ساخت و تولید مواد شوینده مصرفی، از جمله صنایعی است که باید جدی گرفته شود. یکی از ابرازی که برای تولید این محصولات استفاده می شود، میکسر استیل مواد شوینده نام دارد.

در کل میکسر های مخصوص که برای تولید شوینده ها در نظر گرفته می شود، همانطور که از نامشان پیدا است، وسیله ای هستند که مواد لازم جهت تولید محصول را در هم مخلوط می کنند. انواع مختلفی و گوناگونی از میکسر تولید مواد شوینده در بازار وجود دارد که مطرح ترین آن ها میکسر استنلس اسیل و میکسر پلی اتیلنی است.

در اینجا ما به شناخت میکسر مورد نیاز و با کیفیت تری که تولید محصولات شوینده را  تضمین خواهد کرد، می پردازیم.

تعریفی اجمالی برای میکسر استیل مواد شوینده

میکسرهای استیل مواد شوینده همانطور که گفته شد برای تولید مایعات مخصوصی چون مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپوها و انواع مختلف شوینده های بهداشتی استفاده می شوند. این میکسرها در واقع در خط تولید مواد شوینده، کاربری ویژه ای دارند.

شکل ظاهری میکسر استیل مواد شوینده شبیه به مخزن بزرگ فلز مانندی است که بسته به نوع کاربری، طراحی کف و روی آن می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، این مخزن استوانه ای شکل، از جنس استلنس استیل 304 و با استفاده از دستگاه جوش طراحی می شود.

نحوه جوشکاری در این دستگاه ها، اهمیت زیادی در به هدر نرفتن مواد اولیه تولید شوینده خواهد داشت. به طوری که اگر محل جوشکاری دارای درز یا نقاط نامتناسبی باشد، می تواند مانع از حل شدن مواد به طور کامل شود. به معنای دقیق، استحکام مکانیکی میکسر استیل مواد شوینده باید به گونه ای باشد که هیچ حفره ای در آن، سبب باقی ماندن مواد اولیه ترکیبی نشود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه پرکن مایعات دست دوم | انتخابی هوشمندانه با قیمت مناسب

استفاده از طراحی محدب در سطح کف و بالای میکسر

یکی از موارد حاوئز اهمیت در تولید میکسرهای استیل موارد شوینده مربوط به شکل آن است. شکل کلی این دستگاه یا ابزار همانطور که اشاره شد، استوانه ای است. اما نکته اساسی تولید این میکسر، فقط وابسته به شکل کلی آن نیست. بلکه باید به قسمت سطح کف و بالای آن نیز توجه کرد.

به طور تخصصی برای آن که هنگام خروج  مواد شوینده پس از ترکیب و مخلوط شدن در میکسر، مایعات به طور کامل خارج شوند، سطح پایین یا کف این میکسرها محدب ساخته می شود.

محدب بودن به معنای این نیست که نوع قرار گرفتن دستگاه میکسر استیل مواد شوینده می تواند تراز با زمین نباشد. زیرا عدم تراز بودن، می تواند در عملکرد موتور میکسر ایراداتی را ایجاد کند. نکته دیگر در طراحی این است که سطح بالای میکسر نیز، به منظور بالا رفتن مقاوت بیشتر در برابر وزن موتور، محدب ساخته می شود.

محدب بودن سطحی که موتور مخلوط کننده میکسر در آن قرار می گیرد علاوه بر کاهش اثر وزن، سبب جلوگیری از شکم دادن صفحه بالایی میکسر در اثر تنش موتور گبربکسی خواهد شد.

نکته جالب دیگر این است که اگر میکسر استیل مواد شوینده به شکلی دقیق، چه در سطح بدنه و چه در سطوح صفحات بالا و پایین، مهندسی شده طراحی شود، میزان عدم هدر رفتن مواد در آن کمتر خواهد بود. به معنای ساده اگر تمام نکاتی که برای طراحی یک میکسر خوب وجود دارد در نظر گرفته شود، عملکرد عالی میکسرهای تولید مواد شوینده سبب زیاد شدن عمر مفید آن ها خواهد شد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
سایت ایده کارآفرینی | ایده های خلاقانه برای کسب درآمد

میکسر خوب برای تولید مواد شوینده، چه میکسری است؟

یک میکسر خوب برای تولید مواد شوینده به بهترین نحو، به میکسری گفته می شود که در وهله اول دارای بدنه ای مقاوم و بدون خوردگی های فلزی باشد. میکسر خوب باید بتواند از لحاظ کارکردی، هنگام تخلیه، مواد را در نقاط خود باقی نگذارد.

