ساخت میکسر مواد شوینده

یکی از مواردی که لازم است افراد فعال در صنایع شوینده در نظر بگیرند، اصول ساخت میکسر مواد شوینده است. اطلاع از چگونگی ساخت این میکسرها می تواند به این افراد در نگهداری از میکسر و استفاده درست از آن کمک کند. همچنین این امر می تواند یک تصویر کلی از چگونگی عملکرد میکسر برای آن ها ایجاد کند.

به طور کلی میکسرهایی که برای مواد شوینده استفاده می شوند، بسته به نوع ماده شوینده دارای دو نوع هستند که البته رایج ترین آن ها نوع استیل این میکسر است. نوع دیگر نیز با نام میکسر پلی اتیلن شناخته می شود.

باید در دقت داشته باشید که انتخاب نوع میکسر، به مواد اولیه و محصول نهایی مرتبط است. اما از آنجا میکسر استیل در تولید مواد شوینده مصرفی بسیار رایج است، ما در این بخش به بررسی شیوه ساخت آن خواهیم پرداخت. در بخش های دیگر از این سایت، به شیوه ساخت میکسر پلی اتیلن نیز اشاره شده است.

ساخت میکسر مواد شوینده از نوع استیل

به طور عمده هنگامی که صحبت از میکسر مختص مواد شوینده، ما با یک منبع ذخیره سازی مواجه هستیم که جنس بدنه آن از فلز ساخته شده است. این فلز با نام استنلس استیل شناخته می شود.

این منبع ذخیره سازی هنگامی که مجهز به یک دستگاه یا الکترو موتور با همراه تجهیزات ترکیب مواد از جمله پره یا تیغه شود، با نام میکسر استیل شناخته می شود.

میکسرهای استیل توانایی ذخیره سازی و ترکیب مواد شوینده مصرفی را دارند. از جمله موادی چون شامپو، مایع ظرف شویی و غیره.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر استیل 1500 لیتری و انواع آن

همچنین سوای از کارایی میکسر استیل، می توان از مخزن استیل برای ذخیره سازی مواد مذکور و حتی مواد غذایی نیز استفاده کرد. از همین رو اطلاع و دانستن درباره چگونگی تولید این میکسرها می تواند بسیار مهم باشد.

ساخت میکسر مواد شوینده بسته به شیوه های استفاده و نوع خط تولید این دستگاه ها، به دو شکل سر هم یا جداگانه امکان پذیر است. منظور از این دو شکل، اشاره به ساخت جداگانه مخزن و سوار کردن الکترو موتور روی آن است. در ادامه توضیح دقیق تری در این باب ارائه خواهیم داد.

از نقشه تا تولید در ساخت میکسرهای مواد شوینده

برای ساخت و تولید میکسر مواد شوینده که از یک مخزن استیل با یک الکترو موتور تشکیل می شود، ابتدا باید یک طراحی به منظور نقشه ساخت انجام شود. در این طراحی یک یا دو مهندس برای محاسبه های اولیه و بررسی ساختار متریال اولیه، یک نقشه طراحی می کنند. این نقشه در نظر کلی می تواند ساختار توپولوژیک میکسر شوینده را نشان دهد.

پس از تایید نقشه مذکور و مدلسازی های لازم، کارفرمای اصلی باید نقشه را تایید کند که پس از آن نقشه ای دیگر با نام نقشه شاپ طراحی خواهد شد. در نقشه شاپ که در کارگاه تولید مورد استفاده است، به جزییات طرح و ساخت میکسر مواد شوینده پرداخته می شود؛ جزییاتی از جمله محل برش و نقاط اصلی قرارگیری اتصالات.

برش کاری ورقه های استیل، ساخت اولیه اتصالات و سایر ملاحظات جانبی که در نهایت منجر به تولید عملی می شود با استفاده از نقشه شاپ کارگاهی پیش می رود. باید دقت داشت که بسته به نوع کاربری میکسر مورد نظر، لازم است تعداد جداره هایی برای میکسر لحاظ شود. بر این اساس نیز در ادامه برش کاری، نورد کاری و ایجاد نقطه های اتصال نیز مشخص می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مواد شوینده کرج

هر میکسر می تواند دارای یک قسمت با نام عدسی کفی یا بالایی باشد که بسته به نظر کارفرما و هدف فرآیندهای آتی، می تواند شکلی محدب یا قیفی را به خود بگیرید. پرس، فرمینگ، قالب و سایر موارد از جمله کارهایی هستند که برای ایجاد عدسی انجام می شوند.

