تولید مواد شوینده بهداشتی با وجود دردسرهایی که شاید در این مسیر تجربه شود، همچنان یکی از روش های خود اشتغالی محبوب است. از آنجایی که مواد شوینده از نوع اقلام مصرفی محسوب می شوند، سرمایه گذاری روی آنها سرمایه گذاری روی یکی از نیازهای اساسی افراد است که دیر یا زود می تواند به سود خوبی منجر شود.

اما برای تولید شوینده ها به خصوص در ابتدای مسیر، سوالات بسیاری در ذهن افراد ایجاد می شود. این سوالات عموما به دلیل تنوع تجهیزاتی است که برای تولید مواد شوینده وجود دارد. یکی از سوالات پر تکرار که از تیم شویا صنعت می شود این است که چرا از میکسر پلی اتیلن نمی توان برای تولید شوینده های بهداشتی مثل مایع دستشویی یا شامپوی سر استفاده کرد؟!

همراه ما باشید تا به این سوال شما در این بخش پاسخ دهیم.

میکسر در تولید مواد شوینده بهداشتی چه نقشی دارد؟!

میکسر دستگاهی است که برای مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف در خط تولید مواد شوینده استفاده می شود. میکسرها تنوع بسیاری دارند اما برای تولید مواد شوینده عموما از دو نوع میکسر استفاده می شود:

میکسر در خط تولید شوینده های بهداشتی

میکسری که برای تولید شوینده های بهداشتی استفاده می کنید باید از جنس استنلس استیل و حداقل استیل 304 (ترجیحا 304 L) باشند که کربن کمتری در آن وجود دارد. علاوه بر این باید به گرمکن الکتریکی با قابلیت تنظیم دمای اتوماتیک و گیربکس مجهز باشد.

در ضمن پیش از خرید میکسر استیل باید به جوش آن توجه داشته باشید. جوش صحیح دستگاه میکسر علاوه بر این که مقاومت این وسیله را بیشتر می کند، نباید هیچ درز و شکافی را روی بدنه میکسر باقی گذاشته باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
نکات مورد توجه در انتخاب و استفاده از میکسرهای پلی اتیلن

ارتفاع پره های میکسر نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که می تواند به طور مستقیم روی کیفیت نهایی محصول شما تاثیر بگذارد. در نهایت این که باید میکسری را انتخاب کنید که بتواند به طور کامل تخلیه شود؛ به همین دلیل میکسر ته قیفی انتخاب بهتری برای تولید مواد شوینده بهداشتی است.

چرا میکسر پلی اتیلن استفاده نکنیم؟!

در رابطه با شوینده های بهداشتی باید نکته ای را به عرض شما برسانیم. شوینده های بهداشتی شامل تمام شوینده های مصرفی خانوارهای ایرانی است؛ تفاوتی ندارد بسته بندی این شوینده ها 4 لیتری باشد یا در ظروف کوچک بسته بندی شوند. در هر صورت هر شوینده ای که در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به فروش رسیده و در اختیار خانوارها برای استفاده قرار گیرد، در دسته شوینده بهداشتی قرار دارد.

این شوینده ها در فرمولاسیون خود کلر ندارند و اصطلاحا به آنها شوینده های بدون کلر هم می گویند. همین موضوع باعث می شود که اگر از جنس استیل برای مخلوط کردن یا ذخیره کردن مواد شوینده استفاده نشود، شوینده فاسد شود.

در واقع پاسخ سوال چرا نباید برای تولید مواد شوینده بهداشتی از میکسر پلی اتیلن استفاده کرد را باید مربوط به جداره های میکسر پلی اتیلن بدانیم که بستری مناسب برای رشد انواع باکتری ها بوده و منجر به فساد مواد شوینده بهداشتی می شود.

علاوه بر این میکسرهای پلی اتیلن، درب ایزوله ندارند و به همین دلیل احتمال ورود آلودگی های میکروبی به درون مواد شوینده افزایش می یابد.

این نکته را هم باید خاطر نشان شویم که فرآیند تولید مواد شوینده در یک بازه دمایی خاص صورت می گیرد. اگر دما از این بازه پایین تر بیاید فرآیند تولید ماده شوینده با اختلال مواجه خواهد شد. در میکسر استیل یک گرمکن اتومات برای تنظیم دما تعبیه شده که میکسرهای پلی اتیلنی به آن مجهز نیستند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید سفره یکبار مصرف

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت پیش از خرید میکسر برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده بهداشتی، تیم شویا صنعت با افتخار در خدمت شماست.

شماره تماس های مشاوره رایگان: 09121828410 و 09124045180

5/5 - (8 امتیاز)