ترکیب و اختلاط انواع پودر در صنایع و فرآیندهای تولید، دارای گستره وسیع است که نیاز به ابزارهای گوناگون را مطرح می کند. میکسر پودر افقی یا ریبون بلندر یکی این از ابزارها محسوب می شود.

در واقع بر اساس صنایع و مواد تولیدی که شامل انواع بتن و چسب های پودری، انواع مواد شیمیایی مانند اسید و نمک، انواع کود و صنایع دارویی و غذایی می شود، لازم است میکسرهای مختلفی استفاده شود.

میکسر پودر عمودی، میکسر بشکه ای، میکسر وی بلندر، میکسر مدور، میکسر دبل شفت، توربو میکسر و میکسر افقی از جمله دستگاه های لازم برای مواد مذکور در صنایع ذکر شده هستند.

در این بخش سعی ما بر این است که به بررسی میکسرهای پودر افقی بپردازیم. بدون شک اطلاع و شناخت این نوع از میکسر می تواند به شما در بالا بردن ضریب تولیدتان کمک کند. باید دقت داشته باشید که اساسی ترین موضوع در تفاوت میکسرها، در ضریب دقت آن ها هفته است که در ادامه متوجه خواهید شد.

میکسر پودر افقی چیست؟

میکسرهای پودر افقی با نام ریبون بلندر نیز شناخته می شود که مصارف بسیاری را در صنایع گوناگون به خود اختصاص داده اند.

میکسر افقی دارای یک مخزن U شکل است. در این مخزن، شفتی به شکل یک تکه، تمام طول مخزن را فرا گرفته است. یک سر این شفت به گیبربکس متصل است. سر دیگر شفت در داخل بلبرینگ یا اصطلاحا یاتاقان قرار دارد.

روی شفت اصلی میکسر پودر افقی به شکلی عمودی، تعدادی شفت دیگر با قطر کمتر قرار گرفته اند. به این شفت های کم قطر در این نوع از میکسر، شفت فرعی نیز گفته می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید نایلون | راهکاری برای تسهیل ورود به بازار نایلون

پره در میکسرهای پودر افقی به حالت کمانی با طول و شعاع مشخصی طراحی می شود. این پره ها به شکل دو به دو، دو سر پره های فرعی را به هم وصل می کنند. حاصل چنین اتصالی، تشکیل یک مارپیج برنده است.

پره های ریبون بلندر

ریبون بلندرها به طور کلی دارای دو نوع پره هستند که به طور عمومی با نام های پره های بزرگ و پره های کوچک شناخته می شوند.

پره های کوچک در ریبون بلندر در قسمت مرکزی شفت ها دقیقا در وسط شفت اصلی به هم متصل می شوند. به این پره ها، پره های داخلی نیز می گویند.

پره های بزرگ که به پره های بیرونی معروف هستند، انتهای شفت ها را به هم متصل می کنند.

ضریب دقت در میکسرهای پودر افقی

در واقع به منظور پره کشی در میکسر پودر افقی این کار به شکلی انجام می شود که در صورت چرخش شفت اصلی در جهت عقربه های ساعت، پره های بزرگ مسئولیت هدایت را بر عهده می گیرند. به این صورت که این پره ها مواد را به سمت مرکز مخزن هدایت می کنند. پره های کوچک نیز مواد را از مرکز به سمت دو سر مخزن هل خواهند دارد.

علت اصلی که می تواند بیانگر دقت خاص ریبون بلندر باشد، نحوه پره کشی در این دستگاه است.

مزایای استفاده از میکسرهای افقی

  • میکسرهای پودر افقی در حجم های مختلفی از 10 لیتر گرفته تا 1 هزار لیتر و حتی بیشتر نیز قابل ساخت هستند.
  • ضریب میکس و دقتی که میکسر پودر افقی از خود نشان می دهد بسته به کارایی که مد نظر است، بسیار بالاتر از سایر میکسرهای رایج است.
  • زمان میکسر در ریبون بلندر به نسبت کارایی و حجم میکسر، بازه ای به میران دو و نیم دقیقه تا بیست و پنج دقیقه را به خود اختصاص می دهد.
  • امکان میکس مواد با انواع مختلف دانه بندی و چگالی های متغیر در این میکسرها وجود دارد.
  • امکان استفاده از نود و پنج درصد از حجم کامل مخزن میکسر های ریبون بلندر وجود دارد.
  • این میکسرها در نوع خود، دارای راحتی در تخلیه و بارگیری هستند.
  • وجود درب و نوارهای درزگیر در زیر درب میکسر مانع از ورود سایر مواد در هنگام میکس می شود.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
لول سنج و شلنگ تراز مخزن پلی اتیلن

