ساخت مخازن قیفی میکسردار

ساخت مخازن قیفی میکسردار بسته به اینکه قصد داشته باشید چه جنسی از میکسر را تولید کنید می تواند متغییر باشد. در واقع با توجه به اینکه جنس بدنه مخزن از چه ماده ای قرار است باشد، شیوه ساخت و تولید مخزن دارای فرآیند مخصوصی خواهد بود.

به طور کلی دو نوع ساختار از نطر جنس برای تولید مخازن قیفی میکسردار وجود دارد، این دو نوع جنس با نام های پلیمری یا پلی اتیلن و جنس استنلس استیل شناخته می شوند. با این حساب به طور واضح با دو نوع از ساخت و فرآیند تولید نیز طرف هستیم.

در روش تولید با استفاده از جنس پلیمر، از روش های قالب گیری و جوش های مرتبط با این جنس بهره گرفته می شود. در تولید مخزن قیفی استیل نیز از روش های مبتنی بر برشکاری و جوش مرتبط با فلزات استفاده می شود.

در این بخش ما به بررسی ساخت مخزن قیفی میکسردار بر اساس دو روش بالا خواهیم پرداخت.

ساخت مخازن قیفی میکسردار پلی اتیلنی

برای ساخت یک مخزن قیفی شکلی که دارای میکسر است، لازم است مسیری از نقشه تا اجرا در نظر گرفته شود. البته چنین مسیری برای مخزن استیل نیز صدق می کند. تنها تفاوت در شیوه انجام این مسیر اجرایی است.

در ابتدا برای ساخت مخازن قیفی پلیمری باید یک نقشه وجود داشته باشد. این نقشه توسط مهندس مخصوص به این حوزه طراحی می شود. پس از تایید نقشه اولیه توسط کارفرمای پروژه یا کسی که سفارش این نوع از مخزن را در نظر دارد، نقشه شاپ کارگاهی نیز طراحی می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ایده برای کارخانه | راهنمایی برای انتخاب، اجرا و صادرات محصول

در نقشه شاپ به برش کاری و بررسی اتصالات پرداخته می شود. البته باید در نظر داشته باشید که در نقشه تولید مخزن پلی اتیلن بیشتر از آن که به برش کاری و اتصالات اهمیت داده شود به قالب مخزن توجه می شود.

به معنای دقیق تر برای ساخت یک مخزن میکسر دار قیفی شکل، لازم است یک طراحی مبتنی بر قالبی قیفی شکل انجام شد. در واقع باید قالبی برای ساخت این نوع از میکسرها ساخته شود.

پس از ساخت قالب، مواد پلیمری به قالب قیفی شکلی مخصوص تزریق می شود. بعد از تزریق بر اساس دما دهی و ایجاد حرارت لازم، در طی فرآیند هایی مکانیکی، قالب شروع به چرخش می کند.

ساخت مخزن قیفی پلیمری در واقع بر پایه روش بالا، با نام روش دورانی شناخته شده است. پس از تکمیل این روش، مونتاژ تجهیزات، اتصالات، رنگ کاری و عایق کاری صورت می گیرد. آزمایش مخزن و میکسر نیز یکی از مواردی است که در انتهای تولید انجام می شود.

ساخت مخزن قیفی استیل

برای ساخت مخازن قیفی میکسردار استیل همانند مخزن پلی اتیلن لازم است یک نقشه کلی طراحی شود که پس از تایید به نقشه شاپ کارگاه تبدیل خواهد شد.

بر اساس آنچه که در نقشه شاپ کارگاهی وجود دارد، در خط تولید مخزن قیفی شکل اقدام به نورد کاری ورق های استیل، برش کاری و نصب اتصالات به ترتیب می شود.

باید در نظر داشت که عمدتا مخازن استیل دارای طرحی عدسی شکل در بالا یا کف خود هستند که این طرح در مخزن قیفی شکل، در کف به صورت قیف طراحی می شود. برای تحقق این امر مرحله فرمینگ، قالب و پرس انجام می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه بالا بردن اعتماد و رضایت مشتریان در خط تولید سفره یکبار مصرف

بعد از ساخته شدن جداگانه اجزای بدنه مخزن استیل قیفی شکل، لازم است که این قطعات با استفاده از جوشکاری آرگون وارد مرحله مونتاژ شوند. تعداد دفعات جوشکاری یا نصب قطعات بسته به جداره های مخزن می تواند دارای روندی مخصوص باشد.

در آخر پس از تکمیل ساخت مخزن استیل، اتصالات جانبی، پایه و خود موتور گیبرکسی میکسر نیز روی مخزن قیفی نصب می شود.

متریال و تجیهزات موجود در ساخت مخزن های قیفی دارای میکسر

به طور عمده فرقی نمی کند که ساخت مخازن قیفی میکسردار با استفاده از استیل یا پلی اتیلن باشد، در هر صورت لازم است که اجزای زیر برای تبدیل شدن به عنوان یک میکسر به آن اضافه شود:

  • مخزن قیفی
  • موتور با توان لازم
  • گیبرکسی با توانایی لازم
  • شاسی پروفیلی یا آهنی (بسته به ساختار مورد نظر)
  • شفت استیل یا پروفیل
  • پروانه استیل یا غیر استیل (بسته به استفاده برای تولید مواد شوینده یا غیر شوینده)

در نتیجه…

به طور کلی دو نوع روش ساخت مخازن قیفی میکسردار وجود دارد. این دو روش مبتنی بر متریال اولیه است که برای ساخت در نظر گرفته می شود. متریال استیل و متریال پلیمری از جمله مواردی هستند که در شیوه ساخت می تواند موثر باشند.

در روش ساخت بر اساس متریال پلیمری، از ساخت قالب و تزریق ماده به قالب بهره گرفته می شود. در روش ساخت بر اساس متریال استیل یا فلزی، از برش کاری و جوش آرگون بهره گرفته می شود.

باید توجه داشت که تنوع استفاده از مخازن قیفی استیل یا پلیمری مرتبط با محصولی است که قصد دارید تولید کنید. به طور عمده مخازن استیل برای مواد با خورندگی کمتر مانند مواد شوینده عمومی و مخازن پلی اتیلن برای مواد شوینده صنعتی یا الکلی تولید می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تولید میکسر مواد شوینده
5/5 - (7 امتیاز)