روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن به عنوانی روشی برای تعمیر و بازسازی نقاط آسیب دیده این مخازن محسوب  می شود. همانطور که به خوبی می دانید مخازن پلی اتیلن از جمله مخازنی هستند که در صنعت بسیار کاربرد دارند. و نه تنها در صنعت، بلکه در مصارف عمومی مانند ذخیره سازی آب به عنوان یک تانکر مسکونی بسیاری کارآمد هستند. اما نکته ای که در رابطه با مخازن پلی اتیلن وجود دارد، احتمال آسیب دیدگی این مخزن ها است. در واقع این مخازن را باید از جمله مخزن هایی دانست که به سادگی دچار صدمه نمی شود. اما اگر چنین اتفاقی رخ بدهد باید از روشی مخصوص یا انحصاری برای آن ها استفاده شود.

در این بخش ما به بررسی روش مخصوص جوشکاری مخزن های پلی اتیلن خواهیم پرداخت. اگر شما از آن دسته افراد هستید که به عنوان مصرف کننده صنعتی یا خانگی مخازن پلی اتیلن را در اختیار دارید، این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن به عنوان یک روش انحصاری در شرایط خاص

هنگامی که صحبت از انحصاری بودن روش تعمیر یک محصول یا یک دستگاه می شود، به طور کل منظور ما این است که تنها آن محصول است که از آن روش مخصوص استفاده می کند. گاهی نیز انحصاری بودن می تواند به معنای نوعی تعمیر یا بازسازی خاص باشد. در رابطه با جوشکاری پلی اتیلن می توان هر دو حالت را در نظر گرفت. اما چرا؟

زیرا:

  1. روش جوشکاری پلی اتیلن تنها مختص مخازن یا وسیله ای است که از جنس پلی اتیلن ساخته شده شده است.
  2. روش استفاده از جوشکاری در مخازن پلی اتیلن تنها در مراحل خاصی از شکستگی یا پارگی استفاده می شود.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
ایده های پولساز واقعی | افزایش درآمد با تولید سفره یکبارمصرف و نایلون و نایلکس

مورد اول به این معناست که نمی توان با استفاده از روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن یا همان روشی که با نام جوش پلی اتیلن شناخته می شود، جنس های دیگری را نیز تعمیر کرد. به معنای دقیق تر، هیچ گاه برای تعمیر یک مخزن غیر پلی اتیلنی حتی اگر پلاستیکی نیز باشد، از جوش پلی اتیلن استفاده نمی شود.

در رابطه با مورد دوم نیز منظور از مراحل خاص شکستگی، این است که تنها در صورتی باید از این روش جوشکاری استفاده کرد که امکان مجدد استفاده از مخزن وجود داشته باشد. مخزنی که داری سطوح آسیب دیدگی فراوانی است، به هیچ طریقی با روش جوشکاری تعمیر نخواهد شد. توجه داشته باشید که روش تعمیر در مخازن پلی اتیلن دارای نکات و شرایطی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

شرایط تعمیر مخازن با استفاده از روش جوشکاری پلی اتیلن

دلایلی چون ناصافی، تراز نبودن محل نصب یا عدم نصب مناسب، عدم توجه به چگالی ماده ذخیره شده و سازگاری آن با پلی اتیلن و عدم سازگاری با محیط یا پیشامدهای مختلف می تواند منجر به صدمات به مخازن پلی اتیلن شود.

به معنای ساده در اثر ضربه خوردن، قرار گرفتن در مجاورت حرارت بالا و استفاده از ماده ای در مخزن که سازگار با جنس مخزن نباشد، شرایط تعمیر با استفاده از روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن امکان پذیر است. این موضوع را باید در نظر داشته باشید که آسیب وارد شده به مخازن به طور کلی در نوع شکستگی و پارگی قابل توصیف است. یعنی در روش جوشکاری، تنها در صورت بروز مشکلات نسبتا سطحی می توان اقدام به تعمیر کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید ابر و واسفنج | فروش ویژه دستگاه شویا صنعت

چنانچه محل شکستگی یا پارگی به شکلی باشد که عمق زیادی را نشان بدهد یا وسعت بسیاری از مخزن آسیب دیده باشد، امکان تعمیر وجود ندارد. البته باید در نظر داشته باشید که در اکثر اتفاقاتی که منجر به تعمیر می شود، جوش پلی اتیلن یک روش کاملا کارآمد است. زیرا اکثر آسیب ها، خیلی کم پیش می آید که توان تعمیر را مهیا نکند.

نکاتی مهم در باب روش تعمیر مخازن پلی اتیلن…

سه مرحله در تعمیر مخازن پلی اتیلن وجود دارد که باید با دقت تمام توسط یک متخصص انجام شود. به این معنا که باید دقت داشته باشید اگر حتی یک مصرف کننده عمومی هستید، در اختیار داشتن ابزار تعمیر، به معنای تخصص نیست.

پاکسازی و تخلیه کامل مخزن از مواد چرب به عنوان مرحله اول باید حتما جدی گرفته شود. همچنین صاف کردن و یکسان سازی ناهمواری در داخل و بیرون بدنه مخزن به عنوان مرحله دوم، مرحله ای  بسیار دشوار است. زیرا با توجه به نوع مخازن و سایز آن ها، امکان تمیز کردن به سادگی ممکن نیست.

مرحله سوم که مرحله نهایی در روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن محسوب می شود، در واقع مرحله ای است که حرارت دادن به محل پارگی صورت می گیرد و با کاردک نوار جوش چسبانده می شود. در این مرحله شرایط ایمنی و دقت بسیاری لازم است. زیرا در برخی مواقع سوای از بحث حرارت دهی، لازم است که از چندین لایه نوار جوش استفاده شود.

جوشکاری مخزن به کمک متخصصین..

باید توجه داشته باشید که روش جوشکاری مخازن پلی اتیلن مخصوصا فقط برای مخازن پلی اتیلن مورد استفاده است. همچنین لازم به ذکر است شما می توانید با اعتماد به شویا صنعت نیز کار تعمیر مخازن خود را به راحتی انجام دهید. ما با استفاده از مرغوب ترین نوارهای جوش، ابزار حرفه ای و متخصصین با تجربه در کنار شما هستیم تا منحصر به فردترین خدمات مرتبط با تعمیر و فروش را در اختیار شما قرار دهیم. با در تماس باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بهترین نوع سرمایه گذاری در حال حاضر چگونه است ؟
امتیاز دهید