میکسر پلیمری قیفی

در بین انواع مختلف میکسرهای رایج در بازار، میکسر پلیمری قیفی یکی از رایج ترین انواع مخلوط کن یا همزن محسوب می شود.

میکسر قیفی به نوعی در دسته میکسرهای عمودی قرار دارد. به این معنا که این میکسرها در اکثر موارد به شکلی عمودی طراحی و ساخته می شود. علت چنین امری بر اساس منطق قیفی بودن آن نیز قابل توجیه است.

نکته مهمی که در باب میکسرهای پلیمری قیفی وجود دارد، جنس بدنه این میکسرها است که عمدتا از جنس خاصی مانند پلی اتیلن ساخته می شود. در واقع پلی اتیلن از جمله موادی است که در دسته مواد پلیمری قرار می گیرد.

در این بخش ما به بررسی میکسرهای قیفی شکل از جنس پلیمر یا پلی اتیلن خواهیم پرداخت. برای کسانی که در زمینه های گوناگون از جمله تولید مواد شوینده فعالیت دارند، بررسی و آشنایی با این نوع از میکسرها می تواند مفید باشد.

آشنایی اجمالی با میکسر پلیمری قیفی

همانند اکثر میکسرهای رایج وقتی صحبت از جنس و شکل در میکسر می شود، عموما اشاره مستقیم ما به بدنه یا مخزن میکسر است. به این معنا که وقتی می گوییم فلان میکسر از جنس پلی اتیلن یا پلیمر است، یعنی بدنه مخزن نگهداری آن از جنس پلیمر ساخته شده است.

مخزن با محل نگهداری میکسر، همان جایی است که مواد در آن مخلوط می شوند. در واقع هر میکسری دارای یک مخزن است که بسته به کارایی می تواند از جنس های گوناگونی ساخته شود.

مبحث شکل های رایج درباره مخزن میکسر قیفی در بیشتر موارد به این معناست که انتهای کف مخزن دارای شکلی متفاوت از سایر مخازن است. میکسرهای قیفی عمدتا به میکسرهایی اشاره دارد که از لحاظ طراحی عمودی هستند و قسمت پایین یا کف آن به شکل قیفی است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت مخازن قیفی میکسردار

میکسر قیفی شکل و کاربرد ویژه آن

یکی از دلایل و مهم ترین نکاتی که در رابطه با میکسر پلیمری قیفی وجود دارد، تخلیه آسان و راحت مواد یا مایعات مورد نظر است.

در صنعتی چون تولید مواد شوینده و سایر صنایعی که در آن لازم است مواد به دقیق ترین شکل ممکن ترکیب شوند، استفاده از میکسر قیفی رایج است.

میکسرهای قیفی شکل در واقع به سبب طراحی خاصی که دارند، سبب می شوند تا آخرین ذرات یا قطرات مایعات موجود در مخزن میکسر، به راحتی تخلیه شوند.

جالب است بدانید که در برخی از کارگاه ها یکی از دلایلی که محصولات آنان دچار نقطه ضعف های گوناگون در طی فرآیند می شود، مرتبط با عدم تخلیه درست مواد است. به این معنا که چون مواد اولیه به شکلی درست ترکیب و تخلیه نمی شوند، دارای ناخالصی یا کم و کاستی هستند.

برای رفع مشکل بالا، میکسر پلیمری قیفی بهترین گزینه به حساب می آید.

کاربرد میکسرهای پلیمری قیفی شکل

مهم ترین کاربردهایی که میکسر قیفی از خود نشان می دهد، همانند میکسرهای عمودی قابل توصیف است. این کاربردها در ترکیب و اختلاط مواد زیر قابل بررسی است:

  • ترکیب مواد اولیه مایع با مایع
  • ترکیب مواد اولیه جامد با مایع
  • ترکیب مواد اولیه جامد با جامد

در واقع بسته به نتیجه نهایی که در صنعت موردن ظر است، می توان از میکسر پلیمری قیفی استفاده کرد. از جمله صنایعی که از این میکسر استفاده می کنند می توان به کارگاه های آزمایشی تولید مواد اسیدی و غیر اسیدی اشاره کرد. همچنین استفاده در صنعت تولید مواد شوینده در رابط با میکسر قیفی بسیار رایج است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ساخت میکسر پلی اتیلن

مزیت های میکسرهای پلیمری قیفی شکل

از جمله مزیت ها یا قابلیت های رایج در میکسر قیفی شکل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفارشی سازی در نوع و شکل قیف
  • امکان تجهیز به الکتروموتورهای متناسب با صنعت مخصوص
  • امکان تجیهز برای استفاده در انواع مختلف برق های مصرفی از تک الی سه فاز
  • امکان تعمیر و بازسازی در صورت استهلاک مخزن و الکتروموتور
  • بسته به کارایی مورد نظر دارای همزن های مختلف

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید یک میکسر مناسب با ظرفیت های دقیق در طی فرآیند هستید، میکسر پلیمری قیفی یکی از گزینه های مناسب محسوب می شود.

میکسرهای قیفی شکل به سبب طرح قیفی گونه ای که در انتهای مخزن دارند، تمام مواد اولیه را تا قطره یا ذره آخر تخلیه می کنند. تخلیه کامل مواد اولیه و ترکیب شدن دقیق و کامل آنها، می تواند تضمینی باشد برای تولید یک محصول بدون نقص.

در انتها اگر نیاز به اطلاعات بیشتری برای خرید یا تعمیر انواع میکسر از جمله میکسر قیفی دارید، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات خرید، فروش و تعمیر انواع میکسر و مخازن پلیمری در کنار شما هستیم.

5/5 - (9 امتیاز)