در نگهداری، ذخیره سازی و انواع شیوه هایی که برای ترکیب و اختلاط مواد در نظر گرفته می شود، مخزن پلی اتیلن میکسر دار یکی از مواردی است که نقش مهمی دارد. شیوه کاربری از این دستگاه به طور کلی می تواند نقشی در شیوه ساخت این مخزن داشته باشد. در واقع با توجه به اینکه قصد داشته باشید چه مواد یا چه متریال پایه ای را در این مخازن اختلاط کنید، باید شیوه های ساخت این مخازن را در نظر بگیرید.

هدف ما در این بخش این است که به بررسی ساخت مخازن پلی اتیلن میکسر دار بپردازیم. برای کسانی که در زمینه چگونگی تولید این مخازن اطلاعی ندارند، این بخش می تواند برای رسیدن به یک کاربری مسلط و درست برایشان مفید باشد. با این حساب برای آشنایی با فرآیندی که در کارگاه های تولید میکسرهای پلی اتیلنی رخ می دهد همراه ما باشید.

مخزن پلی اتیلن میکسر دار به تفکیک متریال و اجزا

وقتی صحبت از مخزن می کنیم، به طور کلی و به زبان ساده با یک ظرف یا یک وسیله ای طرف هستیم که می توان موادی را در آن ذخیره سازی کرد. اما وقتی این مخزن ها با نام میکسر دار معرفی می شوند؛ با وسیله یا دستگاهی طرف هستیم که علاوه بر ذخیره سازی، امکان ترکیب مواد را نیز فراهم می کند. چنین دستگاه هایی به طور عمده در دو دسته استیل و پلی اتیلن قابل تهیه هستند.

مخزن پلی اتیلن میکسر دار به شکل عمده ای برای موادی کاربرد دارد که در فرآیند نگهداری و اختلاط، نیازی به گرمای شدید ندارد. صنایع الکلی و صنایع تولید مواد شوینده در این دسته قرار دارند. از همین رو می توان پلی اتیلن را به عنوان متریالی که در دسته مواد پلیمیری شناخته می شود برای این صنایع در نظر گرفت.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
شغل مناسب برای دختر جوان | معرفی یک شغل جذاب و پرسود

لازم است بدانید که عموما در بازار تفاوتی بین مخزن همزن دار یا مخزن میکسردار وجود ندارد. تنها تفاوت در عبارتی است که برای توصیف این مخازن استفاده می شود. به عبارت بهتر مخلوط کن، میکسر و همزن، هر سه یک چیز هستند؛ دستگاهی که مواد را ترکیب می کند.

از اجزای موجود در مخازن میکسر دار پلی اتیلنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موتور قدرتمند با توانی مناسب
  2. مخزنی جادار با شکلی مناسب
  3. گیبرکسی روان با قابلیت های مناسب
  4. شفت مناسب و ترجیحا فلزی یا استیل
  5. شاسی آهنی یا ترجیحا پروفیلی
  6. پروانه ترجیحا استیل برای مواد شوینده به منظور ضد کف بودن

در ادامه به بررسی عواملی مهم در طراحی و اجرا می پردازیم.

فرم ساخت مخازن برای رسیدن به یک طرح  و اجرای خوب

امکانات داخلی و امکانات ظاهری از جمله مواردی هستند که در هر نوع از تولید دستگاه های صنعتی باید در نظر گرفته شود. مواردی که پیش تر به عنوان اجزای مخزن پلی اتیلن میکسر دار معرفی شد، می توانند به عنوان امکانات داخلی تلقی شوند.

اما یکی از مهم ترین امکانات در مخازن، فرم و طرح کلی آن مخزن است. این پارامتر در واقع بیانگر شکل ظاهری مخزن میکسر دار است. بر اساس چنین فاکتور مهمی، مخزن های میکسردار، یا میکسرهای پلی اتیلنی در قالب های زیر طراحی و ساخته می شوند:

  • افقی
  • عمودی
  • مخروطی
  • هرمی
  • مکعبی
  • کروی

لازم به ذکر است که در شویا صنعت به عنوان یکی از تولید کنندگان مخزن پلی اتیلن میکسر دار یا همزن دار، علاوه بر موارد بالا، آماده ساخت طراحی های پیشنهادی شما نیز هستیم. از همین رو کافی است با ما در ارتباط باشید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
اجناس پر سود | ایده های عمده فروشی پرسود در 1402

در ادامه به عنوان حسن ختام به بررسی و توضیح مراحل ساخت یک مخزن خواهیم پرداخت.

ساخت مخازن پلی اتیلن میکسر دار از نقشه تا اجرا

همان طور که می دانید برای ساخت اکثر دستگاه های صنعتی لازم است که از یک نقشه و یک طرح مکتوب استفاده شود. پس از آزمایش ها و آزمون خطاهای گوناگون، آن نقشه تبدیل به یک قالب ثابت برای تولیدات عمده می شود. با این حساب برای ساخت یک مخزن باید مراحل زیر طی شود:

  1. طراحی نقشه ساخت و تهیه مخزن
  2. تایید نقشه توسط کارفرما به منظور بررسی طرح
  3. تهیه نقشه کارگاهی بعد از تایید نهایی طرح
  4. شروع قالب سازی با استفاده از متریال های لازم
  5. طراحی و ساخت برش کاری و اتصالات لازم
  6. طراحی نقشه قسمت قیفی یا عدسی شکل مخزن
  7. تزریق مواد به قالب ساخته شده بر اساس طرح
  8. جوشکاری ها و مونتاژ های نهایی با استفاده از جوش پلی اتیلن
  9. بررسی های آزمایشگاهی به منظور بررسی صحت کارآمدی مخزن
  10. پولیش کاری و رنگ نهایی به منظور یک دست کردن ساختار ظاهری مخزن پلی اتیلن میکسر دار

در آخر…

پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال خرید یک مخزن مناسب برای صنعت و کسب و کار خود هستید، به طور حتم از مجموعه هایی بهره بگیرید که دارای کیفیت بهتر و مشتری های راضی تری هستند.

همچنین توجه داشته باشید که گران بودن یک مخزن پلی اتیلن میکسر دار به معنای معجزه آسا بودن فرآیند ساخت آن نیست. بلکه سادگی و داشتن یک روند مدام و دقیق در حین ساخت، می تواند نشانی از یک محصول نهایی منحصر به فرد باشد. چنین محصولی نه تنها از لحاظ قیمت بلکه از لحاظ عمر و کیفیت بیشتر خود را نشان خواهد داد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
کاربرد میکسر پلی اتیلن چیست؟
4.9/5 - (10 امتیاز)