط تولید و هدف تولید شماست.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخزن پلی اتیلن میکسر دار

نکات ظاهری و مهم در هنگام خرید میکسر

وجود هرگونه خوردگی، لهیدگی و به خصوص احتمال ترک و شکستی در بدنه مخزن میکسر یا محل جوشکاری پلی اتیلنی در بدنه میکسر، می تواند نشان از بی کیفیت بودن طراحی و ساخت میکسر پلی اتیلنی باشد. این نکته را فراموش نکنید که گاها طراحی ظاهری و توجه به ظرافت های آن می تواند عاملی موثر در بیان کارایی میکسر باشد. به همین سبب به هیج وجه حتی در هنگام خرید میکسر دست دوم، از موارد ظاهری چشم پوشی نکنید. در واقع این موضوع در ابزار دست دوم بیشتر اهمیت دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با ظاهر در نظر بگیرید، موضوعی علمی است که به تاثیر نیروی وارده بر زیر شکم مخازن میکسرها اشاره دارد. در نمونه های استاندارد، این نیرو بر اساس حجم و اندازه گیری های مرتبط با طول، عرض، ارتفاع و میزان چگالی و گرانروی ماده قابل بررسی است.

همچنین عمودی یا افقی بودن میکسر نیز در موضوع بالا، بسیار روشن است. این امر را باید در نمونه سفارشی که از نظر حجم به تولید کننده سفارش می دهید نیز در نظر بگیرید تا با بهترین محاسبات ممکنه و کیفیت درست، اقدام به تولید مخزن یا میکسر برایتان کنند.

فروش میکسر پلی اتیلن در شویا صنعت

بر پایه آن چه در این مقاله برایتان شرح دادیم، به منظور خرید میکسر پلی اتیلن و اطلاع از قیمت میکسر پلی اتیلن و سایر موارد مرتبط با آن، پیشنهاد ما این است که حتما از یک مشاوره نیز استفاده کنید.

بدون شک بهترین مشاوران حوزه مذکور، افراد، مجموعه ها و شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و علاوه بر دانش لازم، می توانند خدماتی چون تولید، تعمیر، فروش و مشاوره را به شما ارائه دهند. چنین مراکزی علاوه بر ارائه خدمات ذکر شده، می توانند به شما در دستیابی و نگهداری از محصولات اعم از سرویس های دوره ای نیز خدمت رسانی کنند.

ما در شویا صنعت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان در حوزه مواد پلی اتیلن و استیل اعم از تولید و فروش انواع مخازن و میکسرها از جمله میکسر صنعتی در کنار شما هستیم تا خدماتی چون مشاوره و ارائه بهترین محصولات را برایتان رقم بزنیم. برای بهره مندی از خدمات شویا صنعت، تنها کافی است با ما تماس برقرار کنید.

سوالات پرتکرار:

۱. میکسر پلی اتیلن چیست؟

میکسر پلی اتیلن یک دستگاه است که با استفاده از حرارت و فشار، پودر پلی اتیلن را با مواد افزودنی دیگر مخلوط می‌کند تا یک ماده‌ی چسبنده و قابل شکل‌دهی به دست آورد.

۲. میکسر پلی اتیلنی برای چه کاربردهایی مناسب است؟

محصول حاصل از میکسر پلی اتیلن برای ساخت قطعات صنعتی، لوله‌های فشار قوی، سطوح ضد سایش، بسته‌بندی‌های حفاظتی و دیگر مصارف پلاستیکی مناسب است.

۳. چگونه می‌توان مقدار و نوع مواد افزودنی را در میکسرهای پلی اتیلن تعیین کرد؟

برای تعیین مقدار و نوع مواد افزودنی، باید به خصوصیات فنی و کاربرد نهایی محصول توجه کرد. برخی از مواد افزودنی عبارتند از: رنگ‌ها، ضد اکسیدان‌ها، ضد شعله‌ها، الاستومرها، فایبرگلاس و غیره.

۴. چگونه می‌توان عملکرد و بازده میکسر پلی اتیلنی را بهبود بخشید؟

برای بهبود عملکرد و بازده میکسر پلی اتیلن، باید به نکات زیر توجه کرد:

– انتخاب دما و فشار مناسب برای هر نوع پودر و ماده افزودنی

– تعداد دور و زمان مخلوط کردن مناسب برای همگن شدن محصول

– تعویض و تعمیر قطعات ساییده و خراب شده به صورت دوره‌ای

– رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در هنگام کار با دستگاه

۵. چگونه محصول حاصل از میکسر پلی اتیلنی را شکل‌دهی کرد؟

بسته به نوع و شکل قطعه‌ای که قصد ساخت آن را دارید، محصول حاصل از میکسر پلی اتیلن را می‌توانید با روش‌های مختلف شکل‌دهید. برخی از روش‌های شکل‌دهی عبارتند از:

– قالب گیری تحت فشار: در این روش، محصول را در یک قالب متناسب با شکل مورد نظر قرار می‌دهید و با فشار و دمای بالا، آن را شکل‌دهی می‌کنید.

– قالب گیری تزریقی: در این روش، محصول را با یک پیستون به صورت مایع درون یک قالب تزریق می‌کنید و با خنک کردن، آن را شکل‌دهی می‌کنید.

– قالب گیری بادی: در این روش، محصول را به صورت لوله‌ای درون یک قالب قرار می‌دهید و با باد دادن، آن را به شکل قالب منعطف می‌کنید.

– اکستروژن: در این روش، محصول را از طریق یک دهانه به شکل نوار، لوله، فیلم و غیره خارج می‌کنید.

5/5 - (11 امتیاز)