خرید هر محصولی نیازمند بررسی و مشاوره گرفتن است. مشاوره خرید مخزن استیل یکی از موضوعاتی است که می تواند به افراد در زمینه دستیابی به بهترین دستگاه مورد نظر کمک کند.

به خوبی می دانید که مخزن استنلس استیل که به اختصار مخزن استیل شناخته می شود دارای ویژگی هایی است که سایر جنس های مخزن، این ویژگی ها را ندارند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها دارا بودن آلیاژی خاص است که این آلیاژ به نوعی خاصیت ضد زنگ بودن را برای مخزن ایجاد می کند.

ویژگی های دیگری که در رابطه با مخازن استیل وجود دارد، مرتبط با طراحی ها و ساخت های مختلف این دستگاه است. یکی از این موارد مرتبط با طراحی و ساخت، تعداد جداره های مخزن است که آن را برای مصارف گوناگون در انواع فرآوری ها و نگهداری مواد توجیه می کند.

در ادامه ما به بررسی دقیق هر یک از موارد ذکر شده به منظور ارائه یک مشاوره خوب در کنار شما هستیم.

مشاوره خرید مخزن استیل بر اساس پارامتر موثر دما

مخازن استیل دارای انواع مختلفی هستند که دو نوع رایج آن با نام مخزن استیل تک جداره و مخزن استیل دو جداره شناخته می شود. مخزن های دو جداره عموما برای مصارفی به منظور نگهداری مواد در مدت زمان بیشتر به نسبت سایر مخازن ها قابل استفاده هستند.

از مهم ترین نکاتی که در رابطه با مخازن از نگاه تعداد جداره ها وجود دارد، مبحث نوع نگهداری مواد است که عاملی تعیین کننده در این مورد، دمای نگهداری است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تفاوت خط تولید مواد شوینده بهداشتی و مواد شوینده صنعتی

در واقع موضوع دما به این مورد اشاره دارد که بعضا در برخی از مواقع گرما و سرما به شکلی سریع یا تدریجی می تواند موجب تغییر شکل و یا تخریب و فساد مواد شود.

به طور مثال در صنایع غذایی که استفاده از مخزن استیل رایج است، برای نگهداری روغن ها یا گلوکزها از مخزن استیل دو جداره استفاده می شود. این مخزن به نسبت مخزن تک جداره یک ویژگی مناسب از نظر عایق بودن از خود نشان می دهد. به این معنا که دمای محیطی نمی تواند تاثیر چندانی روی دمای داخلی مخزن ایجاد کند.

نکته ای که در رابطه با مبحث دما وجود دارد مرتبط با تخلیه مواد از مخزن است. در مثال قبل مرتبط با روغن و گلوکز، سرد شدن دمای داخل مخزن، موجب تخلیه سخت این مواد می شود. با این حساب نکته اساسی مشاوره خرید مخزن استیل با توجه خاصیت دمایی مواد، تنها به نگهداری مرتبط نیست. بلکه تخلیه این مواد نیز وابسته به ساختار جداره های مخزن می باشد.

خرید مخازن استیل بر اساس پارامتر موثر شکل ظاهری

موردی دیگر در بحث خرید مخزن استیل که حائز اهمیت است، آن چیزی است که به شکل ظاهری مشاهده می کنید. این موضوع می تواند مرتبط با افقی یا عمودی مخزن باشد و یا می تواند به طور دقیق تر مرتبط با ظرفیت مخزن باشد. در رابطه با افقی یا عمودی بودن، این موضوع به فرآیند شما بستگی دارد. تبعا برای مصارف صنایع دام و طیور و مرغداری مخزن افقی و برای مصارف مواد شوینده مخزن عمودی مناسب تر است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نصب مخزن آب پلی اتیلن به پمپ آب

اما در مورد مشاوره خرید مخزن استیل از نظر ظرفیت باید به خاطر داشته باشید که هر ظرفیتی می تواند به بسته به تحمل عدسی سر و ته مخزن، دارای تاریخ تعمیر یا انقضا نیز باشد. در واقع این را باید در نظر داشته باشید که دستگاه های صنعتی به سبب اینکه دائم در حال استفاده هستند نیاز به سرویس کاری های دوره ای دارند یا ارتقا دارند.

به طور مثال اگر در ابتدای مسیر صنعت خود هستید و مسیر را با یک مخزن فرضا 1000 لیتری پیش بینی کرده اید و هچنین قصد دارید این مخزن را فرضا 4 سال بعد ارتقا دهید، تفاوت قیمت آن با یک مخزن 2000 لیتری، مقداری به اندازه 40 الی 50 درصد می تواند باشد. در حالی که به سبب برخی از دلایل از جمله وارداتی بودن برخی از اجزای مخزن، قیمت آن در آینده می تواند بیش از 120 درصد افزایش داشته باشد.

با این حساب خرید یک مخزن 2000 لیتری می تواند به صرفه تر از خرید یک مخزن 1000 لیتری به نظر برسد. اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که بسته به تنوع خط تولید، می توان خرید دو مخزن 1000 لیتری را بیشتر از یک مخزن 2000 لیتری نیز به صرف دید. در کل همه چیز به سیستم کاری و خط تولید شما بستگی دارد.

در نتیجه…

اگر به دنبال بهره مندی از یک مشاوره خرید مخزن استیل هستید، در ابتدا پیشنهاد می کنیم حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ما در شویا صنعت، هم به عنوان تولید کننده و هم به عنوان تعمیرکار و فروشنده در کنار شما هستیم. برای اطمینان به مشاوره با هر مرکزی نیز در ابتدا پیشنهاد ما این است که ظرفیت مناسب با فرآیند خط تولید، جنس مناسب برای فرآیند مخصوص خود، چگالی و جرم مواد، بررسی آلیاژ های متفاوت و عواملی از این دست را در نظر بگیرید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر پلی اتیلنی

در آخر برای اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد جزئی تر می توانید از مشاوره های تیم ما نیز بهره مند شوید.

امتیاز دهید