در نگهداری، اختلاط و ذخیره سازی انواع مختلف مواد اسیدی و غیر اسیدی، موضوع ساخت میکسر پلی اتیلن بسیار اهمیت دارد. این نوع میکسر در مقایسه با میکسرهای استیل با جداره های متفاوت، دارای کاربردهایی است که روند ساخت آن را کمی متفاوت می کند. در واقع آن چیزی که در ساخت انواع میکسر بیشتر از هر موضوعی اهمیت دارد، موادی است که قصد دارید در آن میکسر حل کنید یا در مخزن آن اقدام به نگهداری آن کنید. با این حساب باید شیوه ساخت این نوع از میکسرها کاملا برنامه ریزی شده و دقیق باشد.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی ساخت میکسرهای پلی اتیلن و در کل ساختاری که در این میکسرها وجود دارد بپردازیم. این مقاله برای کسانی که آشنایی دقیق با میکسر پلی اتیلنی ندارند مناسب است. همچنین می تواند توضیحی مختصر باشد در رابطه با فرآیند کارگاه های تولید میکسرهای پلاستیکی و پلی اتیلنی. برای اطلاع از قیمت میکسر پلی اتیلن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ساخت میکسر پلی اتیلن با توجه با متریال های آن

به طور عمده میکسرهای پلی اتیلنی برای تولید مواد شوینده و صنایع الکی کاربردهای ویژه ای دارند. در واقع هر گاه در فرآیند نگهداری و ترکیب یک ماده اگر نیاز به گرمای شدید نباشد؛ از میکسر پلی اتیلن می توان استفاده کرد. همچنین در رابطه با موادی که ممکن است در میکسرها و مخازنی که ظرفیت خورده شدگی بالا دارند، خوردگی یا تخریب ایجاد کنند، باید از میکسر پلی اتیلن استفاده کرد. به طور مثال در این مواقع به جای میکسر استیل از میکسر پلی اتیلن استفاده می شود. از همین رو ساخت میکسر پلی اتیلن یکی از مهم ترین تولیداتی است که باید جدی گرفته شود.

هر کدام از میکسرهای پلی اتیلنی دارای ظرفیت های گوناگونی از منظر مخزن هستند. در واقع وقتی که صحبت از میکسر پلی اتیلن می شود، ما بیشتر به ساختار مخزن آن توجه داریم. زیرا بیشتر متریال استفاده شده در ساختار مخزن، جنس پلی اتیلن در نظر گرفته می شود.

اما در حالت کلی متریال برای ساخت میکسر پلی اتیلن به شرح زیر است:

  1. مخزن قیفی مناسب
  2. موتور با توان مناسب
  3. گیبرکس مناسب
  4. شاسی آهنی یا پروفیلی
  5. شفت استیل
  6. پروانه استیل ضد کف مختص مواد شوینده

ساخت میکسرهای پلی اتیلنی با توجه به مسیر نقشه تا عمل

برای ساخت میکسر پلی اتیلن در هر نوع و هر ظرفیتی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، ابتدا لازم است که نقشه ساخت و تهیه آن وجود داشته باشد. این نقشه توسط یک مهندس تولید کننده، طراحی می شود که باید توسط کارفرمای اصلی پروژه تایید شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر پلی اتیلن دست دوم

پس از تایید و بررسی های لازم روی نقشه ساخت میکسر، نقشه ای به منظور استفاده در کارگاه تهیه می شود که نقشه شاپ کارگاهی نام دارد. مطابق این نقشه اگر نیاز به برش کاری و بررسی اتصالات باشد، چنین اعمالی توسط متخصصین صورت خواهد گرفت.

یکی از مراحل مهم در اجرای نقشه ساخت میکسر پلی اتیلن در ظرفیت های مختلف، توجه به فرم و قالب مخزن میکسر است. برای دقیق بودن این مرحله لازم است که نقشه برای قسمت قیفی یا عدسی شکل مخزن نیز طراحی شود. این طراحی به قرارگیری مخزن در قالب پرس به بهترین شکل کمک خواهد کرد.

