میکسر شوینده قیفی

انواع گوناگونی از میکسر و مخلوط کن در بازار رایج است که به منظور تولید مواد شوینده استفاده می شود. میکسر شوینده قیفی یکی از پر کاربردترین مخلوط کن ها برای ترکیب مواد برای تبدیل شدن به مواد شوینده است.

از آنجایی که بسته به شیوه تولید مواد شوینده و ملاحظاتی که در خط تولید وجود دارد، میکسرها با جنس های مختلفی قابل استفاده هستند. به این معنا که می توان از انواع مختلف میکسرهای پلیمری یا پلی اتیلن و میکسرهای استیل استفاده کرد.

در واقع اقتضای استفاده از میکسر پلیمری و استیل مبتنی بر مواد اولیه و محصول نهایی است. به زبان ساده با توجه به اینکه قصد داشته باشید ماده اسیدی یا غیر اسیدی تولید کنید، از میکسر استیل یا پلیمر استفاده می شود.

در این بخش ما قصد داریم بر اساس ساختار میکسرهای شوینده در نوع قیفی به بررسی این نوع از میکسرهای رایج در صنایع گوناگون بپردازیم.

میکسر شوینده قیفی بر اساس ساختار بدنه

همانطور که می دانید به طور کلی دو نوع جنس برای ساخت مخازن و میکسرها در نظر گرفته می شود. این دو جنس شامل استنلس استیل و پلی اتیلن است.

هر کدام از جنس های رایج برای ساخت میکسرها با اشکال مختلف، بر پایه اینکه قصد داشته باشید چه نوع ماده ای را ترکیب یا تولید کنید مورد استفاده هستند.

میکسر شوینده قیفی که از جنس استیل ساخته شده است، برای تولید انواع مختلف شوینده های عمومی قابل استفاده است. به این معنا که برای تولید انواع مایعات شوینده مانند مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و غیره می توانید از این میکسر استفاده کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی چیست؟

در واقع علت اصلی که برای تولید مواد شوینده عمومی یا خانگی از میکسر استیل استفاده می شود، ساختار بدنه این میکسرها است. به این معنا که میکسر استیل در مواجهه با مواد اولیه این نوع از شوینده ها، واکنش های مخربانه از خود نشان نمی دهد. به زبان ساده، این مواد آسیب کمتری به بدنه میکسر وارد می کنند. از همین جهت عمر میکسر بیشتر خواهد شد.

اما در رابطه با استفاده از میکسر شوینده قیفی پلیمری، به طور معمول برای تولید شوینده های صنعتی از جمله شوینده های الکلی از این میکسر استفاده می شود.

مهم ترین دلیل استفاده از میکسر پلیمری برای مواد شوینده صنعتی یا الکلی نیز همانند میکسر استیل مرتبط با ساختار بدنه میکسر است. به این معنا که پلی اتیلن در مقابل چنین موادی، مقاومت بهتری در مقابل خورندگی نشان می دهد.

بنابراین تا اینجا با دو نوع از جنس در ساختار بدنه میکسرهای قیفی شکل برای مواد شوینده آشنا شدید. اما سوالی که پیش می آید این است که چرا میکسر قیفی شکل؟!

میکسرهای شوینده قیفی شکل و کاربرد ویژه آنها

با توجه به اینکه ماده تولید مورد نظر شما چیست می توانید از میکسر استیل یا پلی اتیلن استفاده کنید. اما در هر کدام از این میکسرها نکته ای وجود دارد که به دقت و بدون نقص بودن ماده تولید اشاره دارد.

در کارگاه های گوناگونی که دارای خط تولید مواد شوینده هستند، بسیار پیش آمده است که ماده تولیدی از نظر تئوریک کامل درست و منطقی است. اما از نظر عمل دارای ایراداتی است که به کم و کاستی ماده اشاره دارد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر پلیمری قیفی

به معنای ساده انتظاری که از نظر تئوری و حجم از محصول می رود، در مرحله عمل مشاهده نمی شود. یکی از این مواردی که سوای از ایرادات آزمایشگاهی به این محصولات وارد است، عدم تخلیه کامل مواد از میکسر است.

در واقع میکسر شوینده قیفی به سبب شکلی که در انتهای کف خود دارد، باعث می شود مواد تا آخرین قطره یا آخرین ذره تخلیه شود. چنین موضوعی می تواند تضمینی بر کاهش ضررهای مواد اولیه باشد و فرآیند تولید مواد شوینده را آسان تر کند.

در واقع علت ظاهری که می توان به عنوان یک کاربری ویژه برای میکسرهای شوینده قیفی شکل در نظر گرفت بر اساس شکل آن ها، مرتبط با تخلیه راحت و کامل مواد است.

با این حساب….

اگر به دنبال این هستید که بهترین روند تولید مواد شوینده را در کارگاه یا خط تولید خود تجربه کنید، میکسر شوینده قیفی بهترین گزینه محسوب می شود.

میکسرهای قیفی دارای دو نوع از نظر جنس هستند که این دو با نام پلی اتیلن و استیل شناخته می شوند.

میکسرهای استیل قیفی شکل عموما برای تولید مواد شوینده عمومی یا خانگی مناسب هستند. در واقع موادی که دارای درصد کمتری از حالت های اسیدی و خورندگی هستند.

میکسرهای پلی اتیلن قیفی نیز عموما برای تولید مواد شوینده صنعتی و الکلی استفاده می شود. درصد بالای خورندگی این مواد، سبب شده است که برای تولید در میکسرهای استیل مناسب نباشند. از همین رو می توان روی مقاومت میکسرهای پلی اتیلن حساب بیشتری باز کرد.

در آخر اگر قصد خرید یا فروش و یا حتی اگر قصد تعمیر میکسر و مخازن در انواع مختلف را دارید، تنها کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان ارائه دهنده خدمات مرتبط با انواع مخازن و میکسرها آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به شما هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کار فنی در منزل | راه اندازی یک کسب و کار در منزل
5/5 - (8 امتیاز)