ساخت مخزن میکسردار استیل

مخازن میکسردار استیل دارای کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف هستند. از همین رو بررسی ساخت مخزن میکسردار استیل می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

چه برای ذخیره سازی و ترکیب مواد اسیدی و چه برای مواد غیر اسیدی استفاده از مخازن استیل بسیار رایج است. نحوه رواج این مخازن با توجه به جداره های موجود در آن می تواند در ساخت آن نیز موثر تلقی شود.

امروزه میکسرهای استیل برای نگهداری مواد غذایی و تولید مواد شیمیایی از جمله مواد شوینده استفاده می شود. بر اساس این کاربری، می توان میکسرهای تک جداره و دو جداره را به عنوان مطرح ترین مخازن میکسردار معرفی کرد.

در این بخش ما به بررسی ساختار مخازن میکسر دار استیل و شیوه ساخت آن ها خواهیم پرداخت. اگر درصدد راه اندازی یا استفاده از این مخازن یا میکسرها هستید، مطالعه این بخش می تواند به اطلاعات شما در زمینه چگونگی تولید و طراحی این دستگاه ها بیفزاید.

ساخت مخزن میکسردار استیل با توجه به تعریف

هنگامی که صحبت از مخزن استیل می شود، ما با یک منبع ذخیره سازی طرف هستیم که جنس بدنه آن از فلزی به نام استیل ساخته شده است. به شکلی دقیق از این فلز با نام استنلس استیل نیز یاد می شود.

مخازن استیل به تنهایی به سبب ساختار و مقاومتی که دارند برای ذخیره سازی مواد شیمیایی و غذایی بسیار مناسب هستند. اما زمانی که صحبت از ترکیب مواد اولیه شیمایی یا غذایی برای رسیدن به یک محصول نهایی می شود، می توان با اضافه کردن میکسر به این مخازن، فرآیندهایی را به انجام رساند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش دستگاه تولید دستمال جعبه ای فول کات

در واقع صحبت از ساخت مخزن میکسردار استیل اشاره به دستگاهی دارد که به عنوان یک منبع به آن میکسر اضافه شده است. جالب است بدانید که در فرآیند طراحی، ساخت و تولید میکسرهای استیل ماجرا به همین شکل است. یعنی ابتدا مخزن ساخته می شود و پس از آن میکسر نیز به آن اضافه خواهد شد.

البته در باب شیوه ساخت در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. اما بسته به نیاز و کاربری می توان هم به صورت جداگانه میکسر را روی یک مخزن نصب کرد یا به طور کلی از همان ابتدا طرحی دقیق را برای ساخت مخزن میکسردار در نظر گرفت.

ساخت مخازن میکسردار استیل از طراحی تا تولید

به منظور ساخت مخزن های میکسردار از جنس استیل، اولین مرحله مرتبط با طراحی نقشه ساخت است. به این معنا که یک مهندس یا جمعی از مهندسین به منظور محاسبات اولیه و بررسی متریال اولیه اقدام به تهیه یک نقشه می کنند. این نقشه بیانگر طرح کلی مخزن یا میکسر مورد نظر است.

پس از طراحی نقشه اولیه لازم است که این طرح توسط کارفرمای اصلی تایید شود. پس از تایید، نقشه به شکل طراحی شاپ کارگاهی در می آید، نقشه های شاپ مختص پرسنل خط تولید هستند. در این نقشه اطلاعاتی در رابطه با برش کاری ورق ها، اتصالات و ملاحظات جانبی وجود دارد.

در مرحله عمل با توجه به مندرجات نقشه، برش کاری، نورد کاری و ایجاد نقاط اتصال روی ورق های استیل صورت می گیرد.

باید توجه داشت که بسته به میزان جداره های لازم، از ساختار و ورقه های بیشتر از یک عدد در بدنه مخازن برای ساخت مخزن میکسردار استیل استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
سفره یکبار مصرف کربنی چه نوع سفره ای است؟

پس از مراحل بالا، نوبت به ساخت عدسی مخزن می رسد. بر اساس نیاز کارفرما و هدف استفاده از مخزن یا میکسر، عدسی به شکل محدب یا قیفی طراحی می شود. مراحلی چون پرس، قالب، فرمینگ و غیره در ساخت عدسی مخزن نقش دارند.

پس از تکمیل فرآیندهای بالا، نوبت به مونتاژ با استفاده از جوشکاری آرگون می رسد و پس از آن اتصالاتی چون پایه و الکتروموتور روی مخزن نصب می شود.

در انتها به منظور بررسی اتصالات و اطمینان از روند ساخت و تولید، آزمایش هایی نیز انجام می شود. روند پولیش کاری را نیز می توان آخرین مرحله از ساخت مخازن میکسردار استیل دانست.

در پایان….

در موضوع ساخت مخزن میکسردار استیل لازم است به خوبی بدانید که این مخازن و میکسرها، نیازمند بررسی های دقیقی هستند. مهم ترین بخش قبل از فرآیند اجرایی، مرتبط با طراحی دقیق مخزن میکسر است.

بسته به نیاز و طرح اولیه، ظرفیت مخزن، توان الکتروموتور، امکاناتی چون تنظیم سرعت موتور، پایه دار بودن یا بدون پایه بودن، همه و همه از جمله مواردی است که در طراحی به دقت بررسی می شود.

جالب است بدانید که در مرحله اجرایی با توجه به ساختار مخازن از دستگاه های دیگری نیز استفاده می شود که در روند ساخت کمک ویژه می کنند. این دستگاه ها در هر کارگاه تولیدی بسته به کیفیتی که تولید کننده در نظر دارد می تواند متفاوت باشد.

ما در شویا صنعت با در اختیار داشتن طراحان مجرب و مسلط به فرآیند تولید و تعمیر انواع مختلف مخازن استیل میکسردار در کنار شما هستیم تا بهترین محصول را به شما ارائه دهیم. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در زمینه جزییات دقیق تری در باب ساخت مخازن میکسر دار و یا حتی خرید، فروش و تعمیر این دستگاه ها، کافی با ما در ارتباط باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قلاویز حفاری | انواع، کاربردها و روش های نصب و تعمیر
5/5 - (8 امتیاز)