میکسر صنعتی کوچک

فرقی نمی کند شرکت بزرگ داشته باشید یا شرکت کوچک و یا حتی یک سالن غذاخوری نسبتا بزرگ، می توانید با کمک تجهیزات تجاری هر چند کوچک همچون میکسر صنعتی کوچک می توانید بهترین کارآفرینی و کسب و کار کوچک یا بزرگ را برای خود مهیا سازید. ما در این مقاله می خواهیم با انواع میکسرهای کوچک صنعتی و کاربرد و مزایای آن آشنا شده و در آخر ببینیم چه برندهایی می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی را داشته باشد.

بهترین میکسر صنعتی چیست؟

بهترین میکسر آن میکسری می باشد که با عملکرد مورد احتیاج ما مطابق باشد. برای بعضی از کسب و کارها، یک مدل سطح ورودی ممکن است ارزشی بسیاری داشته باشد در صورتی که فقط بعضی مواقع از آن استفاده گردد. دیگر کسب و کارها امکان دارد به چیزی بسیار قدرتمندتر احتیاج داشته باشند. پس حتما قبل از خرید میکسر صنعتی کوچک اطلاعات محصول را بررسی نمایید.

فرق بین میکسرهای تجاری و میکسرهای خانگی

فرقی که بین میکسرهای تجاری و خانگی وجود دارد به این شرح می باشد.

میکسرهای تجاری بادوام می باشند و تا مدتها خدمات پس از فروش دارند.

قدرت و کیفیت دنده‌ها، موتورها و درایوهای تجاری بسیار فراتر از مدلهای خانگی می باشد، چرا که میکسرهای صنعتی برای سالها کار سنگین طراحی گردیده اند.

میکسرهای خانگی از طول عمر کمتری برخوردار می باشند. افراد به طور معمول از آنها به شکل پراکنده به منظور استفاده به صورت محدود استفاده می نمایند.

ضمانت نامه های بالای میکسرهای صنعتی کوچک برای مصارف خانگی منتخب نمی باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
سفره یکبار مصرف کاغذی چیست و چه مزایایی دارد؟

کاربرد میکسر صنعتی

صنایع غذایی: تولید انواع مواد غذایی و صنایع مختلف همچون شیرینی پزی، عرقیجات و … .

صنایع شمیایی: تولید انواع مواد شیمیایی، صنعتی، شوینده های بهداشتی و … .

صنایع داروسازی: محصولات زیبایی همچون کرم، مواد دارویی و بهداشتی و … .

صنایع ساختمانی: مخلوط نصالح ساختمانی همچون سیمان، رنگ و … .

انواع میکسر صنعتی

میکسر پارویی

در این نوع میکسر صنعتی یک قطعه پارویی شکل استفاده شده که در امتداد یک محور افقی در حال چرخش می باشد.

میکسر ساکن

میکسر ساکن تفدوتی که با دیگر میکسرها دارد در نوع تیغه های آن می باشد. تیغه هایی که در این نوع به کار رفته به شکل: نازک، صاف و نواری شکل می باشد و همچنین اجزای آن حرکتی ندارند.

میکسر برشی بالا

برعکس میکسر صنعتی استاتیک یا ساکن  که قطعات در آنها حرکت نمی کنند، این نوع میکسر صنعتی سرعتش بسیار بالا می باشد.

میکسر درام از انوع میکسر صنعتی

برای ترکیب نمودن موادی که دارای گرانروی بالایی می باشند طراحی گردیده. از میکسر درام در صنعت ساختمان به منظور ترکیب انواع سیمان ها و چسب ها استفاده می گردد.

میکسر خاص

در صنایع خاص از این نوع میکسر صنعتی استفاده می گردد. از دستگاه میکسر خاص می توان به منظور مخلوط نمودن، خمیر کردن و لایه لایه نمودن مواد بهره برد.

میکسر دسته ای

برای ترکیب نمودن مواد در زمان های متغیر مناسب و کاربردی می باشد.

میکسر هموژنایزر

از این نوع میکسر برای تخقیقات فناوری و پردازش مواد غذایی استفاده می گردد. این دستگاه میکسر صنعتی را می توان به منظور مخلوط نمودن مواد یا شکستن و تجزیه آنها استفاده نمود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مخازن

میکسر امولسیون

از دیگر انواع میکسر صنعتی می توان به میکسر امولسیون اشاره نمود، این دستگاه سرعت بسیاری بالا دلشته که برای ترکیب نمودن مواد از یک صفحه با منافذ بسیار استفاده می نماید.

میکسر مایعات

این نوع میکسر برای ترکیب انواع مایعات و موادی که ویسکوزیته پایینی دارند انتخاب مناسبی می باشد. توجه داشته باشید برای موادی که حالت چسبنده ای دارند مناسب نمی باشد.

