امروزه در صنایع مرتبط با تولید انواع مواد شوینده از دستگاه های مختلفی در قالب میکسر صنعتی شوینده استفاده می شود. دلیل عمده تکیه بر چنین میکسرهایی برای تولید مواد شوینده، مرتبط با توانایی خاص و منحصر به فرد این دستگاه ها است. در واقع به منظور ترکیب مواد برای رسیدن به یک ماده شوینده در قالب محصولی با کیفیت، مطرح ترین ابزارها، میکسرهای صنعتی هستند که بسیار شناخته شده نیز محسوب می شوند.

قبل از آن که توضیحی در باب میکسرهای صنعتی شوینده ارائه دهیم، لازم است ذکر کنیم که این میکسرها لزوما اشاره به نوع ماده – اسیدی یا غیر اسیدی بودن – ندارند. در واقع اطلاق عبارت صنعتی به میکسرهای شوینده به معنای حرفه ای بودن این دستگاه ها است. اما در رابطه با میکسرهای صنعتی شوینده، عمدتا به هر دستگاهی که دارای یک همزن یا مخلوط کن صنعتی است، میکسر صنعتی گفته می شود که در ادامه به تشریح و بررسی آن خواهیم پرداخت.

مخزن میکسر دار چیست؟

اجزای میکسر صنعتی شوینده

امروزه در صنعت تولید مواد به هر دستگاهی که بتواند مواد مایع یا جامد را به منظور رسیدن به یک محصول نهایی در قالب جامد یا مایع تبدیل کند، میکسر گفته می شود. این دستگاه ها بر اساس مواد اولیه و محصول نهایی می توانند دارای دسته بندی های متفاوتی باشند. برای مثال به منظور تولید مواد شوینده صنعتی که دارای ماهیتی اسیدی هستند، از میکسرهای پلی اتیلن استفاده می شود. در مقابل برای تولید مواد شوینده ای که دارای مصرف عمومی مانند شامپو هستند، از میکسر صنعتی استیل استفاده می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ویژگی های میکسر استاندارد تولید مواد شوینده بهداشتی

باید دقت داشت که میکسر صنعتی شوینده می تواند بر اساس فرآیند، دارای دو نوع پلی اتیلن و استیل باشد. اما به طور کلی هنگامی که از لفظ صنعتی برای معرفی این دستگاه ها استفاده می شود ما با میکسرهای بزرگی طرف هستیم که در سطح کلان و بزرگ اقدام به ترکیب مواد می کنند.

فارغ از توضیحات بالا، یک میکسر شوینده صنعتی دارای اجزای مختلفی است که مهم ترین آن مخزن میکسر است. در واقع هنگامی ما یک میکسر را پلی اتیلنی یا استیل نام گذاری می کنیم، منظورمان جنس بدنه مخزن آن میکسر است.

مخزن به عنوان محلی است که با ریختن مواد در آن با استفاده از یک مکانیزم شامل اجزایی چون موتور، گیربکس و پره می توان اقدام به ترکیب مواد کرد.

موتور و گیربکس به تامین نیروی لازم برای به گردش درآمدن پره کمک می کنند. پره ها می توانند به شکل پارویی، بیلچه ای و تیغه ای عضوی مهم از یک میکسر تلقی شوند.

جالب است بدانید می توان به منظور انجام فرآیندهای مختلف از پره های گوناگونی در یک میکسر استفاده کرد. این پره ها در چگونگی ترکیب مواد نقش خواهند داشت.

در ادامه به معرفی چند نمونه از میکسرهای صنعتی رایج در بازار می پردازیم.

انواع میکسر صنعتی برای تولید مواد شوینده

بر اساس کارایی و فرآیندی که در یک خط تولید مد نظر است، میکسرهای صنعتی گوناگونی وجود دارد. برخی از میکسرها برای مواد اولیه خشک استفاده می شوند و برخی دیگر را می توان برای تولید مواد اولیه مرطوب استفاده کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مخزن پلی اتیلن عمودی

متخصصین حوزه ترکیب مواد، به طور عمده پیشنهاد می کنند که به منظور اختلاط مواد در فازهای مختلف، از یک میکسر فقط استفاده نشود. از طرفی این موضوع با توجه به حجم و قدرتی که برای میکسرهای صنعتی فراهم است می تواند به نوعی صدق نکند. زیرا اساسا، میکسر صنعتی شوینده با وجود صنعتی بودن به این معناست که می تواند نیاز تولید انواع مواد را فراهم کند.

در اینجا ما نام چند نمونه از مطرح ترین میکسرهای صنعتی را برای شما آوردیم. برخی از این میکسرها می تواند هم برای مواد شوینده و هم برای مواد دیگر استفاده شوند.

  • میکسر برشی میکسر پارویی (Paddle Mixer)
  • میکسر خاص (Certain Mixer)
  • میکسر دسته ای (Batch Mixer)
  • میکسر درام (Drum Mixers)
  • همزن مایعات (Agitator)
  • بالا (High Shear Mixer)
  • امولسیون (Emulsifier)
  • میکسر ساکن (Paddle Static)
  • هموژنایزر (Homogenizer)

کاربرد دستگاه میکسر پودری چیست؟

نکته پایانی…

اگر در صنعتی فعالیت می کنید که نیاز شما مبتنی بر وجود یک میکسر حرفه ای با ظرفیت و توانی حرفه ای است، میکسر صنعتی شوینده می تواند یک گزینه عالی باشد. اما در ابتدا پیشنهاد ما این است که به طور دقیق سعی کنید تا کارایی میکسرها و سیستم های میکس را مورد بررسی قرار دهید. این بررسی اولیه در صنایع کلان و بزرگ می تواند به استفاده ای صنعتی و حرفه ای منجر شود.

به طور مثال میکسرهای زیر 1000 لیتر از جمله میکسرهای حرفه ای هستند که نمی توان آن را صنعتی تلقی کرد. در واقع این نگاه از دسته بندی که میکسرها علاوه بر توانایی بر اساس معیارهای دیگر دسته بندی می کنید، نگاهی است که می خواهد واژه صنعتی را جدی تر جلوه دهد. با این حساب نیاز برای بررسی های بیشتر و دقیق و همچنین افزایش کیفیت در محصول نهایی نیز مطرح می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه میکسر مواد شوینده چقدر است؟

بنابراین برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به منظور ارائه بهترین خدمات خرید و فروش در کنار شما هستیم تا بهترین اطلاعات را نیز در اختیارتان قرار دهیم.

5/5 - (10 امتیاز)