راهنمای خرید میکسر شوینده

خرید انواع مختلف تجهیزات صنعتی و ماشین آلات وابسته آن از جمله خرید میکسر شوینده یکی از مواردی است که افراد برای توسعه کسب و کار خود در نظر می گیرند. در واقع به منظور فعالیت در زمینه تولید مواد شوینده یکی از دستگاه هایی که باید به طور حتم در اختیار داشته باشید، میکسر مختص مواد شوینده است.

شناخت بهترین میکسرهای رایج در بازار، میکسرهای سفارشی سازی شده و انواع گونه هایی که بر حسب نوع فرآیند موجود است، می تواند به یک خرید موفق کمک کند.

به طور کلی برای تولید مواد شوینده اعم از صنعتی یا غیر صعنتی، دو نوع میکسر با نام های میکسر استیل و میکسر پلی اتیلن وجود دارد. تفاوت این دو میکسر بر اساس فرآیند مورد نظر در تولید، مواد اولیه و محصول نهایی، قابل بررسی است.

در این بخش ما به بررسی یک راهنمای خرید مناسب برای میکسرهای شوینده در انواع مختلف خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

خرید میکسر شوینده از نظر نوع مصرف

در بین انواع مختلف میکسرهای رایج در بازار و صنایع گوناگون، می توان میکسر استیل را بهترین گزینه برای مواد شوینده در نظر گرفت. برخی از مصرف کنندگان حتی این میکسر را به عنوان یک میکسر کامل تلقی می کنند. البته که از منظر تخصص خود این میکسر، چنین ادعایی قطعی است اما هر ابزاری بسته به شرایط می تواند نقاط ضعفی نیز داشته باشد.

به طور مثال با اینکه خرید میکسر شوینده از نوع استیل یک توصیه همیشگی برای ایجاد خط تولید مواد شوینده است، اما این دستگاه به طور عمده نمی تواند برای مصارف صنعتی خاص مفید باشد. منظور از مصارف صنعتی تولید مواد شوینده صنعتی یا الکلی است. دلیل چنین امری مرتبط با ساختار فلزی میکسر و خاصیت خورندگی مواد الکلی می باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ایده های پولساز میلیاردی | از راه اندازی تا تبدیل شدن به یک میلیاردر موفق

در مقابل، میکسرهای پلی اتیلنی به عنوان بهترین گزینه برای تولید مواد شوینده صنعتی و الکلی محسوب می شود. زیرا ساختار پلیمری پلی اتیلن به شکلی است که می تواند مقاومت خوبی در برابر انواع مواد اسیدی و غیر اسیدی از خود نشان دهد.

جالب است بدانید در مقابل میکسر پلی اتیلن، از نگاه بهداشتی می توان ارجحیت بیشتری برای میکسر استیل در نظر گرفت. به زبان ساده میکسر پلی اتیلن از نظر ساختار می تواند بو و رنگ مواد را به خود جذب کند. اما در میکسر استیل، چنین امری وجود ندارد.

نکته ای دیگر این که برای تولید مواد شوینده عمومی، عمدتا به حرارت دهی نیاز است که چنین امری با استفاده از میکسر استیل راحت تر خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که توضیحات بالا به معنای خوب بودن یا بد بودن میکسرهای مذکور نیست، بلکه بیانگر کارایی هر میکسر از منظر مصرفی و کاربردی است. در واقع دانستن این موارد می تواند به شما در خرید میکسر شوینده کمک کند.

نکاتی کلیدی در خرید میکسرهای شوینده

سوای از موارد بالا که به نوعی یک مقایسه بین دو میکسر رایج بود، در اینجا به نکاتی می پردازیم که لازم است در هنگام انتخاب و خرید انواع مختلف میکسرهای شوینده پلی اتیلنی و استیل در نظر بگیرید:

  1. میکسری را انتخاب کنید که از لحاظ جنس و بدنه مناسب فرآیند مورد نظر شما باشد. همگن بودن و ثابت بودن آلیاژ میکسر می تواند به این امر کمک کند.
  2. تعداد لایه های مورد نیاز در میکسرهای پلی اتیلن را بسته به فرآیند اسیدی یا غیر اسیدی انتخاب کنید.
  3. نوع جوشکاری، احتمال وجود لهیدگی یا فرو رفتگی در بدنه یا درزهای میکسرهای استیل را به دقت بررسی کنید.
  4. چه به منظور خرید میکسر شوینده از نوع پلی اتیلن و چه به منظور خرید میکسر استیل، به طور حتم ساختار پره و شکل آن را بررسی کنید. برای این کار می توانید از فروشنده در رابطه با شیوه تولید پره بپرسید. (بهترین پره ها با شیوه های نوین ساخته می شوند.)
  5. تجهیزات مندرج و اضافی در لیست میکسر را بر اساس وسعت کسب و کار و فرآیند اصلی در نظر بگیرید.
  6. اگر در ابتدای راه انداری کسب و کار هستید، برای کاهش هزینه اقدام به خرید میکسر نامرتبط نکنید. به جای آن می توانید از میکسرهای دست دوم و سالم که قیمت کمتری دارند استفاده کنید.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید مواد شوینده صنعتی

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید میکسر شوینده هستید، مهم ترین نکته آشنایی با انواع میکسرهای رایج در بازار و صنعت مورد نظرتان است. به طبع استفاده از میسکرهای استیل در صنایع تولیدی مواد شوینده عمومی بسیار رایج است. اما این موضوع به این معنا نیست که میکسرهای پلی اتیلنی برای تولید مواد شوینده استفاده نمی شود. اتفاقا باید برای تولید مواد شوینده صنعتی و الکلی، پلی اتیلن را بهترین گزینه دانست.

پس از انتخاب نوع میکسر، به طور حتم باید در رابطه با مشخصات آن با فروشنده گفتگو کنید. مواردی چون ساختار بدنه و همگن بودن آلیاژ آن، موتور استفاده شده در میکسر، پره و سایر موارد جانبی از جمله مواردی است که باید از فروشنده برای آن ها توضیح بخواهید.

در آخر به منظور اطلاعات بیشتر در زمینه خرید میکسر شوینده کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما همواره آماده هستیم تا بهترین و درست ترین اطلاعات مد نظرتان را به شما ارائه دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)