به طور معمول پس از ساخت برخی از میکسرهای پلی اتیلنی، همانند ساخت میکسرهای استیل، یک سری جوشکاری ها و عملیات مونتاژ انجام می شود. با این تفاوت که برای انجام جوشکاری در میکسرها و مخازن پلی اتیلن به جای جوشکاری آرگون، از جوش پلی اتیلنی استفاده می شود.

پس از تکمیل مراحل مرتبط با قالب گیری و مونتاز، لازم است که تجهیزات و اتصالات به شکل فرمی کامل از یک میکسر روی بدنه اصلی نصب شوند. در پایان ساخت میکسر پلی اتیلن نیاز است که مراحلی تحت عنوان تست های آزمایشگاهی برای صحت کارآمدی میکسر نیز انجام شود. همچنین در صورت لزوم در بیشتر مراحلی پایانی تولید، به منظور یک دست کردن بدنه مخزن و میکسر، از پولیش کاری یا رنگ کاری نهایی نیز استفاده می شود.

فرم ساخت میکسرها به عنوان مهمترین گزینه طراحی و اجرا

یکی از مهم ترین مواردی که در این بخش به عنوان حسن ختام لازم است گفته شود، امکانات ظاهری یا شکل ظاهری میکسرها است. در واقع در طراحی نقشه برای ساخت میکسر پلی اتیلن و سایر میکسرها، مهم ترین عوامل نوع سیال و شیوه استفاده از میکسر است. بر اساس این امر مهم، میکسرهای پلی اتیلنی و غیر پلی اتیلنی به شکل های زیر طراحی می شوند:

  • عمودی
  • افقی
  • مکعبی
  • مخروطی
  • کروی
  • هرمی

لازم به ذکر است ما نیز در شویا صنعت در حال انجام این گونه فعالیت های عمده در زمینه ساخت و تعمیر میکسرها و مخازن گوناگون هستیم. از همین رو برای ساخت میکسر پلی اتیلن یا غیر پلی اتیلن در شکل های مختلف و ظرفیت های مورد نظر، کافی است با ما در ارتباط باشید. به عنوان یک تیم مجرب در زمینه ارائه انواع میکسر و مخزن در کنار شما هستیم تا بهترین محصول را در اختیار مشتری خود قرار دهیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
بهترین تولید کننده میکسر پلی اتیلن

میکسر مخازن پلی اتیلنیکی از ابزارهای پر کاربرد در کسب و کارهای به اصلاح کوچک یا صنایع کوچک است. همانطور که می دانید در صنعت، ابزار و وسایل گوناگونی برای تولیدات خاص وجود دارد و هر کدام از این ابزار دارای ویژگی هایی هستند که بر اساس پارامترهای گوناگونی تعریف می شوند. با توجه به ساده بودن یا پیچیده بودن مواد اولیه برای تولید یک محصول نهایی، انتخاب این که کدام ویژگی باید در یک دستگاه وجود داشته باشد، دغدغه ای مهم برای صاحبان صنایع است.

ویژگی های ظاهری چون ظرفیت مخازن و ویژگی های خاص مانند مقاومت پوسته مخازن یا ویژگی هایی چون توانایی موتور میکسر، همه و همه مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در این بخش ما به بررسی باید و نبایدهایی که میکسرهای مخازن پلی اتیلن در قالب ویژگی باید دارا باشند یا نباشند، خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

تعریف مختصر از میکسر مخازن پلی اتیلن با توجه به برخی ویژگی ها

میکسرهای پلی اتیلن به عنوان دستگاهی برای مخلوط کردن مواد اولیه در نظر گرفته می شوند. علت نامگذاری آن ها بر اساس عبارت پلی اتیلن، به جنس بدنه مخزن آن ها مرتبط است.

