یکی از جالب ترین و مهندسی شده ترین خطوط تولید تجهیزات صنعتی مرتبط با خط تولید ساخت میکسر استیل است. همانطور که به خوبی می دانید این دستگاه ها دارای کاربردهای ویژه ای در صنعت های گوناگون هستند. از عمده ترین کاربردهای متریال اصلی استیل می توان به ساخت میکسرها و مخازن به منظور نگهداری و ترکیب مواد مختلف اشاره کرد.

اما مهم ترین نکته ای که در رابطه با ساخت میکسرهای استیل وجود دارد، اطلاع و دانشی است که شیوه ساخت این دستگاه ها به منظور کاربری بهتر در اختیار ما قرار می دهد. جالب است بدانید بخش زیادی از سیستم تولید این دستگاه ها، سوای از اصولی که بر خط تولید حاکم است، به موادی مرتبط است که قصد دارید با این دستگاه ها تولید کند. به معنای ساده، محصول نهایی شما در شیوه تولید میکسرها تاثیر خواهد داشت.

با این حساب بیایید در این بخش به بررسی اصول مرحله به مرحله ساخت میسکرهای استیل بپردازیم.

تولید و ساخت میکسر استیل

میکسرهای استیل دارای انواع گوناگونی هستند که این انواع بر اساس خط تولید مورد استفاده یا محصول نهایی می تواند کارایی های خاصی داشته باشد. به طور مثال میکسرهای مختص تولید مایعات، از جمله میکسرهای استیلی هستند که می توان از آن ها برای تولید مواد شوینده یا سایر مایعات مصرفی یا عمومی استفاده کرد.

یا به طور مثال نوعی دیگر از میکسر وجود دارد که بر اساس سیستم ساخت میکسر استیل می تواند در خط تولید موادی چون کرم ها، امولسیون و سوسپانسیون و حتی تولید انواع سس نیز قرار بگیرند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرفراژ نایلون | یک ابزار صنعتی کارآمد و مقرون به صرفه

نقطه مشترک تمامی میکسرهای ذکر شده که با نام میکسر استیل شناخته می شوند، وجود متریالی با نام استنلس استیل است. این متریال نیز به نوبه خود دارای انواع مختلف با نام های استیل 304 و استیل 316 است. در واقع  بسته به این که قصد داشته باشید چه نوع میکسری با چه ظرفیت و مقاومتی تولید کنید، می توانید از میکسرهای با متریال استیل 304 یا 316 و یا حتی انواع دیگری از آن استفاده کنید.

اما از آنجایی قصد داریم از مبحث اصلی این بخش دور نشویم، به توضیح متریال در همین مقدار اکتفا می کنیم و در ادامه به مراحل ساخت و پرداخت متریال ذکر شده، در قالب تولید میکسر استیل خواهیم پرداخت.

مراحل ساخت و تولید میکسرهای استیل

به طور کلی برای ساخت میکسر استیل در انواع مختلف لازم است مراحلی طی شود که این مراحل به شرح زیر است:

1.    تهیه نقشه اولیه طرح میکسر

در این مرحله تعدادی از مهندسین به منظور بررسی نوع میکسر و بررسی متریال اولیه و موارد لازم، اقدام به طراحی یک نقشه دقیق از میکسر مورد نظر می کند.

در این مرحله در واقع در رابطه با نوع و شماره استیل مورد استفاده، ظرفیت مخزن میکسر، ساختار کلی میکسر و سایر موارد از جمله تجهیزات، بحث و طراحی صورت می گیرد.

2.    تایید نقشه اولیه و تهیه نقشه شاپ

بعد از بررسی های اولیه طرح، لازم است که طرح مورد نظر توسط کارفرمای اصلی پروژه تایید شود. پس از تایید آن، متخصصین حوزه طراحی در بخش اجرایی، نقشه ای را تحت عنوان نقشه شاپ کارگاهی در اختیار خط تولید اجرایی قرار می دهند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر استنلس استیل و انواع آن

در این نقشه به طور واضح با اعداد، ارقام و محل برش های لازم روی ورقه های استیل طرف هستیم.

3.    برشکاری، پرس کاری و فرمینگ

این مرحله را باید شروع کار در وضعیت عملی برای ساخت میکسر استیل تلقی کرد. در این مرحله با استفاده از ابزار آلات صنعتی، ورقه های استیل در نوع مورد نظر، برش داده می شوند. این برش ها بر اساس ظرفیت مد نظر برای مخزن میکسر، در نهایت قرار است به شکلی پازل گونه به هم وصل شوند.

در فاز دوم این مرحله لازم است به منظور اجرای طرح عدسی زیرین و بالایی مخزن میکسر، عملیات پرس کاری و فرمینگ نیز انجام شود.

4.    اتصالات و ملاحظات جانبی

در این مرحله از ساخت میکسر استیل، قطعات با استفاده از جوشکاری آرگون به هم متصل خواهند شد. این جوشکاری دارای ظرافت هایی است که بسته به تعداد جداره مورد نظر، لازم است به همان تعداد تکرار شود.

در واقع در این مرحله علاوه بر متصل کردن اجزا، عایق کاری ها و ایزوله سازی های اولیه نیز انجام می شود.

5.    نصب تجهیزات و بررسی آزمایشگاهی

در این مرحله سایر تجیهزات لازم برای ساخت میکسر استیل روی مخزن استیل نصب می شود. مهم ترین بخش این مرحله مرتبط با نصب خود همزن یا مواردی چون موتور و گیربکس است.

در این جا پس از نصب تجهیزات، نوبت بررسی های آزمایشگاهی به منظور پیشگیری و شناسایی خطاهای احتمالی فرا می رسد.

6.    پولیش کاری نهایی

در آخرین مرحله پس  از تایید شدن در تست های لازم، نوبت به پولیش کاری و نصب سایر تجیهزات جزئی خواهد رسید. در این مرحله پس از تثبیت پولیش روی ساختار میکسر، دستگاه آماده ارائه به سفارش دهنده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
مراحل خط تولید دستمال کاغذی

لازم به ذکر است که ما نیز در شویا صنعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع مختلف میکسرهای رایج، بر پایه اصول لازم برای تولید و ساخت میکسر استیل به منظور ارائه خدمات خود در کنار شما هستیم. فقط کافی است با ما تماس برقرار کنید.

5/5 - (11 امتیاز)