سفره پلاستیکی متری چه ویژگی و کاربردی دارد؟

سفره در زمانی که می خواهیم دور هم بنشینیم و غذا میل کنیم یک انتخاب مناسب می باشد و در بین ما ایرانی ها رواج بسیاری دارد. در قدیم از سفره های پارچه ای و یا حصیری که با پوست یا برگ گیاهان ساخته می شد استفاده می گردید اما امروزه با پیشرفت هایی که صورت گرفته از سفره پلاستیکی رونمایی گردیده و چه بسا این نوع سفره انتخاب ایده آل و مناسبی تا کنون بوده است.

با کمک سفره پلاستیکی دیگر در زمان صرف غذا، ذرات غذا و مایعات در صورت ریختن به زیر سفره نفوذ نخواهد کرد و برعکس آلودگی از سطح زمین به روی سفره منتقل نخواهد شد. همچنین به علت رنگبندی با طرح های متنوعی که دارد، باعث باز شدن اشتها هم می تواند شود. به همین جهت تولیدکنندگان سفره های پلاستیکی را در متراژها و رنگبندی و طرح های متنوع تولید و در بازار عرضه نموده اند. ما اینبار در این مقاله می خواهیم شما را با ویژگی و کاربردهای سفره پلاستیکی متری آشنا سازیم. اگر شما هم مایل هستید با سفره پلاستیکی آشنا گردید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

از سفره های پلاستیکی می توان در مراسمات خاص و گوناگون در اندازه و متراژ گوناگون استفاده نمود.

 سفره پلاستیکی چیست؟

قبل از اینکه به خواهیم در رابطه با سفره پلاستیکی متری صحبت کنیم بگوییم که سفره در جنس های متفاوت که شامل: سفره پارچه ای، سفره حصیری، سفره پلاستیکی و سفره یکبار مصرف می شود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
طراحی و ساخت پره میکسر پلی اتیلن

در رابطه با نوع پلاستیکی آن باید بگوییم که آب و دیگر مایعات را از خود عبور نداده و به علت قابلیت تمیز شدنی که دارد می توان چندین بار از آن استفاده و به سهولت هم آن را پاک نمود.

کافی است دستمالی را مرطوب کرده و پس از استفاده روی سفره پلاستیکی بکشید و آن را به این صورت پاک کنید.

همچنین آلودگی را از کف زمین جذب نکرده و به همین جهت بهداشتی نیز می باشد.

سفره پلاستیکی دارای انواع مختلفی بوده و می توان در موقعیت های مختلف از آن استفاده نمود، از جمله انواع سفره پلاستیکی متری می توان به: سفره پلاستیکی مجلسی، سفره پلاستیکی دو رو، سفره پلاستیکی پشت کرک دار، سفره پلاستیکی معمولی اشاره داشت. هر کدام از این سفره های نام برده شده مزایا و کاربرد مختص به خود را دارا می باشند.

سفره پلاستیکی متری با کیفیت باید چه ویژگی داشته باشند؟

اگر مایل به خرید سفره پلاستیکی متری هستید حتما سفره پلاستیکی با کیفیت را خریداری نمایید اما چگونه تشخیص دهیم که سفره پلاستیکی انتخابی ما با کیفیت است؟ در تولید سفره پلاستیکی از مواد نو باید استفاده گردد و بدون بوی نامطبوع و حتی عاری از ذرات ریز پراکنده به رنگ سیاه باشد. همچنین سفره با کیفیت باید رنگی روشن و شفاف داشته باشد. اما برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه های تولید از مواد اولیه نامرغوب یا به عبارتی درجه دو برای تولید سفره یکبارمصرف استفاده می نمایند. به همین جهت این سفره ها بوی نامطبوعی منتشر کرده، ذرات سیاه رنگ در سفره ها وجود داشته و همچنین کدر و تیره هستند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه نایلون سازی | دستگاهی ارزان، پولساز و کاربردی

کاربرد سفره پلاستیکی متری

سفره وسیله ای است که بر روی آن غذا چیده شده و بر روی آن سرو می گردد. البته برای کارهای دیگر خانگی همچون پاک کردن سبزی، کاور نمودن هم می توان از سفره پلاستیکی استفاده نمود. با کمک سفره پلاستیکی دیگر مایعات به سطح پایین سفره نفوذ نکرده و بلعکس میکروب و آلودگی به سطح بالای سفره و روی مواد غذایی نخواهد نشست.