از لحاظ ظاهری، میکسر مخازن پلی اتیلن دارای جزییاتی مشخص در تجهیزات است که این قطعات به شرح زیر است:

  1. مخزن اصلی از جنس پلیمری که مخزن مخروطی نیز نامیده می شود
  2. شاسی نگهدارنده برای بازدید از طریق دریچه اصلی
  3. پروانه
  4. شفت
  5. تابلو برق
  6. موتور گیربکس
  7. و تجهیزات سفارشی یا جانبی

در واقع دستگاهی که از قطعات بالا تشکیل شده باشد و بر اساس کاربرد اختلاط مواد اولیه در نظر گرفته شده باشد، یک میکسر مخازن پلی اتیلن نام دارد که به قطعات بالا وابسته است.

مهم ترین ویژگی که در نوع کاربری میکسرها بسیار اهمیت دارد که در واقع پوسته یا نوع ظاهری مخزن را تعیین می کند، اسیدی یا غیر اسیدی بودن مواد اولیه است. در صورتی که ماده اولیه اسیدی باشد، از مخزن تک لایه برای میکسر پلی اتیلن استفاده می شود.

از مهم ترین ویژگی های مرتبط با میکسر مخازن پلی اتیلن که از لحاظ فنی باید در نظر گرفته شود، ضد جرقه بودن یا ضد آتش سوزی بودن موتور گیبرکسی است. همچنین به خوبی می دانید که ویژگی گیربکسی بودن یک موتور در میکسرهای مخازن پلی اتیلن برای تعیین سرعت های لازم، به منظور میزان اختلاط در نظر گرفته شده است. به معنای ساده، گیربکسی بودن موتور کمک می کند که برخی مواد در مراحل اولیه، آرام و به تدریج مخلوط شوند و برخی مواد در همان ابتدا می توانند با سرعت بالا ترکیب شوند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
با کاربرد های میکسر پلی اتیلن آشنا شوید

اما تمام ویژگی های یک میکسر پلی اتیلن به موارد بالا خلاصه نمی شود.

ویژگی های خاص مرتبط با میکسرهای مخازن پلی اتیلن

سوای از ویژگی های ظاهری یا قطعاتی که بحث آن ها می تواند بسیار گسترده تلقی کرد، وقتی صحبت از ویژگی در ماشین آلات صنعتی می شود، باید ویژگی های خاص آن ها را مورد هدف قرار داد. در واقع ویژگی های قطعات ظاهری چیزی نیستند که نتوان به آن ها اشراف پیدا کرد، اما ویژگی های خاص بحث مختص به خود را دارند.

از ویژگی های خاص میکسر مخازن پلی اتیلن باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

  1. مقاومت در برابر نور آفتاب
  2. مقاومت در برابر مواد نفتی
  3. مقاومت در برابر مواد اسیدی

هر کدام از این ویژگی ها بسته به نوع ساخت و طراحی میکسر پلی اتیلن می تواند، دستگاه ها را شامل مزایا یا کاربردهایی کند. به طور مثال اگر در محیط آزمایشگاهی، تست های لازم و مرتبط با ویژگی های مورد نیاز انجام نشود، مشخص ترین کاربرد میکسر پلی اتیلن به عنوان فرمانتور الکل، می تواند فرآیندی بی کیفیت را از خود نشان دهد.

نکته ای مهم برای اطمینان از ویژگی های موجود در میکسر مخزن پلی اتیلن

یکی از مواردی که هم به عنوان یک ویژگی و هم به عنوان تاییدی بر ویژگی های درست و کامل میکسر مخازن پلی اتیلن باید در نظر گرفته شود، مواردی است که در زیر گفته می شود:

  1. میکسر باید گواهینامه بهداشت داشته باشد
  2. میکسر باید گواهینامه استاندارد داشته باشد
  3. میکسر باید گواهینامه سیب سلامت داشته باشد

باید بدانید که داشتن موارد بالا می تواند تاییدی بر دارا بودن ویژگی های بسیاری باشد. اما آن چیز که مهم است، این است که خود شما نیز به طور دقیق از محصولی که می خواهید استفاده کنید، آگاهی داشته باشید. به معنای ساده باید بدانید که به دنبال چه فرآیند یا چه محصولی هستید، زیرا تنها اکتفا کردن به نام میکسرهای مخازن پلی اتیلن نمی تواند برای تولید کننده، اشاره ای دقیق به انواع موجود آن داشته باشد.

