میکسر پودر رختشویی یا پودر لباسشویی یکی از پرکاربردترین میکسرها در دسته مخلوط کن های پودری محسوب می شود. همانطور که می دانید این نوع از میکسرها با نام ریبون یا ریبون بلندر نیز شناخته می شوند که در واقع وظیفه ترکیب تمام و کمال پودرها را بر عهده دارند.

جالب است بدانید که از میکسرهای پودر علاوه بر تولید پودر رختشویی برای مواردی چون تولید فلفل، جوش شیرین، دارچین، قهوه، زرد چوبه و سایر مواد غذایی و همچنین دارویی و کودها نیز استفاده می شود.

اما ما در این بخش قصد داریم به یک بررسی کلی و معرفی دستگاهی بپردازیم که می تواند انواع مواد با دانه ها ریز و پودرهایی که چگالی های متنوع دارند را با هم ترکیب کند. این دستگاه که در اکثر صنایع با نام ریبون بلندر شناخته می شود بسیار کاربردهای ویژه ای دارد. برای آشنایی و معرفی میکسر پودر لباسشویی همراه ما باشید.

میکسر پودر رختشویی

عموما به منظور مصارف صنعتی ریبون بلندرها یا میکسرهای پودر از جنس استیل یا آهن ساخته می شوند. از همین رو این میکسرها را می توان در دسته میکسرهای استیل نیز معرفی کرد.

مهم ترین نکته در رابطه با میکسرهای استیل مرتبط با ضد زنگ بودن و از نظر بهداشتی مناسب بودن آن ها است. این امر به خصوص در تهیه و تولید انواع مواد شوینده برای لباسشویی و در کل پودرهای رختشویی اهمیت بسیار بالایی دارد.

میکسر پودر رختشویی در برخی موارد سوای از نام ریبون بلندر با نامی چون میکسر افقی پودر نیز شناخته می شود. دلیل اطلاق چنین نامی مرتبط با شکل کلی میکسر است که به صورت افقی طراحی می شود. این نوع از طراحی بسته به تولید ماده یا پودر مورد نظر، قابل توجیه است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش دستگاه تولید دستمال جعبه ای فول کات

میکسرهای افقی پودر رختشویی دارای یک مخزن یو (U) شکل هستند. در این مخزن، شفتی به صورت یک تکه وجود دارد که در تمام طول مخزن قرار داده شده است. یک سر شفت به منظور ایجاد عملکرد اصلی به گیبرکس متصل است و سر دیگر آن در داخل سیستم میکسر، در بلبرینگ یا همان یاتاقان قرار دارد.

جالب است بدانید که روی شفت اصلی میکسر که به شکل عمودی است، تعدادی دیگر شفت با قطر کمتر قرار گرفته است. این شفت ها که با نام فرعی شناخته می شوند در انجام فرآیند اختلاط و ترکیب، نقش مهمی ایفا می کنند.

در میکسر پودر لباسشویی مهم ترین قطعه را باید پره این نوع از میکسر معرفی کرد. پره ها به شکلی کمانی با طول و شعاع مشخص طراحی می شوند که دو به دو به دو سر پره های فرعی متصل خواهند شد. حاصل چنین اتصالاتی، یک مارپیچ برنده و تیز است. در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.

پره های میکسرهای پودر رختشویی به عنوان جزئی مهم

میکسر پودر رختشویی یا همان ریبون بلندرهای مختص تولید پودر لباسشویی، به طور کلی دارای دو نوع پره هستند. این پره ها با نام بزرگ و کوچک از هم تفکیک می شوند.

پره های کوچک در قسمت مرکزی شفت ها قرار می گیرند که به طور دقیق در وسط شفت اصلی به هم متصل هستند. به این پره ها، پره داخلی نیز گفته می شود.

پره های بزرگ که با نام پره بیرونی شناخته می شوند، انتهای شفت ها را به یکدیگر متصل می کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع قالب مخزن پلی اتیلن

اهمیت پره در میکسرهای رختشویی مرتبط با کارایی اصلی و اساسی این نوع از میکسرها است. در واقع هر چقدر کیفیت و ساختار پره در حین تولید این قطعه بالا باشد، در نوع فرآیند هنگام استفاده از میکسر، تاثیر بالایی خواهد داشت.

عمدتا پره هایی که با روش های نوین ساخته می شوند در دسته بهترین پره های برای میکسرهای پودر لباسشویی قرار می گیرند.

ظرفیت های رایج میکسر پودر برای تولید پودر لباسشویی

ظرفیت میکسر مستقیما به حجم مخزن میکسر اشاره دارد. طبیعتا هرچه ظرفیت کوچک تر باشد، پره های کوچک تری در میکسر استفاده می شوند. از طرفی این پره ها اگر مناسب با ظرفیت مخزن طراحی نشوند، به سبب نزدیکی بسیار زیاد با بدنه یا دوری بسیار زیاد از آن، نمی تواند به درستی عمل کنند.

اما به طور کلی ما با حجم و ظرفیت هایی از قبیل 100، 200، 400، 600، 800، 1000، 1500، 2000 و 5000 لیتر در میکسرهای پودر رختشویی طرف هستیم. همچنین بسته به سفارش، حجم های مورد نیاز دیگری بسته به ابعاد قابل تولید خواهد بود.

در نتیجه…

به منظور خرید میکسر پودر رختشویی که با نام میکسر پودر لباسشویی نیز شناخته می شود، لازم است بدانید که این میکسرها در دسته ریبون بلندرها قرار دارند. از همین رو در اکثر صنایعی که منجر به تولید مواد پودری است بسیار استفاده می شوند.

نکته مهم و اساسی در رابطه با ریبون بلندرها مرتبط با پره های آنان است. این قطعات یا اجزای مهم، نقش ویژه ای در چگونگی انجام فرآیند تولید ایفا می کنند. از همین رو لازم است اطلاعات دقیقی در این زمینه داشته باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید کیسه فریزر | چگونه با دستگاه های شویاصنعت محصول با کیفیت تولید کنیم؟

به منظور اطلاعات بیشتر در رابطه با میکسرهای پودر لباسشویی، تنها کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان تولید کننده، فروشنده و ارائه خدمات مرتبط با فروش و تعمیر انواع مختلف میکسرها با ساختارهای گوناگون، در کنار شما هستیم.

5/5 - (10 امتیاز)