یکی از جالب ترین مواردی که لازم است افراد مشغول به فعالیت های صنعتی در صنعت مواد شوینده از آن اطلاع داشته باشند، ساخت و تولید میکسر مواد شوینده است.

نکته جالب در درک چگونگی تولید میکسر می تواند به استفاده صحیح از میکسر و نگهداری آن کمک کند و لازمه این امر داشتن یک تصویر کلی از چگونگی عملکرد میکسر است.

شاید برایتان قابل توجه باشد که میکسرهای مواد شوینده عمدتا تفاوت چندانی با عمومیت میکسرهای رایج در بازار ندارند. در واقع وجود برخی از موارد از نظر تجهیزات است که این میکسرها را از سایر میکسرها جدا می کند. البته باید از موضوع را نیز در مقایسه با نوع مشترک این میکسرها در نظر بگیرید. در غیر این صورت بیش از ده ها میکسر برای مواد شوینده وجود دارد.

در این بخش ما قصد داریم به بررسی شیوه تولید و مراحل آن درباره میکسرهای شوینده بپردازیم. برای آشنایی با این سلسله مراحل، همراه ما باشید.

تولید میکسر مواد شوینده با توجه به محصول نهایی

قبل از ورود به بخش توضیح مراحل ساخت میکسر مواد شوینده لازم است اشاره کنیم که به طور کلی دو نوع میکسر برای مواد شوینده وجود دارد. این دو نوع بر اساس تفکیک بر پایه محصول نهایی می توانند میکسرهای استیل و میکسرهای پلی اتیلنی نام گذاری شوند.

میکسرهای پلی اتیلنی را می توان برای مواد شوینده صنعتی و میکسرهای استیل را می توان برای مواد شوینده مصرفی مناسب دانست. ما در این بخش در واقع قصد داریم در رابطه با بررسی پر استفاده ترین میکسرها در مصارف عمومی صحبت کنیم.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه میکسر مواد شوینده چقدر است؟

میکسرهای استیل برای تولید انواع شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، انواع لوسیون و غیره مناسب هستند.

بنابراین برای آشنایی با مراحل ساخت و تولید میکسر مواد شوینده در نوع استیل همراه ما باشید.

مراحل تولید میکسرهای استیل

از منظر سیستم رایج در خط تولید انواع میکسرهای استیل، ما با یک روند کاملا مهندسی شده طرف هستیم. این مراحل از یک نقشه ابتدایی به منظور تفهیم کارفرما شروع می شود که به یک پولیشکاری نهایی ختم خواهد شد.

1.    تهیه و طراحی نقشه اولیه

در مرحله اول بسته به نیاز مشتری و سفارش کارفرما، جمعی از مهندسین با بررسی دقیق و در نظر گرفتن پارامترهای اصلی، اقدام به طراحی یک نقشه کلی از میکسر مورد نظر می کنند.

در این مرحله توجه به نوع استیل بر حسب شماره آن، ظرفیت مخزن، ساختار کلی، تجهیزات و سایر موارد از این دست، بررسی و طراحی می شود.

البته باید در نظر داشته باشید که این مرحله در خطوط تولیدی که دارای طرح های ثابت هستند، بیشتر جنبه فرمالیته دارد، زیرا با استناد به طرح های از پیش تعیین شده نیز می توان در این مرحله کارفرما یا مشتری را توجیح کرد.

2.    تهیه نقشه شاپ کارگاه

این مرحله را باید به عنوان مرحله ای مهم تر از طراحی اولیه در نظر گرفت. در این بخش تمام ظریف کاری ها و نکات مرتبط با برشکاری، تعیین جداره ها، سیستم قرار گیری اتصالات و مواردی از این دست در نظر گرفته می شود.

در این بخش از مراحل تولید میکسر مواد شوینده تمام ظرفیت های کارگاهی قرار است به منظور بخش عملی فعال شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مواد شوینده کرج

3.    پرس، فرمینگ و برشکاری

با تکیه بر ابزار آلات صنعتی موجود در کارگاه یا کارخانه، ورقه هایی که از پیش شماره بندی شده اند، برشکاری می شوند. این قطعات در مرحله بعد به شکلی خاص به یکدیگر متصل خواهند شد.

پرس و فرمینگ عدسی یا بخش قیفی شکل مخزن میکسر نیز در این مرحله انجام می شود.

4.    متصل کردن قطعات به یکدیگر

یکی از اساسی ترین و مهم ترین بخش های مرتبط با تولید میکسر مواد شوینده یا سایر میکسرهای استیل، مرتبط با بخش اتصال ورقه ها برای رسیدن به شکل نهایی مخزن و میکسر است. این مرحله با استفاده از جوشکاری آرگون انجام می شود.

5.    بررسی آزمایشگاهی و نصب سایر تجهیزات

توجه به نوع ایزوله سازی و بررسی اتصالات به منظور تحقق عایق کاری های لازم، در این مرحله از تولید میکسرهای استیل انجام می شود. در واقع قبل از نصب موتور، بررسی نشتی های احتمالی در این مرحله صورت می گیرد.

پس از نصب موتور نیز به منظور تایید کارایی و سیستم کاربری، مجددا آزمایشی صورت می گیرد.

پس از تایید نهایی، سایر تجهیزات جانبی روی میکسر نصب خواهد شد.

6.    پولیش کاری و مرحله آخر

پولیش کاری نهایی، آخرین مرحله از ساخت و تولید میکسر مواد شوینده محسوب می شود. در این مرحله پس از تست آخر، لازم است که تمام مراحل تثبیت شده روی میکسر به طور کامل بررسی شود.

نصب تجهیزات جزئی، در این مرحله نیز می تواند صورت بگیرد. در این حالت میکسر مورد نظر آماده عرضه به بازار یا تحویل به سفارش دهنده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مواد شوینده قیمت

قابل توجه است که ما نیز در شویا صنعت با تکیه بر علوم مهندسی و اصول لازم، اقدام به تولید و ساخت انواع میکسرها در نوع های مختلف می کنیم. در واقع ما علاوه بر تولید، در زمینه هایی چون تعمیر میکسرهای آسیب دیده و در آخر به عنوان فروشنده میکسر و تجیهزات مرتبط به آن فعال هستیم.

 به منظور اطلاعات بیشتر در زمینه انواع میکسر و سایر موارد مرتبط کافی است با ما تماس برقرار کنید.

5/5 - (7 امتیاز)