میکسر پودر شوینده را باید به عنوان یکی از پر کاربردترین میکسرها در دسته مخلوط کن های پودری معرفی کرد. این میکسرها که عمدتا به منظور تولید پودر رختشویی یا پودر لباسشویی استفاده می شوند، گاها در نوع خود با نام ریبون یا ریبون بلندر نیز شناخته شده هستند.

جالب است بدانید که میکسرهای پودر یا ریبون بلندرها علاوه بر تولید پودر رختشویی، می توانند موادی دیگر را نیز تولید کنند. این مواد شامل فلفل، دارچین، جوش شیرین، زرد چوبه، قهوه و غیره می شود.

در واقع به سبب این که وسعت کارایی ریبون بلندرها بسیار بالاست و در صنایع غذایی، دارویی و تولید کود نیز از آن ها استفاده می شود، می توان انواع بسیاری برای آنها در نظر گرفت که فقط یکی از آن ها میکسر پودر است.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی و معرفی میکسرهای پودر شوینده بپردازیم. شناخت چنین دستگاهی می تواند در تحقق امر تولید انواع پودر شوینده به شما کمک کند.

میکسر پودر شوینده

در مصارف عمده صنعتی، ریبون بلندرها یا میکسرهای پودر را از جنس استیل یا آهن تولید می کنند. به همین سبب می توان این نوع از میکسرها را در دسته میکسرهای استیل قرار دارد.

یکی از نکات مهمی که در رابطه با میکسرهای استیل وجود دارد، ضد زنگ بودن است. این امر هم در بالا رفتن کارایی میکسر و هم از نظر بهداشتی می تواند یک علت واضح برای استفاده از جنس مناسب میکسر در ریبون بلندر باشد. لازم به ذکر این موضوع است که در تولید مواد شوینده برای لباسشویی یا رختشویی، بهداشت یکی از مهم ترین موارد تولید محسوب می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ایده های پولساز میلیاردی | از راه اندازی تا تبدیل شدن به یک میلیاردر موفق

میکسر پودر شوینده همانطور که اشاره شد، با نام ریبون بلندر نیز شناخته می شود. این نام به دلیل این که میکسرها عمدتا به شکل افقی طراحی می شوند، برای آن ها در نظر گرفته شده است. واضح است که اکثر ریبون ها نیز به شکل افقی بهترین کارایی را از خود نشان می دهند. البته این مورد می تواند شامل استثنا شود زیرا هر ماده می تواند شیوه ترکیب مخصوص به خود را داشته باشد.

میکسرهای پودر شوینده افقی دارای یک مخزن به شکل یو (U) هستند. در این مخازن، شفتی به صورت یک تکه تعبیه شده که در تمام مخزن قرار گرفته است. یک سر شفت برای فراهم آوری عملکرد اصلی به گیربکس متصل است. سر دیگر شفت نیز به بلبرینگ یا همان یاتاقان متصل می شود.

نکته جالب در این است که روی شفت اصلی میکسر که قاعدتا عمودی است، انواع دیگری از شفت های کوچک با قطر کمتر طراحی شده که با نام شفت فرعی شناخته می شود. این شفت ها در تحقق یک فرآیند دقیق و در کیفیت محصول، نقش عمده و ویژه ای دارند.

سوای از موارد بالا، یک قطعه مهم دیگر در میکسرهای پودر وجود دارد که در ادامه به برسی آن خواهیم پرداخت.

پره های میکسرهای پودر شوینده به عنوان اجزای مهم

به طور کلی دو نوع پره برای میکسر پودر شوینده یا همان ریبون بلندرهای پودر لباسشویی وجود دارد. این پره ها با نام بزرگ و کوچک از یکدیگر تفکیک می شوند.

پره های کوچک قطعاتی هستند که در قسمت مرکزی شفت جا می گیرند. این پره ها به شکل دقیقی در وسط شفت اصلی واقع شده اند که پره های داخلی را به هم وصل می کنند. پره های بزرگ که پره بیرونی نیز نام دارد، انتهای شفت ها را به هم وصل خواهد کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن پیستون خطی چه کاربردی دارد؟

اهمیت پره در میکسرهای پودر شوینده، در رابطه با کارایی اصلی و اساسی این نوع از میکسر است. در واقع هر چه میزان کیفیت و ساختار پره بیشتر باشد، می تواند در کیفیت محصول نهایی تاثیر بسزایی ایجاد بگذارد.

لازم است اشاره کنیم که پره های ساخته شده با روش های نوین و جدید، از جمله بهترین پره ها برای بهترین میکسرهای پودری به حساب می آیند.

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید میکسر پودر شوینده هستید، در ابتدای امر باید بدانید که این میکسر در دسته ریبون بلندرها قرار دارد. همچنین با توجه با جنس این میکسرها باید آن را در دسته میکسرهای استیل نیز قرار داد.

در وهله دوم باید پس از شناخت میکسرهای پودر شوینده، نکات مهم و مرتبط با اجزای آن را بشناسید. مهم ترین جزئی که در این میکسر باید از لحاظ کیفی بررسی شود، پره آن است. در واقع سوای از مخزن و موتور که باید کیفیت خوبی داشته باشند، بدون یک پره با کیفیت، نمی توان انتظار خوبی از یک ریبون بلندر مختص پودر شوینده داشت. به همین سبب لازم است که در هنگام خرید ریبون بلندر اطلاعاتی کافی درباره آن در اختیار داشته باشید.

به منظور اطلاعات دقیق، سوای از این مقاله می توانید با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما هم به عنوان تولید کننده و هم به عنوان فروشنده، در کنار شما هستیم تا دقیق ترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

امتیاز دهید