پلی اتیلن یکی از جنس هایی است که امروزه هم در صنعت و هم در مصارف عمومی ساختمان کاربرد ویژه ای دارد. از همین رو مصرف کننده صنعتی به دنبال قیمت میکسر پلی اتیلنی مناسب و مصرف کننده عمومی به دنبال قیمت مخزن پلی اتیلنی مناسب است.

در واقع شاید یکی از اساسی ترین دلایلی که افراد را به خرید میکسر یا مخزن از جنس پلی اتیلن ترغیب می کند، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر جنس ها باشد. همانطور که می دانید در کنار پلی اتیلن، استنلس استیل قرار دارد که معمولا قیمت بیشتری دارد. اما نکته مهم تر از قیمت، مرتبط با کارایی آن میکسر و مخازن مورد استفاده در انواع مختلف جنس های رایج است.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی قیمت میکسرهای پلی اتیلنی بپردازیم. اطلاع از مواردی که در این بخش اشاره می شود، می تواند راهنمای مناسبی برای خریداران و مصرف کنندگان صنعتی باشد. با این حساب اگر به دنبال یک قیمت مناسب هستید، همراه ما باشید.

قیمت میکسر پلی اتیلنی با توجه به پارامترهای اساسی

همانطور که به خوبی می دانید میکسرها به طور عمده از دو جنس استیل و پلی اتیلن ساخته می شوند. گاها وقتی صحبت از جنس میکسر می شود، اشاره به جنس هم می تواند مرتبط با بدنه خود میکسر باشد و هم می تواند فقط شامل مخزن آن میکسر شود. اما به طوری کلی وقتی که می گوییم جنس فلان میکسر پلی اتیلن است، در واقع در حال صحبت از ویژگی و قیمت میکسر هستیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
تولید شوینده صنعتی

از پایه ای ترین مواردی که می تواند روی قیمت میکسرهای پلی اتیلنی تاثیر داشته باشد، ابعاد یا ظرفیت آن میکسر است. به طبع هرچه ظرفیت مخزن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

بعد از پارامتر ظرفیت، به طور معمول مشخصات و ساختار بدنه میکسر و مخزن آن در نظر گرفته می شود. به این صورت که تعداد لایه ها می تواند در قیمت میکسر مورد نظر تاثیر داشته باشد. در میکسرهای پلی اتیلنی معمولا در ساختار بدنه از پلی اتیلن تک لایه گرفته تا سه لایه  استفاده می شود که  تعداد لایه می تواند به قیمت میکسر نیز بیافزاید.

باید توجه داشته باشید که وقتی صحبت از ساختار بدنه و مشخصات کلی بدنه می شود، نوع پلی اتیلنی که استفاده شده است می تواند در قیمت میکسر پلی اتیلن موثر باشد. در واقع شما با توجه به موادی که قصد نگهداری از آن ها را دارید، باید میزان شکنندگی مخزن پلی اتیلنی را در نظر بگیرد. در ادامه برای توضیح بهتر ساختار بدنه به چند نمونه ویژگی خاص خواهیم پرداخت.

ویژگی های خاص و موثر در قیمت میکسرها و مخازن پلی اتیلن

همانطور که اشاره شد اولین ویژگی، مرتبط با جنس بدنه و آلیاژ پلی اتیلن مورد نظر است. اما همین نوع آلیاژ می تواند در موارد بسیار دیگری تاثیر داشته باشد. مقاومت در برابر نور آفتاب، مقاومت در برابر اسیدها و مقاومت در برابر مواد نفتی، از جمله مواردی است که ممکن است فروشنده در قالب ویژگی تاثیر گذار بر قیمت میکسر پلی اتیلنی برای شما شرح دهد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خرید میکسر پلی اتیلن

باید به شما بگوییم که چنین موارد خاصی می تواند تاثیری روی قیمت داشته باشد. اما در حقیقت در حالت کلی یک میکسر پلی اتیلنی در شکل عادی باید چنین ویژگی هایی را داشته باشد. در واقع اساس استفاده از میکسرهای پلی اتیلنی در همین ویژگی های خاص نهفته است. با این حساب این ویژگی ها را نباید بسته به کم یا زیاد بودنشان، امری متغییر برای قیمت در نظر گرفت.

به زبان ساده اگر به دنبال یک میکسر مناسب پلی اتیلنی هستید باید سه نکته را بیشتر از سایر موارد در نظر داشته باشید:

  1. ظرفیت مخزن میکسر
  2. تعداد لایه های مخزن میکسر
  3. موتور استفاده شده در خود میکسر

سایر موارد صرفا گزینه هایی هستند که به فروشنده در توضیح محصول خود کمک می کند. همچنین می تواند به باز شدن نگاه خریدار در امر خرید و بررسی قیمت میکسر در بهترین حالت بیانجامد.