در نتیجه…

اگر در صنعت تولیدی خود به دنبال یک مخلوط کن با ضریب بالای دقت هستید، میکسر پودر افقی یکی از بهترین ها محسوب می شود. این نوع از میکسر، به طور کلی برای ترکیب و اختلاط مواد پودری در نظر گرفته می شود. از جمله مواد پودری رایج می توان به مواد حاصله از صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع شیمایی و غیره اشاره کرد.

باید توجه داشت که اساس کارایی و استفاده از میکسر در هر کدام از این صنایع به دقت ترکیب میکسر وابسته است. دقت ترکیب در ریبون بلندر به نوعی است که حتی می توان مواد با چگالی متغیر را در این میکسر حل کرد. در واقع مزیت اصلی این میکسر در نوع پره هایی نهفته است که سبب دقت بالای این میکسر می شود.

در آخر اگر به دنبال اطلاعات بیشتر یا خرید میکسرهای پودر افقی هستید، فقط کافی است با ما در شویا صنعت تماس بگیرید تا بهترین اطلاعات و محصولات را در اختیار شما قرار دهیم.

میکسر پودر افقی
  • میکسر پودر افقی چگونه کار می‌کند؟
    میکسر پودر افقی دارای یک همزن افقی است که با سرعت بالا در داخل یک تانک مستطیل شکل می‌چرخد و باعث مخلوط شدن مواد پودری و گرانولی در آن می‌شود. همزن دارای شفت‌های افقی و پره‌های عمودی است که باعث جابجایی و تغییر جهت مواد در تانک می‌شود.
  • مزایا و معایب میکسر پودر افقی چیست؟
    مزایای میکسر پودر افقی عبارتند از: سرعت بالا و کارایی خوب در مخلوط کردن مواد با دانسیته و رطوبت مختلف، ظرفیت بالا و قابل تنظیم، ساختار ساده و نگهداری آسان، قابل استفاده برای صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و غیره. معایب میکسر پودر افقی عبارتند از: نیاز به تخلیه کامل تانک بعد از هر دوره مخلوط کردن، خطر انفجار در صورت وجود گاز قابل اشتعال در تانک، نمونه‌برداری دشوار از تانک.
  • چگونه محصولات مناسب برای مخلوط شدن با میکسر پودر افقی را انتخاب کنم؟
    برای انتخاب محصولات مناسب برای مخلوط شدن با میکسر پودر افقی، باید به عوامل زیر توجه کنید: خصوصیات فیزیکی و شیمیایی محصولات، نسبت حجم به وزن، رطوبت، دانسیته، حالت جامد یا نشسته، قابل حل شدن در آب یا حلال‌ها، حساس بودن به حرارت یا فشار، سازگار بودن با جنس تانک و همزن.
  • چگونه نگهداری و تعمیرات مورد نظر را برای محافظت از عملکرد بهینه میکسر پودر افقی انجام دهم؟
    برای نگهداری و تعمیرات مناسب برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه، باید به موارد زیر رعایت کنید: بعد از هر دوره مخلوط کردن، تانک و همزن را با آب یا حلال مناسب شستشو دهید و خشک کنید، قطعات متحرک را با روغن یا چربی مناسب روان کنید، برس‌های الکتریکی و سیم‌های برق را برای جلوگیری از سوختگی و اتصال کوتاه بررسی کنید، قطعات سایشی و خراب شده را با قطعات جدید تعویض کنید، دستورالعمل‌های سازنده را برای استفاده ایمن و صحیح از دستگاه مطالعه کنید
  •  چه انواع میکسر دیگری در بازار وجود دارد؟
    علاوه بر میکسر پودر افقی، انواع دیگر از میکسر ها وجود دارد که می توانید بر حسب نیاز خود از آنها استفاده کنید. به طور مثال میکسر پلی اتیلن و یا میکسر صنعتی و یا میکسر استیل انواع دیگر از میکسر های پر استفاده هستند.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
100 ایده برای پولدار شدن | ایده هایی برای تغییر مسیر زندگی
5/5 - (10 امتیاز)