نکات خرید میکسر صنعتی کوچک

زمان خرید میکسرهای صنعتی، با کمی تحقیق می توان در وقت خود تا حد بسیاری صرفه جوئی نمود و کارایی کسب و کار را بهبود می بخشد. پس قبل از خرید بهتر است ابتدا با ویژگی ها و نکات خرید میکسر صنعتی اشاره نمود.

قبل از اینکه بخواهیم میکسر تجاری خود را انتخاب کنیم، ابتدا بایستی مطمئن گردیم که ابزار لازم و قدرت برای رفع نمودن نیازهای ما را خواهد داشت. در زمان جستجوی میکسر بهتر است به ویژگی ها و مشخصاتی که توصیه می شود توجه گردد.

 اندازه میکسر

اندازه می تواند یکی از تعیین کننده ترین عواملی می باشد که زمان خرید یک میکسر صنعتی بایستی در نظر گرفت. شما بایستی تعیین نمایید که چه مقدار محصول می خواهید در میکسر انتخابی خود مخلوط و میکس نمایید.

سرعت میکسر

میکسرها به طور معمول دارای چندین سرعت عملیاتی می باشند که بر سرعت چرخش همزن تأثیر خواهد گذاشت. به منظور تعیین اینکه کدام سرعت در دستگاه شما بهترین عملکرد را خواهد داشت بهتر است به دفترچه راهنمای میکسر توجه نمایید.

قدرت

میکسرهای کوچک تر نسبت به مدل های بزرگتر موتور آنها قوی نخواهد بود. چرا که فقط در حدی تعبیه شده اند تا مواد کمی را میکس و ترکیب نمایند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید مواد شوینده سرمایه گذاری خوبی است؟!

از دیگر نکات و ویژگی هایی که میکسر انتخابی داشته باشد عبارتنداز:

  • اندازه و ظرفیتی که احتیاج دارید
  • نحوه حمل و نقل میکسر صنعتی
  • قدرت موتور مدل انتخابی
  • برند انتخابی
  • محافظ دستگاه
  • بدنه دستگاه

مراقبت از میکسر صنعتی

میکسرهای صنعتی به طور کلی ماهیت قوی خواهند داشت. با این همه آنها هنوز احتیاج به مراقبت و نگهداری مناسب خواهند داشت. با رعایت نمودن نکات مهم، طول عمر میکسر صنعتی کوچک خود را می توانید افزایش دهید:

توجه به دستورالعمل هایی که توصیه می گردد در دفترچه راهنما می تواند تا حد بالایی به حفظ قدرت، کیفیت و همچنین طول عمر دستگاه کمک نماید.

پس از هر بار استفاده کردن از نیکسر، ملحقات و لوازم جانبی آن را بهتر است تمیز نمود.

بهتر است میکسر صنعتی خود را با آب فراوان نشویید.

قبل از تمیز نمودن بهتر است ابتدا میکسر را خاموش نموده و از برق کشیده شود.

میکسر خود را در زمان استفاده نمودن، بدون مراقبت رها نکرده.

تا هنگامی که میکسر در حال استفاده می باشد، دنده را عوض نکرده مگر اینکه این نوع ویژگی وجود داشته باشد.

برای تعویض نمودن روغن و بررسی های فنی هر ۶ ماه تا ۱۲ ماه از نمایندگی خدمات بخواهید تا این کار را برای دستگاه شما انجام دهند.

قیمت میکسر صنعتی کوچک

در رابطه با قیمت میکسر صنعتی کوچک باید بگوییم بسته به نوع میکسر، نوع برند، قدرت، کارایی، کاربرد و … می تواند متفاوت باشد. پس ابتدا برند و نوع را باید مشخص کنید و سپس اقدام به استعلام قیمت نمایید. می توانید جهت استعلام قیمت با گروه شویا صنعت تماس بگیرید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن پلی اتیلن افقی

در آخر

انتخاب  کردن میکسر تجاری مناسب ممکن است برای هر فردی کار دشواری باشد. میکسرها را می توان بسته به نیاز کسب و کار خود انتخاب و خریداری نمود. توجه به ویژگی ها و نکات خرید می تواند یک سرمایه گذاری مناسب برای فرد سرمایه گذار باشد.

میکسرهای تجاری در انواع مختلف از ماشین های سنگین تا سبک در بازار وجود داشته که همگی می توانند: مزایا، کاربردها و معایب مختص به خود را داشته باشند.

هر دستگاه تجاری از خدمات پس از فروش و ضمانت نامه برخوردار می باشد و به همین جهت در صورتی که قطعه ای از دستگاه میکسر به مشکل بر بخورد می توان با وجود ضمانت نامه و خدمات پس از فروش دستگاه را تعمیر و بازسازی نمود.

در صورتی که بودجه شما به یک میکسر بزرگ نخواهد رسید می توانید از میکسرهای صنعتی کوچک استفاده نمایید.

5/5 - (10 امتیاز)