تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی

میکسر صنعتی چیست؟ آیا می توان از میکسر خانگی برای تولید مواد بیشتر استفاده نمود؟ تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی در چیست؟ چگونه یک انتخاب مناسب برای خرید میکسر داشته باشیم؟

ما در این مقاله تا حدی که بتوانیم شما را با تفاوت های دستگاه میکسر خانگی و صنعتی و کاربردهایی که دارند آشنا می سازیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دستگاه میکسر صنعتی با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و یک خرید مطمئن و با کیفیت را برای خود رقم بزنید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با تفاوت دستگاه میکسر خانگی با میکسر صنعتی آشنا شویم.

از میکسر می توان به منظور شکست مواد یا تبدیل نمودن دو یا چند مواد به یک محصول جدید استفاده می گردد. میکسرها با نام همزن و مخلوط کن هم در بازار معرفی می گردند و می توان با این نام های یاد شده، این دستگاه صنعتی را شناسایی نمود.

از فرآیندهایی که می توان به میکسرها نسبت داد این است که می توانند مواد را به واحدهای ریز تبدیل نمایند.

تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی

برای آنکه بتوانیم تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی را بشناسید ما شما را ابتدا با دستگاه میکسر صنعتی و پس از آن با میکسر خانگی آشنا می سازیم و به این صورت شما می توانید تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی را دریابید.

میکسر صنعتی چیست؟

از میکسر صنعتی به منظور ترکیب نمودن دو یا چند ماده و رسیدن به یک ماده نهایی استفاده می شود. این دستگاه صنعتی برای تولیدات با حجم بالا مناسب می باشد. از اجزای میکسرهای صنعتی می توان به: مخزن یا محفظه اصلی، تیغه یا بیلچه دوار، موتور و … اشاره داشت. میکسرهای صنعتی بسته به نوع مواد (جامد و مایع) به انواع مختلف و به صورت: تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر استیل شوینده و شامپو

همانطور که گفته شد از میکسرهای صنعتی می توان در مصارف گوناگون صنعتی و تولیدی استفاده و از میکسرها نهایت استفاده و بهره را برد.

اگر بخواهیم از کاربرد میکسر صنعتی هم صحبتی داشته باشیم باید بگوییم که میکسرهای صنعتی بیشتر در گارگاه هه و کارخانه های به منظور ترکیب نمودن مواد اولیه قابل استفاده می باشند.

این دستگاه در انواع مختلف تولید می گردند و می توانند به این صورت در صنایع مختلف استفاده گردند. از جمله صنایعی که از میکسرهای صنعتی استفاده می نمایند می توان به: صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی و … اشاره نمود. البته به غیر از این موارد از میکسرها در تصفیه آب و تولید خمیر کاغذ هم قابل استفاده می باشد.

انواع میکسر صنعتی

بد نیست بدانید که تفاوت این دو دستگاه در انواع آنها هم می باشد. البته انواع میکسرهای صنعتی هم با یکدیگر تفاوت داشته و کاربردهای مختص به خود را دارا می باشند. از انواع میکسرهای صنعتی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • میکسر پارویی (Paddle Mixer)
  • میکسر ساکن (Static Static)
  • میکسر برشی بالا (High Shear Mixer)
  • میکسر درام (Drum Mixers)
  • میکسر خاص (Certain Mixer)
  • میکسر هموژنایزر (Homogenizer)
  • میکسر امولسیون (Emulsifier)
  • میکسر مایعات (Agitator)
  • میکسر دسته ای (Batch Mixer)

بهتر است اشاره داشته باشیم که میکسرهای نام برده شده در بالا، بسته به اینکه قرار می باشد در چه فرآیندی از خرد کردن تا مخلوط کردن استفاده می گردد مطرح می باشند.

میکسر خانگی

میکسر خانگی با نام مخلوط کن و همزن هم شناخته می شوند و یکی از لوازم برقی مهم و کاربردی در هر آشپزخانه ای می باشد. این میکسرهای خانگی در سایز، سرعت، قدرت و برندهای گوناگون با قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه حل مشکلات و چالش‌های رایج در خط تولید سفره یکبار مصرف

با کمک این نوع میکسر خانگی می توان مخلوط و ترکیب کردن مواد جامد یا مایع را با حجم کم به آسانی انجام داد.

با کمک این دستگاه می توان به آسانی اقدام به تهیه نمودن معجون، سس، نوشیدنی و … در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت نمود.

از انواع میکسرهای خانگی می توان به: میکسر ساده و میکسر حرفه ای اشاره داشت. در رابطه با ساختار میکسر خانگی باید بگوییم که، این میکسر دارای تیغه های 2 پره و 4 پره هستند. مخزن آن می تواند از جنس شیشه نشکن یا استیل باشد.