بعد از مهم بودن بدنه و شکل طراحی میکسر، نکته مهم در موتور گبربکسی آن است. این موتور ها به طور معمول در بازار انواع مختلفی دارند، اما مهم است که در سیستم این موتورها از تسمه های مناسبی استفاده شود. تسمه موتور در میکسر استیل مواد شوینده می تواند در شتاب و نوع کارکرد موتور گبربکسی، ضعف یا قوتی را به راندمان کار نهایی بیافزاید.

در آخر…

در صنعت برای تولید انواع محصولات مصرفی از دستگاه های گوناگونی استفاده می شود. میکسر استیل مواد شوینده که شبیه به مخزنی بزرگ از جنس استیل است، یکی از دستگاه های کاربردی و اساسی است. میکسرهای تولید مواد شوینده برای تولیداتی چون شامپو، مایع ظرف شویی و سایر مواد بهداشتی، استفاده می شود.

در حقیقت میکسرها ابزاری هستند که با مخلوط کردن موارد شوینده با یکدیگر، محصولی متناسب با فرمول های کارآمد را ایجاد می کنند. در تولید و ساخت خود میکسرها، مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود، جنس بدنه، شکل بدنه و موتوری است که پره های این میکسرها را به گردش در می آورد. بدنه ای که ساختار صفحات بالای و پایینی آن به شکل محدب باشد، می تواند از بهترین انواع در هدر ندادن مواد اولیه شناخته شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت میکسر استیل سه جداره

برای اطلاع از قیمت میکسر پلی اتیلن، میکسر صنعتی و میکسر پودر با مشاوران ما تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار:

چه نوع میکسر استیل مواد شوینده‌ای وجود دارد؟

دو نوع اصلی میکسر استیل مواد شوینده وجود دارد: میکسر ریبون و میکسر پلاو. هر دو از جنس استیل ضد زنگ هستند و با چرخش یک عنصر داخل حلقه‌ای از جنس استیل، پودر را در حالت همگن قرار می‌دهند.

چه فاکتورهایی باید در انتخاب میکسر استیل مواد شوینده در نظر گرفت؟

برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب میکسر استیل مواد شوینده عبارتند از: ظرفیت، سرعت، قدرت، کارایی، کیفیت، قابلیت تمیز کردن، قابلیت تعویض قطعات و قیمت.

چگونه می‌توان مزایا و معایب میکسر ریبون و پلاو را با هم مقایسه کرد؟

مزایا:

– میکسر ریبون: مناسب برای پودرهای خشک و سبک، دارای سطح تماس بالا با پودر، دارای ساختار ساده و کم هزینه
– میکسر پلاو: مناسب برای پودرهای خشک و سنگین، دارای سطح تماس پایین با پودر، دارای ساختار پیچیده و با کارایی

معایب:

– میکسر ریبون: نامناسب برای پودرهای خشک و سنگین، دارای سطح تماس پایین با هوا، دارای ساختار ضعیف و کم کارایی
– میکسر پلاو: نامناسب برای پودرهای خشک و سبک، دارای سطح تماس بالا با هوا، دارای ساختار قوی و گران قیمت

چگونه می‌توان از خوردگی و زنگ زدگی محافظت کرد؟

برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی، باید از مواد شوینده ملایم و غیر اسیدی برای تمیز کردن میکسر استفاده کرد. همچنین باید از تماس مستقیم با آب یا مواد شیمیایی تند خودداری کرد. بعد از هر استفاده، باید میکسر را خشک کرد و در محل خشک و تهویه شده‌ای نگه داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ثبت اختراع در ایران چطور صورت می گیرد | معرفی یک اختراع کاربردی

چه زمانی باید میکسر را تعمیر کرد؟

برخی از نشانه‌های نیاز به تعمیر میکسر عبارتند از: کاهش سرعت چرخش، افزایش صدا، افت قدرت، نشت پودر، شکستگی یا ترکیدگی قطعات. در صورت بروز هر گونه مشکل، باید سریعاً با تولید کننده یا خدمات پس از فروش تماس گرفت و میکسر را جهت بازرسی و تعمیر ارسال کرد.

4.9/5 - (15 امتیاز)