یکی از تجهیزات ضروری که در خط تولید مواد شوینده استفاده می شود، میکسر است. در واقع بدون وجود میکسرهای استیل و پلی اتیلن نمی توانید مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کرده و فرمولاسیون خود را پیش ببرید. اما سوالی که بسیاری از افراد از تیم شویا صنعت می پرسند در رابطه با تفاوت میکسر پلی اتیلن و استیل است. برای تولید هر شوینده، بهتر است از کدام میکسر استفاده کنیم؟!

اگر شما هم جوابی برای این پرسش خود ندارید در این بخش همراه ما باشید.

میکسر پلی اتیلن یا میکسر استیل؟! تفاوت در چیست؟

به طور کلی میکسرها را از نظر جنس بدنه می توان به دو دسته بزرگ تقسیم کرد:

  • میکسرهای پلیمری که معمولا از پلی اتیلن ساخته می شوند.
  • میکسرهای استیل که از جنس استنلس استیل یا استیل نگیر ساخته می شوند.

هر کدام از این میکسرها ویژگی های خاص خودشان را دارند؛ اما در رابطه با خط تولید مهم ترین نکته قیمت تجهیزات است. به خصوص اگر در ابتدای مسیر راه اندازی خط تولید شوینده باشید.

احتمالا با بررسی های بازار متوجه تفاوت فاحش قیمت بین این دو میکسر شده اید. میکسرهای پلی اتیلن به طور کلی قیمت پایین تری دارند و این موضوع به دلیل جنس، دوام و ویژگی های دیگر آنهاست.

با این حال برای فردی که در ابتدای مسیر راه اندازی خط تولید شوینده قرار گرفته، هزینه های سرمایه گذاری مهم ترین چیز است.

شما برای تولید مواد شوینده، هم می توانید از میکسر استیل استفاده کنید و هم میکسرهای پلی اتیلن. اما این گزاره در هر شرایطی صادق نیست.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با کاربرد های میکسر پلی اتیلن آشنا شوید

مثلا اگر قرار باشد مواد شوینده بهداشتی مثل شامپو سر یا مایع دستشویی و لباسشویی تولید کنید، باید ببینید استانداردهایی که وزارت بهداشت تعیین کرده، چیست. برای تولید این شوینده ها افراد حق استفاده از میکسر پلی اتیلن را ندارند و استفاده از میکسرهای پلیمری خلاف قانون است.

اما برای شوینده های صنعتی مثل شامپو کارواش، پاک کننده های کف سالن و انواع پاک کننده هایی که مصارف صنعتی دارند، استفاده از میکسر پلی اتیلنی بلامانع است.

آیا میکسر پلی اتیلن کیفیت محصول تولیدی را پایین می آورد؟!

خیر؛ در صورتی که این میکسر را از مراکز معتبر خریداری کنید و این میکسر از مواد اولیه مرغوب طراحی شده و جوش آرگون آن صحیح باشد، هیچ مشکلی برای کیفیت ماده شوینده تولیدی شما پیش نخواهد آمد.

اگر نگران کیفیت تولید هستید، می توانید از میکسرهای چند جداره استفاده کنید که دوام بالاتری هم دارند.

نکته ای که در رابطه با این میکسرها باید اشاره کنیم این است که این میکسرها با توجه به بافت پلمیری خود ممکن است بو یا رنگ مواد شیمیایی مختلف را به خود بگیرند. به همین دلیل بهتر است از یک میکسر پلی اتیلن برای تولید شوینده هایی با فرمولاسیون متفاوت استفاده نشود. این مشکل در میکسرهای استیل وجود ندارد.

برای راه اندازی خط تولید میکسر استیل بخریم یا پلی اتیلن؟!

این که به سراغ چه میکسری برای تولید شوینده ها می روید بستگی به بودجه شما، نوع ماده شوینده و سیاست های تولیدی شما دارد. بالطبع زمانی که از میکسرهای پلی اتیلنی استفاده می کنید باید هزینه های مربوط به نگهداری یا حتی جایگزینی آنها را بعد از چند سال در نظر بگیرید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه نایلون سازی | دستگاهی ارزان، پولساز و کاربردی

اگر نمی دانید برای شوینده ای که می خواهید تولید کنید چه میکسری مناسب تر است، می توانید با ما در شویا صنعت تماس بگیرید تا شما را با توجه به سرمایه ای که دارید، به طور کامل راهنمایی کنیم.

شماره تماس های شویا صنعت برای مشاوره رایگان و تخصصی: 09121828410 و 09124045180

5/5 - (10 امتیاز)