کاربرد میکسر خانگی چیست؟

از کاربردهای میکسر خانگی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ترکیب مواد غذایی با یکدیگر
  • خرد نمودن مواد غذایی
  • تهیه اسموتی
  • تهیه انواع نوشیدنی

چرا باید از میکسرها استفاده نماییم؟

میکسرها ماشین آلاتی می باشند که می توانند هر نوع ماده از قبیل جامد و مایع را به بهترین نحو ترکیب نمایند و به ماده نهایی که می خواهید برسند.

تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی

تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی به طور کلی شامل: نوع دستگاه، کارایی که دارند، حجم و اندازه، قیمت و … می شود.

به عنوان نمونه بی شک دستگاه میکسر صنعتی از نظر ابعاد و قیمت تفاوت فاحشی با میکسر خانگی خواهد داشت.

آیا می توان از میکسر خانگی برای مصارف صنعتی استفاده نمود؟

یکی از تفاوت های این دو دستگاه  در این است که نمی توان از میکسرهای خانگی برای مصارف صنعتی و مخلوط کردن مواد با حجم بالا استفاده نمود. چرا که توان و قدرت میکسرهای خانگی پایین می باشد و قدرت موتور میکسر خانگی برای مصارف با حجم بالا توانایی ندارد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید نایلون | راهکاری برای تسهیل ورود به بازار نایلون

در آخر

تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی در نوع کارکرد، ابعاد، قیمت و … می باشد. میکسرهای خانگی و میکسرهای صنعتی هر کدام می توانند انواع مختلفی داشته باشند و از نظر کارایی با یکدیگر فرق دارند. از میکسر صنعتی به منظور شکست مواد و یا تبدیل دو یا چند ماده با یکدیگر استفاده و باعث ایجاد یک ماده جدید و منحصر به فرد می شود.

با کمک میکسرها می توان چه مواد جامد و چه مایع را به آسانی و با بهترین کیفیت مخلوط و ترکیب نمود.

میکسرهای خانگی فقط برای مصارف خانگی قابل استفاده بوده و برای حجم های بالا انتخاب مناسبی نیستند. شما می توانید برای ترکیب دو یا چند ماده با حجم کم از میکروهای خانگی استفاده و بهره ببرید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت دستگاه میکسر صنعتی و خانگی و با خرید دستگاه های دیگر مثل میکسر پودر، میکسر استیل و  … با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار:

1. دستگاه میکسر صنعتی چیست؟

دستگاه میکسر صنعتی یک وسیله‌ی الکترومکانیکی است که برای مخلوط کردن، همزدن و همگن کردن مواد مختلف در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و غیره استفاده می‌شود.

2. دستگاه میکسر خانگی چیست؟

دستگاه میکسر خانگی یک وسیله‌ی الکتریکی است که برای همزدن، پختن و پز دادن مواد غذایی در خانه استفاده می‌شود.

3. تفاوت اصلی بین دستگاه میکسر صنعتی و خانگی چیست؟

تفاوت اصلی بین دستگاه میکسر صنعتی و خانگی در ظرفیت، قدرت، سرعت، کارایی، قابلیت تنظیم و نوع قطعات آن‌ها است.

4. چه نوع قطعاتی در دستگاه میکسر صنعتی و خانگی استفاده می‌شود؟

قطعات اصلی دستگاه میکسر صنعتی شامل تانک، موتور، گیربکس، شفت، پروانه، سنسور و کنترلر هستند. قطعات اصلی دستگاه میکسر خانگی شامل بدنه، موتور، توربین، قابلمه، قاشق و دسته هستند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه میکسر به چه عواملی بستگی دارد؟

5. چه نوع دستگاه میکسر صنعتی و خانگی برای چه نوع کاربردهای خاص مناسب است؟

نوع دستگاه میکسر صنعتی و خانگی بستگی به نوع ماده‌ای که قرار است مخلوط شود، حجم آن، نحوه انتقال آن و نوع فرآیند صنعتی که قصد اجرای آن را دارد دارد. به عنوان مثال:

  • برای مخلوط کردن پودر با پودر یا پودر با سایر جامدات  چون قیر، سم، سیمان و غیره، از دستگاه میکسر صنعتی نوع خشک استفاده می‌شود.
  • برای مخلوط کردن مایع با مایع یا مایع با سایر جامدات  چون شیر، روغن، شامپو، دارو و غیره، از دستگاه میکسر صنعتی نوع تر استفاده می‌شود.
  • برای همزدن، پختن و پز دادن مواد غذایی چون کیک، نان، پیتزا، سالاد و غیره، از دستگاه میکسر خانگی نوع آشپزخانه استفاده می‌شود.
  • برای همزدن، خمیر کردن و شکل دادن مواد غذایی چون کباب، کوکی، شیرینی و غیره، از دستگاه میکسر خانگی نوع قالب‌بندی استفاده می‌شود. ‌
5/5 - (10 امتیاز)