ساخت مخازن استیل میکسر دار

کاربردهای فراوانی برای میکسرهای استیل وجود دارد. یکی از مهم ترین این کاربردها بر اساس شیوه ساخت مخازن استیل میکسر دار قابل بررسی است. در واقع وقتی صحبت از مخازن استیل می شود، سوای از بحث استفاده مجزا از این منابع ذخیره سازی، از آن ها در تجهیز میکسر نیز استفاده می شود.

فرقی نمی کند که قصد ذخیره سازی یا ترکیب مواد اسیدی یا غیر اسیدی را در نظر داشته باشید، آن چه ماهیت مخازن استیل را مطرح می کند، جنس اصلی و متریال آن است.

امروزه از میکسرهای استیل برای نگهداری مواد غذایی مصرفی و تولید مواد شیمیایی مصرفی از جمله مواد شوینده استفاده های بسیاری می شود. بر اساس اینکه قصد داشته باشید چه نوع ماده ای را تولید یا نگهداری کنید، تعداد جداره یکی از موارد مهم مرتبط با مخزن میکسرها است.

در این بخش ما با بررسی شیوه ساخت مخزن های میکسردار، به اطلاعات مهمی در باب تولید مخزن خواهیم پرداخت.

ساخت مخازن استیل میکسر دار با توجه به تعاریف

عموما صحبت از مخزن به معنای وجود یک دستگاه ذخیره سازی برای مواد مختلف است. مخزن استیل نیز دستگاه هایی هستند که ساختار بدنه آن ها با استفاده از فلز استنلس استیل ساخته می شود.

مخازن استیل در نوع خود به دلیل ساختار و مقاوتی که دارند، برای ذخیره انواع مواد شیمیایی و مواد غذایی مناسب هستند. نکته این بخش در این است که ما قصد داریم در رابطه با مخازنی صحبت کنیم که به یک میکسر نیز مجهز هستند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مراحل خط تولید دستمال کاغذی

در حقیقت تجهیز شدن مخزن به یک میکسر می تواند به نوعی دقیق تر، کارایی آن را تغییر دهد. به این معنا که آن مخزن نه تنها برای نگهداری، بلکه برای انجام فرآیندهای ترکیب مواد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

شاید جالب باشید بدانید که اکثرا در ساخت مخازن استیل میکسر دار به طور معمول آن ها را با نام میکسر استیل معرفی می کنند. تفاوت این دو نام می تواند مرتبط با نصب اینترنال یا اکسترنال همزن روی مخزن باشد.

در ادامه به تشریح روند ساخت مخزن های استیل مجهز به میکسر، توضیحاتی دقیق در رابطه با تفاوت مخزن میکسردار و خود میکسر آشکار خواهد شد.

ساخت مخزن استیل میکسر دار از طراحی تا تولید

برای تولید و ساخت مخزن های میکسر دار، در اولین مرحله با توجه به آن چه مد نظر کارفرما است، مخزنی بر اساس ظرفیت مورد نظر طراحی می شود. در واقع در همین مرحله ابتدایی مشخص می شود که ساختار همزن میکسر متصل به مخزن باشد یا خیر.

البته باید در نظر داشته باشید که روند نصب میکسر یا همزن روی مخزن های استیل، در مرحله نصب اتصالات، عملی می شود. به این معنا که در این مرحله بر اساس نوع طراحی و نقشه شاپ کارگاهی تصمیم گرفته می شود که میکسر به صورت اینترنال روی مخزن باشد یا آن که فقط مخزن ساخته شود و در مواقع لزوم از میکسری برای آن بهره گرفته شود.

در مرحله شاپ کارگاهی، تعیین محل برش ورقه های استیل در انواع 304 یا 316 صورت می گیرد. پس از آن در بخش عملی، پرسنل این بخش اقدام به برشکاری و نوردکاری ورقه ها می کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کار تولیدی در خانه برای آقایان | پیشنهاد کار در منزل با درآمد بالا

ایجاد فرم و حالت در ورقه مخصوص عدسی نیز در مرحله عملی با استفاده از پرس انجام می شود. پس از آن نوبت به انجام جوشکاری یا نصب اتصالات می رسد. در صورت لزوم برای ساخت مخازن استیل میکسر دار می توان در این بخش، نوع اکسترنال بودن یا نبودن همزن را اعمال کرد.

پس از نصب اتصالات، لازم است که سایر تجهیزات لازم نیز روی مخزن نصب شود و مخزن مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرد. آزمایش و بررسی منوط به تایید اتصالات و پولیش کاری نهایی است.

نکته ای در باب ساخت جداره

نکته ای در باب مخزن وجود دارد که بسته به تعداد جداره ها در مرحله برش و اتصال منجر به تکرار این مرحله می شود. به این معنا که اگر تعداد جداره ها بیش از یک عدد باشد، لازم است از متریالی دیگر برای تثبیت بین جداره استفاده کرد. این ماده عموما پشم سنگ است که عایق مناسبی به حساب می آید.

میزان قطر استفاده شده در جداره ها، می تواند تاثیر بسزایی در میزان عایق بودن مخزن برای موارد مصرفی گوناگون داشته باشد.

در پایان…

یکی از مهم ترین نکاتی که در باب ساخت مخازن استیل میکسر دار وجود دارد، موضوع اکسترنال یا اینترنال بودن همزن است. در واقع این امر به نوعی یک استثنا در شیوه کاربری مخزن یا میکسر به حساب می آید.

علت استثنا بودن امر مذکور مرتبط با این موضوع است که عموما مخزن ها صرفا به منظور مخزن بودن یا همان امکان و کاربری ذخیره سازی تولید می شوند. یعنی اگر قرار باشد یک مخزن مجهز به میکسر باشد، فرآیند نصب همزن روی مخزن کاملا اینترنال است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مشاغل پردرآمد با سرمایه مناسب | چگونه با سرمایه کم یک تولیدی راه‌اندازی کنیم؟

لازم است به ذکر است که ما در شویا صنعت بسته به تنوع نیاز مشتریان خود، آماده ارائه انواع خدمات و تولید انواع مخازن و میکسرها به شکل سفارشی هستیم. برای تحقق این امر کافی است با تماس برقرار کنید.

5/5 - (11 امتیاز)