یکی از مهم ترین ویژگی های مخازن پلی اتیلن، میزان دوام و عمر بالای این نوع از مخازن است. اما ویژگی مهم تر آنها، امکان تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن است. در واقع نکته ای که در استفاده از این مخازن وجود دارد، این است که در صورت استفاده های متمادی امکان آسیب کمی در آنها وجود دارد. با این حال اگر خراب شوند، مهم ترین امکان یعنی تعمیر نیز در آنها وجود دارد. عوامل و دلایل زیادی باعث نقص پیدا کردن مخازن پلی اتیلن می شود که بر اساس روشی مناسب می توان آنها را ترمیم کرد.

در این بخش قصد داریم به مبحث تعمیر شکستگی در مخازن پلی اتیلن بپردازیم. جالب است بدانید که چنین امری یکی از خدمات ویژه ای است که ما در شویا صنعت در اختیار مشتری خود قرار خواهیم داد. با این حساب برای آشنایی با روش تعمیر مخازن پلی اتیلن همراه ما باشید.

تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن در چه مواقعی صورت می گیرد؟

در مواقع گوناگونی ممکن است به دلیل ناصافی و تراز نبودن محل نصب یا عدم نصب مناسب، عدم توجه به چگالی و سازگاری پلی اتیلن با ماده مورد ذخیره سازی یا عدم سازگاری با محیط و پیش آمدن حوادث مختلف مانند ضربه خوردن یا قرار گرفتن در مجاورت حرارت بالا، مخازن پلی اتیلن یا مخازن پلاستیک دچار آسیب شوند.

آسیب های وارده که منجر به تعمیر می شود به طور کلی در نوع شکستگی و پارگی قابل توصیف هستند. نکته ای که در این باره وجود دارد، اکثر آسیب ها با روش تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن قابل حل خواهند بود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل های پردرآمد خانگی | معرفی 5 شغل ساده و کاربردی برای تولید محصولات و خدمات در منزل

اگر محل شکستگی یا پارگی به نحوی باشد که عمق زیادی به خود گرفته باشد یا وسعت بسیاری داشته باشد، امکان تعمیر وجود نخواهد داشت. در اکثر موارد چنین شکستگی هایی به سادگی پیش نخواهد آمد، از همین رو نباید نگران تعمیر نشدن مخازن پلی اتیلن بود.

در اینجا ما به بررسی روشی مناسب برای تعمیر شکستگی مخازن پلی اتیلن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این روش توسط تیم شویا صنعت نیز به عنوان خدمات به مشتری قابل ارائه است.

روش تعمیر شکستگی مخازن پلی اتیلن

شاید تنها روشی که بتوان آن را یک روش اصلی برای تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن در نظر گرفت، روشی باشد که می تواند عمر بیشتر مخزن را تضمین کند. چنین روشی؛ جوشکاری پلاستیکی یا جوش مخزن پلی اتیلن نام دارد. بیایید با هم به مراحل این روش بپردازیم.

در وهله اول؛

باید تمام مواد و هر آن چه که در مخرن وجود دارد، تخلیه کامل شود. سپس باید محل شکستگی، پارگی یا ترک خوردگی را از هر نوع ذرات غبار یا کثیفی های احتمالی مانند چربی پاک کرد. در این مرحله سمباده کشیدن محل پوسته شکستگی یا ترک خوردگی لازم است. این کار به یک دست شدن آن ناحیه کمک می کند.

در وهله دوم؛

در اکثر مواقع به منظور تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن لازم است که این امر از سمت داخل مخزن صورت بگیرد. باید توجه داشته باشید که بیشتر مخازنی که امروزه در بازار موجود هستند، چنین امکانی را ندارند که بتوان به راحتی داخل مخزن شد و فرآیند تعمیر را انجام داد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
هموژنایزر صنعتی

بزرگ نبودن دریچه اکثر مخزن ها، دلیلی است که نمی توان به راحتی داخل مخزن شد. از همین رو لازم است از ابزاری مخصوص برای این کار استفاده شود. معمولا دستگاهی که دارای سر چرخشی باشد می تواند چنین چالشی را برای تعمیرکار حل کند. در واقع با استفاده از این ابزار چرخشی، باید سطح دو طرف شکستگی و ناهمواری به وجود آمده در داخل و بیرون را یکسان کرد.

در وهله سوم؛

در این مرحله از تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن از یک نوار جوش پلی اتیلن استفاده می شود. این نوار را با استفاده از حرارتی مناسب در امتداد محل ترک خوردگی یا شکستگی جوش قرار می دهند.

باید توجه داشته باشید در صورتی که ضخامت میزان شکستگی زیاد باشید، لازم است که جوش پلی اتیلن چندین دفعه به صورت چند لایه ذوب شده روی هم انجام شود. به این صورت که چند نوار پلی اتیلن روی هم، مرحله به مرحله چسبانده می شود.

روش چسباندن به این صورت است که بعد از حرارت دادن نوار جوش پلی اتیلنی، با استفاده از کاردک به همراه حرارت نسبتا پایین تر از حرارت قبلی، کاردک روی نوار کشیده می شود تا کاملا به پوسته بدنه مخزن چسبیده شود.

نکات پایانی در این بخش…

در تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن باید توجه داشته باشید که ظرافت و دقت یکی از مهم ترین خصیصه هایی است که تعمیرکار باید رعایت کند. زیرا اگر عمل جوشکاری به صورت دقیق انجام نشود، ثمری برای استفاده بهینه پس از تعمیر نخواهد داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که روش جوش پلاستیکی تنها برای مخازن پلی اتیلن کاربرد دارد. این روش را برای مخازن فایبر گلاس یا سایر مخازن پلاستیکی نمی توان استفاده کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
لفاف بسته بندی سفره یکبار مصرف چگونه باید باشد؟

در آخر لازم به یادآوری است همانطور که در ابتدای این بخش اشاره شد، ما نیز در شویا صنعت ارائه دهنده خدماتی چون تعمیر شکستگی مخزن پلی اتیلن به مشتریان خود هستیم. با این حساب می توانید با ما برای مشاوره و تعمیر مخازن خود در ارتباط باشید.

امتیاز دهید