در آخر..

وقتی صحبت از ویژگی های میکسر مخازن پلی اتیلن می شود، به معنای ساده، ما با خوب یا بد بودن نوع میکسر طرف نخواهیم بود. در واقع برای اینکه بتوانید در صنعت خود از یک دستگاه به شکل کامل استفاده کنید، باید از ویژگی ها و نکات کاربری آن اطلاع داشته باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر افقی و کاربرد آن

در این بخش متوجه شدید که در رابطه با میکسرهای پلی اتیلن، ماجرای ویژگی به پارامتر های ظاهری و برخی از پارامترهای خاص وابسته به ظاهر و تجهیزات آن مرتبط است. به طور مثال حجم مخزن یک ویژگی ظاهری است که برای انواع متخلف فرآیند ها در مقادیر متفاوت در نظر گرفته شده است. یا ویژگی مرتبط به لایه های یک مخزن که اشاره به استفاده از مواد اسیدی یا غیر اسیدی دارد.

اما مهم ترین ویژگی، مرتبط با مقاومت میکسر مخازن پلی اتیلن است که در این بخش مطرح شد. به این معنا که مقاومت بسته به شرایط دما و غیره با استفاده از گواهینامه ها می تواند تایید شود.

فروش میکسر پلی اتیلن، میکسر پودر و …

سوالات پرتکرار:

میکسر پلی اتیلن چه کاربردهایی دارد؟

میکسر پلی اتیلن می‌تواند برای تولید انواع محصولات پلاستیکی مانند لوله‌ها، ساک‌ها، بطری‌ها، ظروف و غیره استفاده شود.

چه عواملی بر کیفیت پلیمر تولید شده توسط میکسر پلی اتیلن تأثیر می‌گذارند؟

عوامل مؤثر بر کیفیت پلیمر عبارتند از دما، فشار، نسبت ماده اولیه، سرعت چرخش، زمان حمل و نقل و طول دستگاه.

چگونه می‌توان دمای مناسب برای تولید پلیمر را در میکسر پلی اتیلن تعیین کرد؟

دمای مناسب بستگی به نوع پلیمر و خصوصیات مورد نظر آن دارد. به طور کلی، دمای بالاتر باعث افزایش جریان‌پذیری و کاهش وزن مولکولی پلیمر می‌شود. دمای پایین‌تر باعث افزایش وزن مولکولی و کاهش جریان‌پذیری پلیمر می‌شود. بنابراین، باید یک تعادل مناسب بین این عوامل انتخاب شود.

چگونه می‌توان فشار مناسب برای تولید پلیمر را در میکسر پلی اتیلن تعیین کرد؟

فشار مناسب نیز بستگی به نوع پلیمر و خصوصیات مورد نظر آن دارد. به طور کلی، فشار بالاتر باعث افزایش حجم و کاهش چگالی پلیمر می‌شود. فشار پایین‌تر باعث کاهش حجم و افزایش چگالی پلیمر می‌شود. بنابراین، باید یک فشار مناسب برای رسیدن به خصوصیات فزکانس شده انتخاب شود.

چگونه محصولات با خصوصیات مختلف را با استفاده از یک دستگاه میکسر پلى اتیلن تولید کنیم؟

با تغییر نسبت و نوع ماده اولیه، دما، فشار و سایر عوامل کنترلی، می‌توانیم محصولات با خصوصیات مختلف را با استفاده از یک دستگاه میکسر پلى اتیلن تولید کنیم. برای مثال، با افزودن مقداری اتیلن وینیل استات (EVA) به پلی اتیلن، می‌توانیم پلیمرهایی با خاصیت چسبندگی بالاتر تولید کنیم. یا با کاهش دما و فشار، می‌توانیم پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر و جریان‌پذیری پایین‌تر تولید کنیم.

5/5 - (9 امتیاز)