نکته مهم در خرید میکسر پلی اتیلن با توجه به قیمت های رایج

باید در نظر داشته باشد با توجه به شرایط و گرانی ها و اختلاف قیمت هایی که ممکن است هر لحظه در بازارهای گوناگون رخ بدهد، میکسر پلی اتیلنی نیز درگیر چنین نوسانات خواهد بود. از همین رو قیمت میکسر پلی اتیلنی در اکثر موارد بر اساس مشاوره، به خریدار یا متقاضی گفته می شود.

در واقع به سبب وجود برخی از پارامترهای ساده در یک میکسر، امکان تغییر قیمت در میکسرها و مخازن امری طبیعی است. مثال ساده مجهز بودن یا عدم تجهیز یک میکسر بزرگ به نردبان، عاملی واضح در قیمت گذاری محسوب می شود. با این حساب نیز نباید تمام اختلافات قیمت در حوزه های مختلف مرتبط با ابزار صنعتی را تنها به نوسانات بازار مرتبط دانست.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن دو پیستونه چیست؟

در آخر…

اگر به دنبال قیمت میکسر پلی اتیلن در بهترین حالت ممکن هستید، پیشنهاد ما این است در وهله اول نوع فرآیند صنعتی خود را به طور کامل بررسی کنید. شاید میکسر مورد نظر شما، چیزی متفاوت تر از بررسی های اولیه شما باشد. همچنین پیشنهاد دیگر ما این است که مشاوره با کارشناسان و افراد فعال در این زمینه را جدی بگیرید. برای حسن ختام ما در شویا صنعت به عنوان فروشنده انواع میکسر از قبلی میکسر استیل، میکسر صنعتی، میکسر پودر و … در کنار شما هستیم. کافی است برای اطلاع از قیمت مورد نظر و دستگاه مورد نیاز خود با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار:

۱. میکسر پلی اتیلنی چیست؟

میکسر پلی اتیلنی یک دستگاه است که با استفاده از حرارت و فشار، پودر پلی اتیلن را با مواد افزودنی دیگر مخلوط و آماده‌سازی می‌کند.

۲. مزایای استفاده از میکسر پلی اتیلنی چه هستند؟

مزایای استفاده از میکسر پلی اتیلنی عبارتند از: کاهش هزینه‌های تولید، بهبود کیفیت و خواص محصولات پلی اتیلن، کاهش زمان و انرژی مورد نیاز برای فرآیند مخلوط‌سازی، و کاهش ضایعات و آلودگی‌های محیط زیست.

۳. چگونه می‌توان گونه‌های مختلف پلی اتیلن را با هم مخلوط کرد؟

برای مخلوط کردن گونه‌های مختلف پلی اتیلن، باید از دما، فشار، نسبت وزنی، زمان و سرعت مناسب برای هر گونه استفاده کرد. همچنین باید توجه داشت که بعضی از گونه‌ها با هم سازگار نیستند و باعث تشکیل توده‌های نامطلوب در محصول نهایی می‌شوند.

۴. چگونه محصولات پلی اتیلن را با رنگ‌ها و پرکننده‌ها مخلوط کرد؟

برای مخلوط کردن محصولات پلی اتیلن با رنگ‌ها و پرکننده‌ها، باید از روش‌های مناسب بسته به نوع رنگ و پرکننده استفاده کرد. بعضی از رنگ‌ها و پرکننده‌ها به صورت پودر، گرانول، مایع یا رزین قابل استفاده هستند. بعضی از آن‌ها نیاز به حلال دارند و بعضی دارای خواص ضد الکتروستاتیک، ضد سوختگی، ضد باکتری یا ضد فشار هستند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با کاربرد های میکسر پلی اتیلن آشنا شوید

۵. چگونه کاربردهای مختلف محصولات پلی اتیلی را تشخیص داد؟

برای تشخیص کاربردهای مختلف محصولات پلی اتیلی، باید به خواص فیزیکی، شیمیائی، حرارتی و مکانیکی آن‌ها توجه کرد. برخی از کاربردهای رایج محصولات پلی اتیلی عبارتند از: ساخت بسته‌بندی‌های غذایی، لوله‌های آب و گاز، ساخت قطعات خودرو، ساخت اسباب‌بازی، ساخت الیاف و پارچه‌های مصنوعی و ساخت مواد عایق.

5/5 - (10 امتیاز)