معرفی میکسر استیل شامپو

صنعت تولید مواد شوینده یکی از صنایعی است که به طور جدی در ابزار آلات خود دارای دسته بندی های ویژه ای است. یکی از این ابزارها میکسر استیل شامپو نام دارد. این میکسر به عنوان پر استفاده ترین میکسر در تولید مواد شوینده نیز شناخته می شود.

نکته ای که در رابطه با میکسر شامپو و میکسرهای شوینده ای از این دست وجود دارد، عمومی یا مصرفی بودن این مواد است. از همین رو، لحاظ کردن موارد بهداشتی از اصول اساسی تولید این مواد و مایعات محسوب می شود.

جالب است بدانید که انواع مختلفی از میکسرهای شامپو از جنس استیل یا میکسرهایی در نوع غیر استیل وجود دارد. اما پر استفاده ترین این میکسرها از جنس استیل است، زیرا به سادگی می تواند به نسبت سایر جنس ها، از لحاظ تولید، فرآیند را به بهترین شکل ساپورت کند.

بنابراین در این بخش ما به بررسی میکسرهای استیل شامپو خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

چرا میکسر استیل شامپو؟!

یا شاید بهتر باشد سوال را این گونه مطرح کنیم که چرا در بین جنس های رایج از جمله سایر فلزات و متریال های پلی اتیلنی، استنلس استیل برای مواد شوینده و شامپو مناسب تر است؟!

همانطور که به خوبی می دانید میکسرهای استیل از استنلس استیل ساخته می شوند. این جنس از فلز بسته به این که قصد داشته باشید چه نوع کارایی از آن دریافت کنید دارای انواع مختلفی است. از این انواع می توان به استیل 304 و استیل 316 اشاره کرد.

مهم ترین و اصلی ترین دلیلی که در میکسرهای مرتبط با شامپو و سایر مواد شوینده مصرفی، از استیل استفاده می شود، خصوصیت هایی است که این جنس از بدنه در ساختار میکسر ایجاد می کند. به طور مثال استیل 316 از آن دسته از آلیاژهایی است که مقاومت بسیاری خوبی را می تواند در مقابل مواد قلیایی نشان دهد. به زبان ساده، تخریب ساختار داخلی میکسر با این نوع از جنس، تقریبا غیر ممکن است. اما سوال این است که این امر چه تاثیری در کیفیت شامپو دارد؟!

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر استیل مواد شوینده چیست؟

مشخص ترین پاسخ این است که میکسر استیل شامپو با ساختاری آسیب دیده می تواند موجب اختلال در فرمولاسیون اصلی شامپو شود. این اختلال، با ترکیب ناقص یا به جا ماندن مواد اولیه روی بدنه رخ می دهد. در نتیجه یک ساختار عالی و مناسب برای این میکسرها باید وجود داشته باشد.

دما به عنوان نکته ای کلیدی در میکسرهای استیل

یکی دیگر از موارد و کارایی هایی که میکس استیل می تواند به عنوان یک میکسر مناسب برای مواد شوینده و شامپو از خود نشان دهد، مبحث دما است.

در برخی موارد در هنگام تولید لازم است که به مواد اولیه حرارت وارد شود، یا اینکه به منظور تخلیه آسان مواد، دمای محصول نهایی حفظ شود. رسانایی فلز استیل و همچنین وجود جداره ها برای طولانی تر شدن هم دمایی داخل میکسر با فضای بیرون، یک کاربرد ویژه در رابطه با میکسر استیل شامپو است.

چه میکسری از نوع استیل برای شامپو مناسب است؟!

اولین نکته ظاهری یک میکسر خوب مرتبط با محفظه آن است که باید به بهترین شکل طراحی شده باشد، بدون هیچ لهیدگی یا ضربه خوردگی در ساختار ورقه های بدنه.

البته باید در نظر داشته باشید که محفظه میکسر نیز باید بسته به ظرفیت مورد نیاز خط تولید، دارای حجمی مناسب باشد.

در میکسرهایی که به طور حرفه ای برای تولید شامپو در نظر گرفته می شوند، به طور عمده انتهای کف میکسر دارای شکل خاصی است. این شکل گاها می تواند قیفی یا محدبی باشد. در واقع برای تخلیه آسان، این شکل از میکسر می تواند کمک بیشتری به تخلیه کند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع قالب مخزن پلی اتیلن

سوای از موارد ظاهری و موارد مرتبط با ساختار بدنه، سیستم ترکیب یا اختلاط میکسر نیز دارای اهمیت بالایی است. در میکسرهای شامپو، لازم است که ظرفیت های گیبربکس به منظور تنظیم سرعت ترکیب، بسیار دقیق باشد. زیرا هر گونه سرعت اضافی و غیر دقیق می تواند ساختار الاستیکی، غلظت و چگالی خاص مرتبط با شامپو را بهم بزند.

در رابطه با سیستم ترکیب، تسمه ها نیز دارای اهمیت بسیار بالایی هستند که پس از گیربکس، می تواند نقش عمده ای را در نوع عملکرد و شتاب دهی موتور در سیستم داخلی فرآیند ترکیب ایفا کند.

در نتیجه…

میکسر استیل شامپو را باید یک میکسر حرفه ای در دسته میکسرهای تولید مواد شوینده مصرفی معرفی کرد. این میکسرها به دلیل اینکه مایعات شوینده را عمدتا برای مصارف خانگی تولید می کنند، از لحاظ بهداشتی باید کاملا دقیق باشند.

در واقع مهم ترین موضوع انتخاب جنس استیل در بدنه میکسر شامپو مرتبط با اصول بهداشتی است. موارد دیگری چون دما دهی راحت، حفظ دمای داخلی به منظور سیال ماندن مایعات برای تخلیه کامل و مواردی از این دست را نیز می توان توجیحی درست برای میکسرهای استیل شامپو در نظر گرفت.

در انتها به منظور اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت میکسرهای شامپو و اطلاعات دقیق تر درباره مشخصات آن، کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید.

5/5 - (7 امتیاز)