از جمله کاربردهایی که می توان به سفره پلاستیکی نسبت داد عبارتنداز:

  • استفاده در انواع دورهمی های: ساده، رسمی و دوستانه
  • استفاده در مجالس مختلف
  • مورد استفاده در پیکنیک
  • قابل استفاده در خانه
  • قابل استفاده برای کارهای دم دستی همچون سبزی پاک کردن
  • کاور میز

به علت متری بودن سفره پلاستیکی می توان تا هر اندازه که مایل بودیم خریداری و آن را با غذاهای رنگین تزیین کنیم.

چرا سفره پلاستیکی متری را انتخاب کنیم؟

از جمله مزایای سفره پلاستیکی این است که به صورت متری بوده و هر اندازه که بخواهیم امکان دارد تا از آن استفاده نمود. همچنین در طرح ها و رنگبندی های زیبا، جذاب و متنوع در بازار موجود است. نسبت به دوامی که دارد، از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد و همچنین از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند.

آیا انتخاب سفره دورو مناسب است؟

شاید برای شما سوال باشد که در زمان خرید سفره پلاستیکی، سفره یک رو بهتر است یا دو رو؟ باید بگوییم که در نگاه اول سفره دو رو می تواند جذابیت بسیاری به همراه داشته باشد و فکر کنید می توان از هر دو طرف آن استفاده کرد. اما باید بگوییم که سفره پلاستیکی دو رو درست است که زیبا به نظر می رسند اما برای حفظ سلامتی انتخاب مناسبی نیست و چه بسا این نوع سفره قیمت بالاتری هم نسبت به دیگر سفره های پلاستیکی خواهد داشت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه حفاری ژئوتکنیک خاک

قیمت سفره پلاستیکی متری

این نوع از سفره پلاستیکی نسبت به سفره های پلاستیکی یک بار مصرف گران تر و نسبت به سفره های پارچه ای و حصیری ارزان تر می باشد و به صورت متری به فروش می رسد.

البته استفاده مداوم از این سفره و دیگر ویژگی و مزایایی که این سفره دارد باعث شده تا قیمت بالای آن به چشم نیاید.

در کل باید بگوییم که قیمت سفره های پلاستیکی به چند عوامل بستگی خواهد داشت و این عوامل می توانند روی بالا و پایین شدن قیمت سفره متری تاثیر بگذارند. از جمله عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت سفره پلاستیکی متری، می توان به این موارد اشاره نمود:

  • برند تولید کننده
  • مواد اولیه استفاده شده در تولید سفره
  • طول و ابعاد
  • طرح و مدل سفره پلاستیکی

در آخر

سفره پلاستیکی متری انتخاب ایده آل برای دورهمی های خانوادگی، دورهمی های دوستانه و … می باشد. سفره پلاستیکی در انواع مختلف که شامل: سفره پلاستیکی مجلسی، سفره پلاستیکی پشت کرک دار، سفره پلاستیکی معمولی، سفره پلاستیکی دو رو و … تولید می شود و هر کدام کاربردهای مختلفی داشته و برای مجالس مختلف قابل استفاده می باشد. همچنین می توان از آن به عنوان کاور، مسافرت و پیکنیک استفاده نمود.

از نظر قیمتی هم باید بگوییم نسبت به سفره های یکبارمصرف گرانتر می باشند، اما به علت استفاده مداوم قیمت بالای آن پوشش داده می شود و به عبارتی در دراز مدت مقرون به صرفه است.

خط تولید سفره یکبار مصرف به چه دستگاه هایی نیاز دارد؟ دستگاه هایی که برای تولید سفره یکبار مصرف مورد نیاز است شامل دستگاه رول به رول سفره یکبار مصرف، دستگاه پرفراژ و دستگاه چاپ و … خواهد بود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مواد شوینده در تهران
5/5 - (4 امتیاز)