مخزن میکسر دار چیست؟

ما اینبار در این مقاله خواهان آن هستیم تا شما را با مخزن میکسر دار آشنا سازیم و ببینیم مخزن میکسر دار چیست، چگونه کار می کند و چه مزایایی را با خود به همراه داشته و در کجا ها می توان از آن استفاده و بهره برد. با ما همراه باشید تا با این دستگاه آشنا گردیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه دارید به سمت کارآفرینی و تولید روی بیاورید و یا به فکر تجهیز نمودن خط تولید خود هستید، این مخزن می تواند انتخاب شایسته و پر سودی برای شما عزیزان باشد.

امروزه به علت روی آوردن مردم به سمت محصولات آماده باعث شده تا نقش تولید ها بیشتر از قبل نمایان باشد و شرکت ها و تولید های بسیاری روی کار آمدند. به همین جهت به منظور بهروری بالا، کیفیت مطلوب و … تولیدکنندگان از ماشین آلات و دستگاه های به روز و کاربردی در خط تولید محصولات خود استفاده نمایند. اگر بخواهیم یکی از ابزار مهم و پرکاربرد در صنعت را برای شما نام ببریم آن دستگاه میکسر است. امروزه جایگاه میکسر در تولیدات بسیار به چشم می آید و باعث شده در آخر محصول با کیفیت و مطلوبی به دست مصرف کننده رسانده شود.

میکسر چیست؟

در تولیدات مختلف به منظور میکس کردن یا مخلوط نمودن دو یا چند ماده به یکدیگر احتیاج به دستگاهی می باشد که بتوان با کمک آن مواد را به طور یکسان و یکنواخت با یکدیگر تبدیل نمود و یک محصول تازه و جدید را دریافت کرد. آن دستگاه کمک کننده دستگاه میکسر می باشد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
پرسودترین خط تولید در ایران | راه‌اندازی و تحلیل دو خط تولید

در رابطه با تعریفی درباره مخزن میکسردار باید بگوییم این ظرفی می باشد که به منظور ترکیب نمودن چندین جزء با یکدیگر استفاده می شود.

انواع مخزن میکسر دار

حال که با دستگاه میکسر آشنایی پیدا کردیم بهتر است ببینیم انواع مخزن میکسر دار به چه صورت است و چگونه می توان از آنها بهره گرفت. با ما همچنان همراه باشید.

قبل از اینکه به سراغ انواع مختلف مخزن میکسردار برویم باید بگوییم به طور کلی این مخزن به دو شکل عمودی و افقی طراحی و تولید گردیده اند.

میکسرهای خاص

از رایج ترین و همچنین کاربردی ترین میکسرها می توان به میکسرهای خاص اشاره داشت. از این میکسر بیشتر در صنایع مواد غذایی استفاده می گردد.

به عبارتی باید بگوییم از این میکسر به منظور هم زدن، لایه لایه کردن مواد خوراکی یا ترکیب نمودن و مخلوط کردن استفاده می گردد.

میکسر هموژنایزر

از این میکسر برای شکستن و مخلوط کردن مواد استفاده می شود. از جمله محصولاتی که با میکسر همونولیژه مخلوط یا شکسته می شوند می توان به شیر و خامه اشاره داشت.

میکسر امولسیون

یکی دیگر از انواع مخزن میکسردار می توان به میکسر امولسیون اشاره نمود. این میکسر از سرعت بالایی برخوردار بوده و از یک صفحه سوراخ کاری شدن به منظور در هم آمیختن مواد مورد نظر استفاده می گردد.

میکسر مخزن دار دسته ای

میکسر های دسته ای این توانایی را دارند تا مواد اولیه مختلف را به بهترین شکل خود با یکدیگر ترکیب و مخلوط نماید. از این دستگاه می توان در صنایع مختلف استفاده و بهره برد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه تولید کیسه فریزر | چگونه با دستگاه های شویاصنعت محصول با کیفیت تولید کنیم؟

میکسر مایعات

از دیگر انواع مخزن های میکسردار می توان به میکسر مایعات اشاره داشت.

این دستگاه به منظور ترکیب نمودن مواد با ویسکوزیته کم همچون مایعات قابل استفاده می باشند. البته این را هم اضافه کنیم. این مدل از میکسر برای موادی که چسبناک و سخت می باشند به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

میکسر پارویی

در این مدل از انواع میکسرها از پاروی بزرگی گردیده که حول محور افقی در حال گردش می باشد.

