امروزه انواع مخزن پلی اتیلن عمودی در حجم های مختلف تولید می شود. حجم این مخزن ها را از 80 لیتر الی 20 هزار لیتر می توان طبقه بندی کرد. دلیل وجود چنین بازه ای را باید پر کاربرد بودن مخازن پلی اتیلن در نوع عمودی دانست.

مخازن تک لایه الی چهار و حتی پنج لایه از جمله مخازنی هستد که به طور معمول و سفارشی توسط شرکت های مختلف تولید می شوند. این مخازن در انواع روش های ذخیره سازی مایعات کاربرد دارند. مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و غیره از عمده مصارف مخازن عمودی محسوب می شود. اما شاید این مقدار از محبوبیت برایتان سوال ایجاد کند که چه دلیلی پشت این حجم از کاربرد نهفته است؟

در این بخش ما به بررسی مخازن پلی اتیلن عمودی خواهیم پرداخت. برای کسانی که به دنبال بررسی این مخازن هستند، خواندن این بخش می تواند بسیار مفید باشد.

مخزن پلی اتیلن عمودی و محبوبیت مصرف

مصرف مخزن های عمودی از جنس پلی اتیلن به گونه ای است که امروزه بخشی از صادرات را نیز به خود اختصاص داده است. در واقع کاربرد اساسی این مخازن پلی اتیلنی در سطح جهانی و در انواع مختلف صنایع رایج در دنیا، سبب حجم بالایی از خواهان شده است.

یکی از عمده دلایلی که سبب شده که مخزن عمودی بسیار استفاده شود، جنس این مخزن است. در واقع پلی اتیلن که در دسته مواد پلیمری قرار دارد، بهترین جنس برای ذخیره سازی اکثر مایعات محسوب می شود.

فرقی نمی کند مایعی که ذخیره می کنید، مختص کاربردهای صنعتی باشد یا در دسته کاربرد عمومی برای منازل باشد. در هر صورت پلی اتیلن به سبب ساختاری که دارد، می تواند برای ذخیره آب در منازل و مصارف ساختمانی بسیار کارآمد باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه عرض 90 ژوکسین | خرید، فروش و قیمت دستگاه عرض 90 ژوکسین

همچنین در مصارف صنعتی به سبب مقاوتی که از نظر ساختار پلیمری از خود نشان می دهد، برای ذخیره سازی مواد مرتبط با صنایع الکلی مناسب است.

اما این موضوع نیز لازم است اشاره شود که ذخیره سازی مواد در مخزن پلی اتیلن، فارغ از شکل عمودی یا افقی آن، دارای شرایطی است که باید لحاظ شود. این شرایط در برخی موارد مرتبط با جذب بو و رنگ در بدنه مخزن است و شاید این تنها عیب برای این مخازن باشد.

علت اصلی محبوبیت مخارن عمودی پلی اتیلنی

سوای از دلایلی که ذکر شد و به طور کلی مطالبی که مختص مخازن پلی اتیلنی محسوب می شود، مخزن پلی اتیلن عمودی دارای محوبیتی سوای از اشکال دیگر این وسیله ذخیره سازی است.

عمدتا در سطح جهانی استفاده از مخازن به منظور ذخیره آب ساختمان یا همان آب خانگی، با استفاده از مخزن عمودی انجام می شود. البته که استفاده از مخزن های افقی نیز رایج است، اما علت استفاده بیشتر از مخازن عمودی، به دلیل میزان جایی است که اشغال می کند.

مخازن پلی اتیلن عمودی در مقایسه با سایر اشکال رایج مخزن های پلی اتیلنی، در ساختمان جای کمتری را اشغال می کنند. از همین رو می تواند امر مفیدی نیز برای این مخازن رقم بزند.

ویژگی های منحصر به فرد مخازن پلی اتیلن

به طور کلی فرقی نمی کند مخازن مورد استفاده در منازل یا در صنایع مورد نظر شما، به شکل عمودی باشد یا به شکل افقی. نکته ای که در این نوع از مخازن وجود دارد جنس این مخزن هاست که پلی اتیلنی محسوب می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان | معرفی و بیان چالش ها

اما بیایید به چند نمونه از ویژگی های مخزن پلی اتیلن عمودی بپردازیم:

  1. نصب سریع و آسان مخزن های عمودی یکی از ویژگی های بارز این منابع ذخیره سازی است.
  2. انتقال حرارت در این مخازن نسبتا پایین است. از همین رو برای مصارف عمومی و صنعتی در شرایط غیر هم دما می تواند بسیار مهم باشد.
  3. این مخازن بدون درز و یکپارچه هستند. زیرا پس از مونتاژ و خروج از قالب نهایی تولید، با استفاده از جوش پلی اتیلن و فرآیند آزمایشگاهی، ضد آب می شوند.
  4. مقاومت در برابر انواع مواد اسیدی، بازی و سایر مایعات خورنده ای که فلزات با آن رابطه ای خوب ندارند.
  5. قابلیت حمل و نقل آسان بسته به شرایط نصب در این مخازن وجود دارد.
  6. برخی از انواع مخزن پلی اتیلن عمودی دارای فوم هستند که بسته به سفارش مشتری می تواند در مقابل حرارت و برودت، ویژگی عایق بودن بالاتری را از خود نشان دهند.
  7. در مخازن سه لایه پلی اتیلن علاوه بر عایق حرارتی و برودتی، لایه های مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش، لایه های ضد جلبک و آنتی باکتریال نیز تعبیه می شود.

باید توجه داشته باشید که هر کدام از ویژگی های مذکور، در واقع تضمینی هستند که ساختار خود مخازن به منظور ذخیره سازی انواع مایعات، از خود نشان می دهد.

در آخر..

اگر به دنبال خرید مخزن پلی اتیلن عمودی هستید، برای اطلاعات دقیق تر می توانید در همین جا با ما در تماس باشید. ما در شویا صنعت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدات کنندگان و تعمیر کنندگان مخازن پلی اتیلن در انواع مختلف، در کنار شما هستیم. تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا با مزایای بیشتری در باب خرید از ما آشنا شوید. ارائه بهترین محصولات صنعتی و مصارف ساختمانی، هدف ماست.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کم هزینه ترین خط تولید | بررسی روش های نوین تولید محصول
امتیاز دهید