خطوط ساخت و موارد مرتبط با قطعات پلیمری دارای انواع مختلف و بخش های گوناگونی است. یکی از این خطوط، به منظور تولید مخازن پلی اتیلن بسیار پر کاربرد تلقی می شود. در واقع امری که می تواند خطوط تولید در کارخانه های تولید مخزن پلی اتیلن را از سایر مراکز تولید جدا کند، استفاده از علوم، تکنولوژی و امکانات تولید به روز است.

اساسی ترین بخشی که در رابطه با تولید مخزن پلی اتیلنی در انواع مختلف آن، می تواند نشانگر توان کارخانه باشد، سوای از تکنولوژی، به قالب تولیدی مخازن مربوط می شود. در واقع جالب است بدانید که شیوه تولید مخزن پلی اتیلی مبتنی بر شیوه ای است که قالب گیری در آن نقش مهمی دارد. به این معنا که ساخت یک مخزن پلی اتیلن با استفاده از قالب انجام می شود.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی و شناخت روش تولید مخازن از جنس پلی اتیلن بپردازیم. برای شگفتی بیشتر، همراه ما باشید.

روش تولید مخازن پلی اتیلن با استفاده از قالب های از پیش ساخته

یکی از رایج ترین روش هایی که برای تولید مخزن پلی اتیلنی در نظر گرفته می شود، استفاده از روشی با متریال قالب است که این روش، دورانی نام دارد.

در روش دورانی که چرخشی نیز نامیده می شود، در وهله اول مهم ترین نکته رعایت استانداردها و الزاماتی است که بهداشتی بودن محصول نهایی را تضمین می کند. به این معنا که اگر وسواس شما نسبت به ساخت یک مخزن پلی اتیلنی است، باید این وسواس را روی عوامل بهداشتی تولید مخازن پلی اتیلن صرف کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشخصات فنی دستگاه تولید نایلون | دستگاه تولید نایلون بهترین سرمایه گذاری‌پرسود

لازم به ذکر است که عمدتا فرقی نمی کند که مخزن مورد نظر برای تولید، دارای چه شکلی باشد. عمودی بودن یا افقی بودن مخزن، تفاوت عمده ای در روش تولید و کیفیت ساخت، با استفاده از قالب و شگرد دورانی ندارد.

اما بیایید ببینم این کار چگونه صورت می گیرد.

قالب به عنوان اصلی ترین عامل تولید مخزن پلی اتیلن

قالب در ساخت انواع محصولات پلیمری، نقش ویژه ای ایفا می کند. این نقش در رابطه با تولید مخازن پلی اتیلن بسیار پر رنگ تر است.

وقتی از وسیله ای تحت عنوان قالب نام می بریم؛ منظور ما روشی است که در تولید مخازن بسیار کاربرد دارد. در این روش، قالب به ظرف یا جایگاهی اطلاق دارد که برای تزریق مواد سازنده مخزن تعبیه می شود. درون چنین جایگاهی، با تزریق مواد پلاستیکی یا شبه پلاستیکی و یا همان چیزی که در دسته پلیمر، پلی اتیلن شناخته می شود، تولید مخزن صورت می گیرد.

لازم است بدانید که به طور عمده، قالب هایی که برای ساخت مخازن در نظر گرفته می شود، از خود مخزن، نازک تر هستند. چنین امری، حساسیت طراحی این قالب را بسیار بالا می برد.

یکی از نکاتی که در رابطه با قالب وجود دارد، علاوه بر نازک تر بودن، نقشی است که به منظور طراحی در لایه های مخزن ایفا می کند. در واقع در برخی از روش ها، قالب می تواند تعیین کننده تعداد لایه در شیوه تولید مخازن پلی اتیلن باشد.

مواد استفاده شده برای ساخت قالب نیز همانند خود مخزن، از جنس مواد پلاستیکی است. اما این مواد از نظر آلیاژ با مواد اصلی تفاوت های بسیاری دارند. این تفاوت ها به تولید بهتر و تضمین فرآیند تولید کمک می کند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید بطری‌های پلی‌اتیلن

انواع قالب و خط تولید مخزن پلی اتیلنی

به طور کلی دو نوع قالب برای تولید مخازن پلی اتیلن استفاده می شود:

  1. قالب عمودی برای تولید مخازن عمودی
  2. قالب افقی برای تولید مخازن افقی

البته که سوای از این دو قالب اصلی، از قالب های دیگر با شکل زیر استفاده می شود. این قالب ها نیز بر اساس تزریق مواد و روش دورانی، مخزن پلی اتیلنی تولید می کنند:

  • قالب بیضی شکل
  • قالب زیر پله ای یا ساختمانی
  • قالب مکعبی یا کتابی
  • قالب نیسانی یا مختص خودرو باربر

شیوه دورانی

در این شیوه با استفاده از قالب، مواد پلیمری با نام MDPE و HDPE به قالب تزریق می شود. پس از تزریق، با استفاده از ابزار موجود در کارگاه، دمای مناسبی به قالب وارد می شود. در حین وارد شدن دما به قالب، تولید مخازن پلی اتیلن با چرخیدن قالب شروع خواهد شد.

زوایای مورد نظری که قالب در آنها شروع به چرخش می کند، شامل الگوریتم هایی است که تمامی زوایای 360 درجه را شامل می شود. این امر برای شکل گیری بهتر و درست تر مخزن، لازم و ضروری است.

در نیتجه..

ساخت و تولید مخازن پلی اتیلن یکی از کارهایی است که در صنایع تولید از مخازن بر پایه علومی ویژه صورت می گیرد. ریاضی، فیزیک و شیمی از عمده ترین علومی هستند که در تولید یک مخزن پلی اتیلن نقش دارند. با این حساب باید این فرآیند ساخت را بسیار جدی تلقی کرد.

اما نکته ای که سوای از علوم رایج در تولید مخزن های پلی اتیلن وجود دارد، رعایت اصول بهداشتی در تولید این منابع ذخیره سازی است. به همین منظور اگر قصد خرید یا تعمیر این مخزن ها را دارید، بهتر است به یک تولید کننده با تجربه اعتماد کنید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع سفره یکبار مصرف پلاستیکی

ما در شویا صنعت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان، با تجربه ای بالا، در کنار شما هستیم. برای بهره مندی از خدمات ما فقط کافی است با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید