شیوه ساخت و تولید دستگاه میکسر مایعات استیل

اصول ساخت و تولید دستگاه میکسر مایعات استیل یکی از مواردی است که اطلاع از آن می تواند به موضوعاتی جالب درباره میکسرها منجر شود. استفاده درست از میکسر، نگهداری از آن و سایر شیوه های کاربری به نسبت استفاده از انواع مواد در میکسر، از جمله موضوعات مرتبط با ساخت میکسر می تواند باشد.

در واقع یکی از مهم ترین نکاتی که در بررسی چگونگی تولید میکسرها وجود دارد، اطلاع و آگاهی از چگونگی عملکرد این دستگاه های صنعتی است.

نکته ای دیگر نیز در رابطه با ساخت و تولید میکسرهای استیل وجود دارد که به نوع میکسر، مواد اولیه مورد استفاده در خود میکسر یا محصولات و مواد نهایی حاصل از کار با میکسر اشاره می کند.

از آنجایی که موضوع بحث ما نیز مرتبط با میکسر مایعات است، به طبع با میکسر شوینده طرف هستیم که در ادامه به بررسی ساخت آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید

تولید دستگاه میکسر مایعات استیل

صحبت از ساخت و تولید میکسر مایعات که از جنس استیل ساخته شده است، به طور واضحی می تواند اشاره به میکسرهای مواد شوینده داشته باشد. این میکسرها از فلزی ساخته می شوند که با نام کامل استنلس استیل معروف هستند. از اساسی ترین نکات تولید این میکسرها مرتبط با ساختار بدنه و اجزای آن است که تا بخشی زیادی از این اجزا نیز از استنلس استیل ساخته می شود.

جالب است بدانید تولید میکسرهای استیل برای مایعات می تواند بسته به این که مایع مورد نظر چه ساختاری داشته باشد، دارای تغییرات یا استثنائاتی در فرآیند تولید باشد. به طور مثال برخی از مواد شوینده به سبب ساختار آسیب پذیری که دارند، لازم است در یک محیط ایزوله از نظر ایزوله بودن مخزن میکسر، ساخته و ترکیب شوند. برای تحقق چنین امری به منظور ایزوله کردن یا مقاوم کردن مواد داخل میکسر در مقابل دما و شرایط بیرونی، از تعدد جداره ها استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر استیل

در ادامه با توضیح دقیق سیستم تولید دستگاه میکسر مایعات بیشتر آشنا خواهیم شد.

تولید میکسر استیل مختص مایعات از نقشه تا مراحل اجرائی

برای این که بتوانیم در یک کارگاه یا کارخانه اقدام به ساخت یا تولید ابزار آلات صنعتی همچون میکسر کنیم، در ابتدا لازم است که یک طرح یا نقشه کلی از آن دستگاه در اختیار داشته باشیم. این نقشه به طور واضحی به وجود اجزای مختلف از جمله مخزن، الکترو موتور، شفت ها، پره ها و سایر موارد اشاره دارد.

اما مورد اصلی که در ابتدای تولید دستگاه میکسر مایعات استیل مایعات باید در نظر گرفته شود، مخزن میکسر است. این مخزن باید بر اساس اصول مهندسی توسط افراد متخصص در این زمینه بررسی و محاسبه شود. پس از بررسی، طرح و نقشه شاپ کارگاهی آن آماده برای تولید خواهد شد.

نقشه شاپ که به مدل سازی اجزای میکسر اشاره دارد، در روند تولید محل برش کاری های ورقه های استیل را مشخص می کند. همچنین در این نقشه به محل اصلی قرارگیری اتصالات ورقه ها و سایر اجزا نیز پرداخته شده است.

برش کاری، ایجاد اتصالات اولیه، ملاحظات جانبی عملی، بسته به نوع میکسر در قالب نوردکاری و برش کاری در مرحله اجرا صورت می گیرد.

قبل تر گفته شد که میزان عایق کاری و ایزوله کردن درون میکسر به تعداد جداره ها بستگی دارد. در مرحله برشکاری و اتصال نیز بر اساس تعداد جداره های لازم، به برشکاری تعدادی از ورقه های بیشتر در حد لزوم پرداخته خواهد شد.

پرس و فرمینگ مرحله ای از تولید دستگاه میکسر مایعات استیل است که در آن عدسی میکسر ساخته می شود. پس از این مرحله، جوشکاری آرگون به منظور اتصال اجزا انجام می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قلاویز حفاری | انواع، کاربردها و روش های نصب و تعمیر

متصل کردن الکتروموتور، پایه ها و بررسی اتصالات و آزمایش های جانبی را نیز می توان به عنوان مراحل انتهایی در نظر گرفت.

پس از انجام تمام موارد بالا، به منظور تمیز تر شدن بدنه و اجزا، یک پولیش کاری نهایی نیز انجام می شود.

در آخر…

نکته ای که در مورد ساخت و تولید دستگاه میکسر مایعات استیل وجود دارد، توجه به کاربری و استفاده از میکسر است. یعنی بسته به اینکه قصد داشته باشید مایعاتی چون مایع ظرفشویی یا شامپو تولید کنید، سیستم تولید در حین انجام می تواند دارای مراحلی اضافی یا کمتر باشد.

بدون شک مراحلی چون نقشه کشی، برشکاری، نورد کاری، ایجاد اتصالات و جوشکاری از جمله مراحل اصلی تولید یک میکسر محسوب می شود. تفاوتی که در این مراحل می تواند بسته به نوع محصول نهایی تولیدی در میکسر ایجاد کند، تعداد جداره های میکسر است.

علاوه بر این ها، عواملی دیگر نیز وجود دارد که بسته به ظرفیت میکسر نیز می تواند مراحلی چون پایه جداگانه و ساخت نردبان را در میکسرهای بزرگ اضافه کند.

با این حساب تولید دستگاه میکسر مایعات استیل یکی از جدی ترین و مهندسی شده ترین تولیدات کارخانه ای است که نیاز به علم و تجربه فراوان دارد. به همین منظور برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان تولیدکننده، تعمیر کار و فروشنده در انواع مختلف میکسرهای رایج و خاص، در کنار شما هستیم.

4.8/5 - (5 امتیاز)