امروزه در صنعت برای دستیابی به لایه های خاکی، از روش های گوناگون دستی و ماشینی استفاده می شود. دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 یکی از ابزارهایی است که در روش ماشینی کاربرد ویژه ای دارد.

به طور کلی به روشی که در آن برای نمونه برداری یا مغز گیری از لایه های خاک در سطوح مختلف، فرآیندهایی انجام می شود، حفاری ژئوتکنیک می گویند. معمولا روش حفاری ژئوتکنیک به شکل حفاری با دست و حفاری با ماشین انجام می شود.

از آنجایی که روش حفاری با دست، روشی بر خلاف استانداردهای تعیین شده بر اساس نظام مهندسی محسوب می شود، روش ماشینی، منطقی ترین و کارآمد ترین روش است.

در این بخش ما قصد داریم به معرفی روش ماشینی با استفاده از یک دستگاه مخصوص بپردازیم. برای آشنایی با این دستگاه حرفه ای همراه ما باشید.

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت – مراحل ساخت

در کارگاه صنعتی شویا صنعت

دستگاه حفاری ژئوتکنیک شویا صنعت 

رضایت مشتری

دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 و روش حفاری ماشینی

حفاری به روش ماشینی یک روش نمونه برداری از خاک به شکلی کاملا اصولی است. به طور معمول این روش، خیلی ساده تر از روش دستی انجام می شود. در حقیقت اساس روش ماشینی در ایمن بودن و دقیق بودن است.

در روش ماشینی با استفاده از دستگاه حفاری، بخشی از زمین برای مطالعه یا نمونه برداری، به قطر 10 الی 20 سانتی متر حفاری می شود. در واقع مقداری خاکی از این سطح برداشته می شود. باید بدانید که بسته به نوع فعالیت حفاری، عمق می تواند سطحی یا عمیق باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
طریقه صحیح تعمیر و نگهداری پرکن مایعات

در حالت کلی حفاری توسط ماشین با توجه به انواع زیر انجام می شود:

  1. ژئوتکنیک شستشویی
  2. ژئوتکنیک مته ای
  3. ژئوتکنیک دورانی
  4. ژئوتکنیک ضربه ای
  5. حفاری ژئوتکنیک به روش مغزه گیری

هر کدام از انواع حفاری ها می تواند یک دستگاه مخصوص به خود داشته باشد که در حالت عمومی، دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 در نوع حفاری ماشینی بسیار کارآمد محسوب می شود.

باید در نظر داشت که روش استفاده از دستگاه ها، بسته به موقعیت حفاری، هزینه های اولیه و عمق مورد نظر می تواند متفاوت باشد. لازم است یادآوری کنیم شاید روش حفاری ماشینی، یک روش کاملا علمی و ایمن به نظر برسد، اما در برخی از موارد و برخی از کاربری های کوچک، نمی توان از این دستگاه ها استفاده کرد.

روش استفاده از دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500  یا سایر دستگاه ها را باید مبتنی بر بررسی های دقیق مهندسی، تلقی کرد. در ادامه به شناخت اساسی این دستگاه خواهیم پرداخت.

شناخت ماشین حفاری ژئوتکنیک HDS-500

دستگاه یا ماشین حفاری ژئوتکنیک HDS-500 یکی از ابزارهای کارآمد در حوزه حفاری و نمونه برداری خاک محسوب می شود. این دستگاه با بدنه ای تماما فلزی ساخته شده است که با لایه ای از عایق رنگ زرد در تمام بدنه، پوشیده شده است.

  • نیروی محرکه دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 از یک موتور دویتس 4 سیلندری بهره می جوید که توان آن برابر با 65 اسب بخار است.
  • گیبرکس استفاده شده در این دستگاه حفاری، یک سیستم 5 سرعته آلمانی است که در نمونه خود، منحصر به فرد محسوب می شود.
  • این دستگاه دارای ترانسمیشن 2 دور است و سرعت اسپیندل آن برابر با 0 – 1200 دور در دقیقه، قابلیت استفاده دارد.
  • کورس حفاری ماشین ژئوتکنیک HDS-500 برابر با 60 سانتی متر است که این عمق برای نمونه برداری لایه های متفاوت می تواند مناسب باشد.
  • توان حفاری آزمایش شده دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 تا عمق 500 متری می تواند برای مصرف کننده، کارایی داشته باشد.
  • به طور معمول زوایه های قابل تنظیم در حفاری در این دستگاه برابر 0-90 درجه است.
  • ماشین حفاری ژئوتکنیک HDS-500، قابلیت نصب وینچ مخصوص وایر لاین را نیز دارد که در واقع یک ویژگی هیدرولیکی در این دستگاه محسوب می شود.
  • همچنین قابلیت نصب روی اسکی، یکی از مزایای قطعی این دستگاه است که بخش زیادی از سختی های حفاری را حل خواهد کرد.
  • در نمونه رایج دستگاه HDS-500، وزن دستگاه به همراه ملحقات آن، برابر با 2 هزار 700 کیلوگرم است که با این وزن، ارتفاع دکل آن از سطح زمین 7 و نیم متر اندازه گیری شده است. باید توجه داشته باشید که ارتفاع ذکر شده دارای ویژگی هیدرولیکی در قالب دو تکه تاشو است.
  • با استفاده از ماشین حفاری ژئوتکنیک HDS-500، می توانید امنیت بیشتری را در قبال کمترین آسیب به محیط و کاربران، برای صنعت خود رقم بزنید.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
اینورتور تنظیم دور میکسر

در آخر..

اگر به دنبال پیروی از قوانین نظام مهندسی هستید، به طوری که این قوانین به ایمنی و کارآمدی حفاری شما کمک کند، دستگاه حفاری ژئوتکنیک HDS-500 را باید به عنوان یک ماشین حرفه ای در نظر داشته باشد.

همانطور که در این بخش متوجه شدید، دو روش برای نمونه برداری و حفاری خاک وجود دارد که در روش دستی، ضریب خطا و نا امنی به شدت بر فرآیند کاری حاکم است. از طرفی روش دستی، یک روش غیر قانونی محسوب می شود و می تواند تبعات گوناگونی به همراه داشته باشید.

بنابراین بهترین و به صرفه ترین کار را باید در استفاده از روش ماشینی جستجو کنید که در عمومی ترین حالت با دستگاه های مجهزی چون ماشین ژئوتکنیک HDS-500 امکان پذیر است. دستگاه HDS-500 با توجه با توانایی هایی که دارد می تواند شما را در بخش وسیعی از کارهای عمرانی، همراهی کند.

امتیاز دهید