چالش استفاده از میکسر پلی اتیلن شامپو

میکسر پلی اتیلن شامپو از آن دسته از میکسرهایی است که در موارد خاص بسته به شرایط و ویژگی تولید، برای مواد شوینده استفاده می شود. در واقع این نوع از میکسر که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است، عموما کاربردی واضح برای تولید مواد شوینده از جمله شامپو ندارد. اما در برخی از موارد بسته به فرمولاسیون مواد اولیه و سیستم خط تولید، امکان استفاده از این میکسر وجود خواهد داشت.

تولید شامپو و در کل تولید مواد شوینده، به دلیل اینکه دارای فرمول خاص و منحصر به فردی است، می تواند دغدغه های متفاوتی را برای تولید کنندگان ایجاد کند. عمدتا دغدغه تولید این مواد را باید مرتبط به دقیق بودن فرمولاسیون نهایی مرتبط دانست.

در این بخش ما قصد داریم به یک چالش جالب در زمینه خطوط تولید مواد شوینده از جمله شامپو بپردازیم. این بخش می تواند برای کسانی که در بررسی میکسرهای شوینده دچار گنگی هستند مناسب باشد.

میکسر پلی اتیلن شامپو به منظور کاربردهای خاص

اگر کمی در زمینه خط تولید مواد شوینده مصرفی یا عمومی اطلاع داشته باشید، به خوبی می دانید که در این خط تولید از میکسرهای پلی اتیلنی معموما استفاده نمی شود. البته استفاده از مخزن پلی اتیلن برای ذخیره سازی آب در خط تولید مواد شوینده بسیار رایج و گاها الزامی است. اما استفاده از میکسر پلی اتیلنی عموما رایج نیست.

در عوض استفاده از میکسرهای استیل به عنوان رایج ترین مخلوط کن ها برای تولید مواد شوینده بسیار شایع و گاها حتمی است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه ژوکسین قالب گردان aba چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

علت اصلی عدم استفاده از میکسر پلی اتیلن برای شامپو یا سایر مواد شوینده در خط تولید، به مبحث دما دهی و ماندگاری بوی شامپو یا سایر مواد شوینده در داخل بدنه میکسر مرتبط است.

در واقع نقطه قوت اساسی که میکسرهای استیل از خود در هنگام استفاده در خط تولید مواد شوینده مصرفی نشان می دهند، موضوع دما دهی آسان و عدم ماندگاری عطر و بوی مواد روی بدنه داخلی میکسر است.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا در هیچ شرایطی نمی توان از دستگاهی تحت عنوان میکسر پلی اتیلن شامپو استفاده کرد؟! همراه ما باشید تا ادامه به سوال پاسخ دهیم.

استفاه از میکسرهای پلی اتیلن در تولید شامپو

برخی از کسانی که در حوزه تولید مواد شوینده مصرفی در حال فعالیت هستند، باور دارند که تولید این مواد درون میکسرهای پلی اتیلن غیر ممکن است. البته که نظر این تولیدکنندگان با توجه به سیستم تولید و تنوع تولیداتشان می تواند درست باشد.

از طرفی دیگر برخی از تولید کنندگان بر این باورند که اگر هر میکسر را تنها مختص یک فرمولاسیون خاص در نظر بگیریم، امکان تولید مواد شوینده مصرفی از جمله شامپو وجود خواهد داشت. با این حساب چالش ترکیب عطر و بو در فرمولاسیون ها در این نوع از خط تولید حل خواهد شد. به این معنا که می توان از میکسر پلی اتیلن فقط برای یک فرمول از شامپو استفاده کرد.

اما نکته ای دیگر وجود دارد که به مبحث دما دهی و حفظ دمای مواد در حین تخلیه اشاره دارد. این مبحث نیز با توجه به اینکه بسته به تعداد لایه های مخزن پلی اتیلنی می توان شرایط دما را در آن، تا حدودی ثابت نگه داشت، می تواند این چالش را رفع کند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
خط تولید ساشه | مزایا، معایب و کاربردهای صنعتی آن در بسته بندی مواد مختلف

لازم به ذکر است که در خط تولید مواد شوینده، به منظور حفظ خاصیت سیال و روان بودن ماده، دما می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. یعنی حتی اگر به جای میکسر پلی اتیلن شامپو یک میکسر استیل داشته باشید و دمای داخل مخزن آن کاهش یافته باشد، امکان تخلیه مواد کمی دشوار خواهد بود.

در واقع دما دهی و حفظ دما داخل مخزن چه در میکسرهای استیل و چه در میکسرهای پلی اتیلن، چالشی است که با سیستم های گرم کننده با اتکا بر تعداد جداره ها و لایه های مخزن، قابل رفع و رجوع است.

در نتیجه…

اگر به دنبال خرید یک میکسر مناسب برای تولید مواد شوینده از جمله ماده ای چون شامپو هستید، میکسرهای استیل را می توان به عنوان پرکاربردترین و مناسب ترین میکسر معرفی کرد. اما در بعضی مواقع بسته به نوع فرمولاسیون و شرایط دیگر می توان از میکسر پلی اتیلن شامپو نیز استفاده کرد.

نکته مهمی که در رابطه با میکسرهای پلی اتیلنی باید به خاطر داشته باشید، سیستم خط تولید، فرمول شامپوی مورد نظر و لایه های مخزن میکسر مورد نظر است. این موارد می تواند نقش ویژه ای را در تولید ماده نهایی با کیفیت بالا ایفا کند.

در آخر به منظور اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خطوط تولید مواد شوینده، کافی است به صفحات دیگر ما در سایت شویا صنعت مراجعه کنید. یا اینکه می توانید به منظور مشاوره و خرید ابزار آلات و تجهیزاتی چون میکسرها و مخازن با ما در تماس مسقیم باشید.

5/5 - (9 امتیاز)