در حال حاضر کارخانه های بسیاری هستند که اقدام به تولید مخزن پلی اتیلن افقی می کنند. این مخازن از نظر ظرفیت و حجم، مقادیری از 70 لیتر الی 5 هزار لیتر را در خود جای می دهند. در برخی از موارد ممکن است بسته به سفارش مشتری، ظرفیت های چون 6 هزار، 8 هزار و 10 هزار لیتر نیز تولید شود. همچنین جالب است بدانید که این مخازن در انواع مختلف مدولار دارای ظرفیت هایی از 5 هزار لیتر تا 50 هزار لیتر نیز هستند.

در واقع بسته به نوع استفاده های عمومی یا خانگی و استفاده های صنعتی، می توان مخازن پلی اتیلن افقی را تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

اما نکته ای که وجود دارد، محبوبیت این مخازن به نسبت سایر مخازن با جنس های غیر پلی اتیلنی است. علت این محبوبیت همانند مخازن عمودی، وابسته به برخی ویژگی هاست که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مخزن پلی اتیلن افقی و محوبیت مصرف

جالب است بدانید که مخزن های افقی نیز همانند مخزن های عمودی و به طور کلی همانند اکثر محصولات پلی اتیلنی، بخشی از صادرات را به خود اختصاص داده اند. در واقع کاربردهای اساسی که مخازن پلی اتیلنی از خود نشان می دهند، سبب محبوبیت آنها در مصرف جهانی شده است. این محبوبیت از لحاظ کلی، ارتباط مستقیم با جنس پلی اتیلن دارد.

پلی اتیلن که در دسته مواد پلیمری قرار می گیرد، از لحاظ ساختار یکی  از بهترین ماده های تولید برای ساخت مخازن پلاستیکی یا شبه پلاستیکی است. چنین ساختاری سبب می شود تا ذخیره سازی مایعات صنعتی و آب در ساختمان به راحتی امکان پذیر شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
حفاری ماشینی ژئوتکنیک

علاوه بر امکانات راحتی که مخزن پلی اتیلن افقی و عمودی برای ذخیره سازی فراهم می کند، مقاوت بدنه پلیمری در مقابل برخی از عوامل، به روشنی بیانگر محبوبیت منابع ذخیره سازی پلی اتیلنی است. یکی از عمده مقاومت های این مخازن، مقاومت در برابر گرما است. در ادامه به توضیحاتی بیشتر در باب ویژگی ها و محبوبیت اصلی مخزن افقی پلی اتیلنی خواهیم پرداخت.

علت اصلی محبوبیت مخازن افقی پلی اتیلنی

همانطور که در رابطه با مخازن عمودی، اشغال جای کمتر، یک محبوبیت و کاربرد ویژه برای این منابع محسوب می شود، در رابطه با مخزن پلی اتیلن افقی نیز ماجرا بر سر مکان نصب مخزن است. اما تفاوتی نسبت با مخزن عمودی و مخزن افقی در مسئله جا وجود دارد.

مخازن عمودی برای محیط هایی که به سطح افقی کمتری مجهز هستند، مناسب تلقی می شود. در واقع محلی که از لحاظ ارتفاع جای بیشتری داشته باشد، برای مخزن عمودی مناسب است. این امر در رابطه با مخزن افقی برعکس است.

هرچه از لحاظ محیطی، محدودیت ارتفاع وجود داشته باشد، استفاده از مخازن افقی مطرح می شود. در واقع یکی از کاربردهای اساسی مخازن افقی، در کمبود ارتفاع در محل نصب این مخازن است. این کمبود با شکل افقی و قرار گرفتن در سطح افقی، حل می شود.

البته این موضوع را باید در نظر گرفت که مخزن های افقی نسبت به مخازن عمودی، کمی گرانتر هستند و شاید به همین دلیل است که تقاضای این مخازن به نسبت مخازن عمودی کمتر است. علت اصلی گران تر بودن مخزن افقی، مرتبط با وزن بیشتر در سطح بیشتر و در نتیجه استفاده از پایه های بیشتر است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نحوه بالا بردن اعتماد و رضایت مشتریان در خط تولید سفره یکبار مصرف

کاربرد مخازن افقی

مخزن پلی اتیلن افقی به طور کلی دارای موارد کاربردی زیر است:

  1. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی آب شرب در ساختمان
  2. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی آب آتش نشانی
  3. استفاده به منظور نگهداری و ذخیره سازی مواد و مایعات مختلف صنعتی که با ساختار پلی اتیلن سازگار هستند، از جمله انواع اسید، مایعات الکلی و خود الکل

لازم است بدانید که از مهم ترین مواردی که در کاربردهای بالا در استفاده از مخازن پلی اتیلن افقی می تواند نقشی موثر ایفا کند، شامل موارد زیر است:

  1. مقاومت در برابر مواد اسیدی، بازی و مواد خورنده
  2. مقاومت در برابر اشعه فرا بنفش یا یو وی
  3. مقاومت در برابر حرارت و برودت
  4. ضد جلبک به منظور نگهداری آب شرب
  5. آنتی باکتریال به منظور ذخیره آب شرب و مایعات بهداشتی
  6. پایین بودن رسانایی دما و انتقال حرارت نسبتا پایین در مقایسه با سایر جنس های رایج

در نتیجه…

اگر به دنبال منبعی هستید که در زمینه ذخیره سازی مایعات صنعتی و غیر صنعتی به کارتان بیاید، مخزن پلی اتیلن افقی یکی از گزینه های مناسب است.

این مخازن به خصوص برای مواردی که محیط دارای سطح ارتفاع کمی است، بسیار مناسب است. در واقع یکی از ویژگی های اساسی در تولید مخازن افقی مرتبط با کمبود ارتفاع در برخی از محیط های عمومی و صنعتی است.

با این حساب برای خرید و حتی تعمیر مخازن پلی اتلین افقی یا عمودی، تنها کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ارائه بهترین محصولات با بهترین کیفیت و آن چه که شما انتظار دارید، تضمین خرید و خدماتی است که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
چگونه پول خود را دو برابر کنیم ؟ | تولید سفره یکبارمصرف راهی برای افزایش سرمایه
امتیاز دهید