جوشکاری آرگون به منزله انجام فرآیند مونتاژ پس از موارد بالا انجام می شود. متصل کردن الکتروموتور، پایه و غیره نیز می تواند در این مرحله باشد.

در آخرین مرحله ساخت، بررسی اتصالات و آزمایش های جانبی صورت می گیرد. پس از آن با یک پولیش کاری نهایی، میکسر مواد شوینده آماده است.

در پایان…

باید در ساخت میکسر مواد شوینده یا هر گونه ماشین آلات از این دست، نکته ای مهم را در نظر داشته باشید. این نکته به این اشاره دارد که مراحل ساخت یک میکسر می تواند بسته به مواد اولیه ساختار میکسر یا محصولی که قصد دارید درون میکسر تولید کنید، متفاوت باشد.

در واقع اگر محصول نهایی شما مواد شوینده صنعتی مانند الکل باشد، بهتر است از میکسرهای پلی اتیلن استفاده کنید. و البته که شیوه ساخت این میکسرها در مقایسه با میکسرهای استیل کاملا متفاوت است.

ما در شویا صنعت به عنوان تولید کننده، فروشنده و تعمیر کننده انواع مختلف میکسرها اعم پلی اتیلن و استیل، میکسر پودر و صنعتی، همواره آماده ارائه خدمات به مخاطبان خود هستیم. شما می توانید به منظور کسب اطلاعت بیشتر در زمینه های ساخت، فروش و تعمیر به بخش های دیگر وب سایت ما مراجعه کنید. و یا اینکه می توانید با ما به طور مستقیم در تماس باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت مخزن میکسر

سوالات پرتکرار:

میکسر مواد شوینده چه کاربردی دارد؟

میکسر مواد شوینده یک دستگاه است که با اختلاط مواد شیمیایی مختلف، محصولات شوینده مانند صابون، شامپو، مایع ظرفشویی و غیره را تولید می‌کند.

چه نوع میکسری برای تولید مواد شوینده مناسب است؟

بسته به نوع و خصوصیات مواد شیمیایی وجود دارد، انواع مختلفی از میکسرها برای تولید مواد شوینده استفاده می‌شود. برخی از این میکسرها عبارتند از: میکسر توربین، میکسر پروانه‌ای، میکسر پروپلر، میکسر جت و غیره.

چه عواملی برای انتخاب یک میکسر مناسب باید در نظر گرفت؟

برای انتخاب یک میکسر مناسب باید عواملی مانند: حجم و نسبت مواد شیمیایی، دما و فشار کار، سرعت و زمان اختلاط، خلوص و کیفیت نهایی، هزینه و بازده انرژی، امنیت و سلامت را در نظر گرفت.

چگونه می‌توان عملکرد یک میکسر را بهبود بخشید؟

برای بهبود عملکرد یک میکسر می‌توان از راه‌حل‌های زیر استفاده کرد:

  • تغییر طراحی و شکل پروانه‌ها و توربین‌ها
  • تغییر جهت و جایگاه جریان هوا و سایر عامل‌های خارجی
  • تغییر فاصله و زاویه قرارگیری دستگاه نسبت به ظروف حاوی مواد شیمیائی
  • تغییر سیستم کنترل و نظارت بر دستگاه

چه خطرات و چالش‌هایی در فرآیند تولید مواد شوینده با استفاده از میکسر وجود دارد؟

بعضی از خطرات و چالش‌های این فرآیند عبارتند از:

  • احتمال تولید حرارت زیاد و ایجاد جذبات در دستگاه
  • احتمال تشکیل کف و حباب در سطح محصول
  • احتمال تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی مواد شیمیایی در طول اختلاط
  • احتمال تاثیر منفی بر محیط زیست و سلامت انسان‌ها از مواد شوینده
5/5 - (10 امتیاز)