میکسر درام

میکسر درام هم یکی دیگر از انواع مخزن میکسر دار می باشد که بکار بردن مواد با گرانروی کم و یا متوسط همچون چسب و سیمان ساخته می شوند.

با کمک میکسر درام می توان مخلوط کردن ذرات مواد با اندازه های متفاوت را به بهترین شکل انجام داد. این نمونه دارای مخزن استوانه ای شکل می باشد.

میکسر برشی بالا

از این میکسر به منظور همگن نمودن مواد جامد و مایعات متفاوت در سایزهای گوناگون: ذرات، پراکندن سازی، امولسیون سازی و تجزیه مواد طراحی و ساخته می گردد.

مخزن میکسر دار ساکن

این میکسر به این علت به این نام معروف است که به صورت ساکن قابل استفاده می باشد. در رابطه با تمیزکاری و نظافت باید بگوییم که بسیار آسان و راحت می باشد.

تیغه ی استفاده شده در میکسر ساکن از آرایش ساده، نازک، صاف و نواری شکل می باشد.

ویژگی‌ مخزن میکسردار

از جمله ویژگی های مخزن میکسر دار می توان به این موارد اشاره داشت:

  • با کمک این مخزن می توان مایعات و هم جامدات را با یکدیگر ترکیب نمود.
  • می توان از این میکسر در دما و فشار بالا استفاده نمود.
  • در صنایع مختلف قابل استفاده است.
  • از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد.
  • در برابر ضربه و فشار مقاوم می باشد.
  • طراحی و ساخت این مخزن ها به گونه ای است که کاملا ضد انفجار می باشد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه تولید نایلون دسته دوم | یک سرمایه گذاری هوشمندانه

از مخزن میکسر دار در چه صنایعی می توان استفاده نمود؟

از مخزن های میکسردار می توان در صنایع مختلف استفاده نمود. از جمله مهمترین صنایعی که از این میکسر استفاده و از مزایای آن بهره مند می شوند صنایع آرایشی و بهداشتی می باشد.

با کمک این میکسر می توان انواع مواد آرایشی و بهداشتی را با بهترین کیفیت تولید نمود.

از دیگر صنایعی که از این دستگاه در تولیدات خود استفاده و بهره می برد، صنایع خمیر و کاغذ سازی می باشد.

از دیگر صنایع که از دستگاه مخزن میکسر دار استفاده می نمایند می توان به این موارد اشاره داشت:

  • صنایع خوراکی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع داروسازی
  • صنایع خودروسازی

قیمت مخزن میکسر دار

عوامل مختلفی می توانند روی قیمت مخزن میکسردار تاثیر بگذارند. از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این دستگاه می توان به این موارد اشاره نمود:

  • برند سازنده مخزن میکسردار
  • جنس مخزن میکسردار
  • نوع مخزن میکسردار
  • مشخصات فنی مخزن میکسردار

در صورتی که مایل هستید قیمت میکسر مخزن دار را بدانید و برآورده هزینه داشته باشید، می توانید با همکاران ما در ارتباط بوده و قیمت به روز شده دستگاه را دریافت نمایید. همچنین در صورت تمایل امکان خرید مخزن میکسر دار در این سایت وجود دارد. انواع میکسر ای موجود در شویا صنعت عبارتند از: میکسر مخازن پلی اتیلن، میکسر ته قیفی مخازن پلی اتیلن، میکسر عمودی مخازن پلی اتیلن و …

در آخر

در بین انواع مخازن که امروزه به منظور مخلوط و ترکیب نمودن مواد اولیه مختلف استفاده می شود، مخزن میکسر دار می تواند انتخاب مناسبی برای تولید گران و صنعتگران باشد. این میکسر دارای انواع مختلفی بوده و بسته به نوع مواد جامد یا مایع می توان از این مخزن میکسردار به نحو احسنت استفاده و بهره برد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
آشنایی با میکسر دوجداره استیل

به عبارت ساده تر باید بگوییم مخزن میکسردار جزو بهترین گزینه ها در صنعت می باشد و به علت قیمت مناسبی که در کنار کاربرد مناسب دارد، انتخاب بیشتر تولیدکنندگان می باشد.

با کمک این دستگاه می توان مواد را با یکدیگر ترکیب، مخلوط و یا شکست.

شما اکنون می توانید بسته به نیاز خود ازبین انواع مخزن میکسردار یک انتخاب مناسب برای خط تولید خود داشته باشید.

 

5/5 - (4 امتیاز)