در اکثر صنایع، با ابزارها و دستگاه هایی مواجه هستیم که به شکلی در نوع خود، ابردستگاه محسوب می شوند. راکتور استیل دو جداره میکسر دار یکی از این دستگاه های بزرگ در صنایع گوناگون است. این راکتور در قالب یک مخزن بزرگ فلزی شناخته می شود که قادر است ترکیبات جدیدی بیافریند.

در واقع در برخی از کسب و کارهای صنعتی، با توجه به نیازی که هر صنعت دارد، لازم است که در ابعاد و سطوح گسترده از دستگاه های بزرگ و قدرتمند استفاده شود.

راکتورها نیز دستگاهی بزرگ هستند که مواد اولیه را در ابعاد وسیع و حجم بالا، با هم مخلوط می کنند. یا فرآیندهایی را انجام می دهند که در دستگاه های کوچک تر، به سادگی قابل انجام نیست.

در این بخش ما به بررسی یک ابردستگاه با نام راکتور استیل خواهیم پرداخت. برای شناخت این غول صنعتی، همراه ما باشید.

راکتور استیل دو جداره میکسر دار چیست؟

راکتور استیل یا Steel Reactor، یک نوع مخزن بزرگ است که در آن برای انجام فرآیند های گوناگون، می توان واکنش هایی را ایجاد کرد.

در حقیقت این واکنش ها برای ایجاد تغییر در ماهیت فیزیکی مواد اولیه صورت می گیرد که به شکلی کلی، می تواند ماهیت ظاهری سیالات داخل دستگاه را تغییر دهد. بر اساس این کاربری کلی، راکتورهای استیل در بسیاری از صنایع خرد و کلان، قابل استفاده هستند.

در این راکتورها، یک میکسر داخلی وجود دارد که همانند سایر میکسرها، از جنس استلنس استیل ساخته شده است. همانطور که می دانید استفاده از جنس استلنس استیل، برای عامل ضد خوردگی و برخی موارد بهداشتی، بسیار مناسب است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش میکسر استیل دست دو

سوای از میکسر داخل راکتورها، خود راکتور استیل دو جداره به سبب این که در عمومی ترین حالت تولیدشان، دو جداره ساخته می شوند، با این پسوند شناخته شده اند.

دلیل بهره گیری از طراحی دو جدار در راکتور استیل میکسردار این است که در این ابردستگاه ها، نیاز است که مواد داخلی یا ریخته شده در دستگاه، حرارتی غیر مستقیم را تجربه کنند. البته برخی برخورد حرارت با مواد را در این دستگاه به شکل نیمه مستقیم نیز تلقی می کنند.

به طور کلی برای رساندن حرارت به مواد اولیه در راکتور استیل دو جداره میکسر دار از دو مدل حرارت دهی استفاده می شود:

  1. برای حرارت غیر مستقیم از دو نوع کویل داخلی و یک کویل خارجی؛
  2. برای رساندن حرارت غیر مستقیم نیز از مشعل در زیر راکتور استفاده می شود.

کاربردها و مزیت های راکتور استیل

با در نظر گرفتن این موضوع که راکتور مورد بحث ما، یک دستگاه از جنس استیل در نوع دو جداره و میکسر دار است، از آن می توان در صنایع و تولیدات زیر استفاده کرد:

  • صنایع رنگ سازی (تقطیر ضایعات رنگی)
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع چسب سازی
  • صنایع رزین سازی
  • صنایع مربوط به الیاف
  • صنایع غذایی
  • الکل سازی
  • صنایع پلیمری
  • صنایع دارویی
  • نفت سفید
  • میعانات گازی
  • استر
  • روغن سازی برای روغن پایه، روغن مایع و روغن کنجد

باید بدانید که علاوه بر موارد ذکر شده، راکتور استیل دو جداره همیکسر دار به سبب مزیت های فراوانی که دارد، در صنایع گوناگون دیگری نیز استفاده می شود.

از اساسی ترین مزایای استفاده از راکتورهای استیل دو جداره میکسر دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در این راکتورها علاوه بر حذف کتل، مبدل حرارتی نیز حذف شده است.
  2. کارکرد آسان این راکتورها به نسبت سایر دستگاه های صنعتی، برتری ویژه ای به آن داده است.
  3. این راکتور در انواع تقطیرها قابلیت استفاده دارد.
  4. از راکتور استیل می توان تنها به عنوان میکسر نیز استفاده کرد.
  5. برش گیری راکتورهای استیل، دو فازی محسوب می شود.
  6. این راکتور در مقایسه با برخی از ابردستگاه ها، بدون خطر شناخته شده است.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
برای خرید میکسر مواد شوینده به چه فروشنده ای اعتماد کنیم؟

جمع بندی

اگر در صنعت یا کسب و کار مختص به خود، با ابردستگاه ها آشنا باشید، به خوبی می دانید که یکی از آن ها، راکتور استیل دو جداره میکسر دار نام دارد. این راکتور یک ابر دستگاه بزرگ است که می تواند علاوه بر کاربری در نوع نگه داری از مواد اولیه، در قالب یک میکسر نیز حساب شود.

در حقیقت کاربری مخزن بزرگ و وجود میکسر در راکتور استیل دو جداره را باید یک مزیت همزمان در استفاده از این دستگاه مطرح کرد. امروزه در صنایع بزرگی از جمله صنایع نفتی و میعانات گازی، از راکتورها استفاده می شود.

علاوه بر صنایع بزرگ، راکتورها را می توان در تولیدات دارویی، پلیمری، غذایی، الکل سازی وموارد دیگر، دارنده یک نقش کاملا کارآمد معرفی کرد. افرادی که با ابردستگاه کار کرده اند، به خوبی می دانند که این راکتور، در صورتی که شرایط استفاده درست از آن رعایت شود، دستگاهی کاملا بی خطر است. از همین رو در صنایع بزرگ بدون هیچ تردیدی استفاده می شود.

5/5 - (7 امتیاز)