میکسر استیل شوینده و شامپو

از جمله صنایعی که به طور جدی ساخت و تولید مواد در آن مهم تلقی می شود، صنعت تولید مواد شوینده است. میکسر استیل شوینده و شامپو به عنوان ابزاری مهم در این صنعت پر کاربرد استفاده می شود.

میکسرهایی که با نام تولید میکسرهای شوینده و شامپو شناخته می شوند، میکسرهایی مخصوص هستند. این میکسرها برای ترکیب مواد اولیه تولیدی شوینده های عمومی استفاده می شوند.

انواع مختلفی از میکسرهای شوینده و شامپو در بازار وجود دارد، اما مهم ترین این میکسرها از جنس استیل هستند. البته که بسته به شرایط خط تولید می توان از مخازن پلی اتیلنی یا میکسرهایی از این دست نیز استفاده کرد.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی مخلوط کن ها یا میکسرهای استیل در صنعت و خط تولید مواد شوینده بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال راه اندازی یک خط تولید هستید، این بخش برایتان مفید خواهد بود.

چرا میکسر استیل شوینده و شامپو؟

سوال تیتر را این گونه تلقی کنید که چرا بین میکسر پلی اتیلن و میسکر استیل، از جنس استیل برای تولید مواد شوینده و شامپو استفاده می شود؟!

میکسرهای استیل همانطور که از نامشان پیداست از جنس استیل یا به طور دقیق تر از جنس استنلس استیل ساخته شده است. شیوه ساخت این میکسرها مبتنی بر طراحی و جوشکاری استیل 304 یا انواع مختلف دیگر استیل ها با نام های دیگر است.

اصلی ترین دلیلی که از میکسر استیل برای تولید این مایعات استفاده می شود، مرتبط با ساختار بدنه این میکسر است. در واقع دلیل اصلی، کارایی استیل 304 است. این استیل در برابر مایعات و مواد اولیه که برای تولید مایعات شوینده در نظر گرفته می شود، مقاومت و کارایی خاصی از خود نشان می دهد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
چگونه ساخت دستگاه پرکن مایعات انجام می پذیرد؟

یکی از مهم ترین کارایی های میکسر استیل مرتبط با رسانایی دما و حرارت است. همانطور که می دانید در بخشی از مرحله تولید مواد شوینده و شامپو در خط تولید، لازم است مقداری حرارت به مواد اولیه وارد شود. از همین رو امکان حرارت دهی از طریق میکسری که مخزن آن از جنس فلز است راحت تر خواهد بود.

جالب است بدانید دقیقا همین مسئله حرارت و دما نکته ای است که به میکسر استیل شوینده و شامپو در مقابل سایر میکسرها ارجعیت می دهد.

چه نوعی از میکسرهای استیل برای تولید مواد شوینده و شامپو مناسب هستند؟

یک میکسر خوب برای تولید مواد شوینده و شامپو چیست؟ اولین نکته ظاهری که می تواند یک میکسر را برای تولید مواد شوینده عمومی خوب جلوه دهد، شکل آن میکسر است.

البته منظور ما از شکل میکسر، همان محفظه ای است که مواد به منظور اختلاط و ترکیب در آن ریخته می شود. این محفظه، مخزن میکسر نام دارد.

در میکسرهای حرفه ای برای تولید شامپو، عموما انتهای کف میکسر دارای شکلی خاص است. این شکل می تواند به صورت قیفی یا محدب باشد. دلیل طراحی چنین شکلی برای کف پایین میکسر، مرتبط با تخلیه کامل ماده یا مایعات از میکسر است.

در واقع با اتکا بر نیروی جاذبه و شکل مناسب میکسر می توان به بهترین شکل و به صرفه ترین حالت ممکن، ماده شوینده تولید کرد.

اما سوای از طراحی ظاهری میکسر، مهم ترین نکته ای که وجود دارد موتور و گیبرکس میکسر استیل شوینده و شامپو است. گیبرکس های متفاوتی در بازار وجود دارد که می توان از آن ها به بهترین شکل بهره جست. اما مهم تر از خود گیبرکس، تسمه های آن است که به دقت باید بررسی شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر استیل در تهران

نوع و کیفیت تسمه ها در میکسر می تواند تضمین کننده عدم سر و صدا و همچنین آسودگی خاطر در هنگام تولید مواد شوینده باشد. در واقع تسمه بعد از ساختار و گیبرکس میکسر، مهم ترین عاملی است که می تواند روی شتاب، نوع عملکرد موتور گیربکسی و ضعف و قدرت آن در راندمان تاثیر بگذارد.

با این حساب…

اگر به دنبال راه اندازی خط تولید مواد شوینده هستید، میکسر استیل شوینده و شامپو می تواند یک گزینه عالی برای تولید مواد شوینده عمومی یا خانگی باشد.

علت اصلی استفاده از میکسر استیل در روند تولید مواد شوینده عمومی، امکان حرارت دهی و افزایش دما در مخزن این میکسر است. در واقع چنین امکانی برای میکسرهای غیر فلزی یا غیر استیل وجود ندارد. از همین رو عموما از میکسرهای غیر فلزی برای تولید مواد شوینده غیر عمومی یا همان صنعتی استفاده می شود.

بنابراین به منظور راه اندازی خط تولید مایعات شوینده از جمله شامپو، مایع ظرفشویی و غیره به طور حتم از میکسرهای استیل با طراحی درست و کیفیت بالای موتور گیبرکسی به همراه یک تسمه تضمین شده بهره بگیرید.

در انتها برای دستیابی به میکسری که خصوصیات ذکر شده در این بخش را داشته باشد، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان ارائه دهنده خدمات مرتبط با تولید، ساخت، تعمیر و خرید و فروش انواع میکسرهای صنعتی و غیر صنعتی در کنار شما هستیم.

5/5 - (7 امتیاز)