کاربرد مخازن و میکسرها برای کسانی که در صنایع مرتبط فعال هستند بر کسی پوشیده نیست. از همین رو موضوعی تحت عنوان ساخت مخازن میکسر دار نیز می تواند دارای اهمیت بالایی باشد.

در واقع اهمیت موضوع ساخت را باید در این مبحث گنجاند که فرقی نمی کند قصد شما چه برای ذخیره سازی باشد، چه برای ترکیب مواد، در هر صورت وجود یک مخزن لازمه قطعی خط تولید است.

امروزه صنایع بسیاری هستند که به منظور نگهداری مواد غذایی و تولید انواع مختلف مواد شیمیایی و غیر شیمیایی همچون شوینده ها از لوازم مختلفی استفاده می کنند. اساسی ترین این لوازم، میکسرها هستند که بسته به نوع خود می تواند کارایی هایی داشته باشند.

یکی از مهم ترین میکسرهای مورد استفاده، در واقع مخازن مجهز به میکسر است که در این بخش ما به بررسی آن خواهیم پرداخت. توجه به اصول و روند ساخت این مخزن ها می تواند مسیر جالبی را برای مصرف کننده روشن کند.

ساخت مخازن میکسر دار با توجه به تعاریف

صحبت از مخزن به طور واضح صحبت از یک منبع و یا یک ظرف ذخیره سازی است. این ظرف که می تواند دارای اشکال مختلفی باشد، عمدتا از جنس استیل یا نام کامل استنلس استیل ساخته می شود. البته باید توجه داشته باشید که جنس دیگری چون پلی اتیلن در دسته پلیمرها وجود دارد که بسته به نیاز، می تواند متریال اولیه یک مخزن تخصصی باشد.

اما در باب مخازن استیل که رایج ترین انواع مخزن محسوب می شوند، به سبب ساختار و مقاومتی که از خود نشان می دهند، بیشتر مورد استفاده هستند. در این مخازن به راحتی می توان انواع مختلف مواد غذایی، دارویی، شیمیایی، بهداشتی و غیره را ذخیره سازی کرد. همچنین در مواردی رایج می توان با اضافه کردن یک میکسر یا همزن مخصوص به این مخازن، از آن ها یک مخلوط کن تخصصی یا صنعتی درست کرد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه مینی ژوکسین | آینده صنعت نایلون و نقش دستگاه‌های ژوکسین

بله درست متوجه شدید؛ صحبت از ساخت مخازن میکسر دار اشاره به وسیله ای است که بر مبنای یک مخزن و میکسر جداگانه ساخته شده است.  نکته جالب در باب این تعریف در این است که روند ساخت یک مخلوط کن به طور طبیعی نیز به همین روند است، یعتی ابتدا مخزن طراحی و ساخته می شود، سپس میکسر طراحی شده و آن را یا به صورت اینترنال و یا به صورت اکسترنال روی مخزن متصل می کنند.

لازم به ذکر است که بسته به نیاز و کاربری مخزن و میکسر، از ادغام یا عدم ادغام این دو وسیله بهره گرفته می شود که عمدتا آنچه به شکل ظاهری رایج است، تصویری از یک دستگاه متشکل از مخزن و میکسر است. در ادامه با تشریح اجمالی، روند این ماجرا بیشتر برایتان روشن خواهد شد.

ساخت مخازن استیل میکسر دار

ساخت مخزن میکسردار از طراحی تا تولید

برای ساخت مخازن میکسر دار استیل، در مرحله اول لازم است که یک طراحی کلی یا نقشه ساخت اولیه وجود داشته باشد. این نقشه عمدتا توسط کارفرمایان یا مهندسین این حوزه طراحی می شود. بررسی محاسبات اولیه، بررسی متریال لازم و مواردی از این دست در مرحله اول صورت می گیرد.

پس از تکمیل مرحله اول لازم است یک نقشه کارگاهی به منظور شروع فعالیت توسط پرسنل خط تولید تهیه شود. در این نقشه به طور دقیقی به نقاط برش، میزان برش، علامت گذاری ها و غیره پرداخته می شود که در مرحله بعدی تمامی این موارد در قالب برش کاری، نورد کاری و ایجاد نقاط اتصال انجام خواهد شد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش اقساطی دستگاه تولید سفره یکبار مصرف |انتخاب هوشمندانه برای کسب و کار

بسته به میزان جداره های لازم در ساختار بدنه مخزن، تعداد ورقه هایی که از قبل مشخص شده اند، آماده خواهند شد. در این روند آماده سازی، ساخت عدسی مخزن نیز صورت می گیرد. باید توجه داشت که بسته به نوع عدسی، پرس کاری، قالب گیری و فرمینگ مخصوصی انجام می شود.

با در نظر گرفتن این امر که تمام موارد بالا به دقت و ترتیب انجام شود، نوبت به جوشکاری آرگون می رسد. در این مرحله تمام قطعات به هم متصل می شوند. در واقع در این مرحله است که تعیین می شود، مخزن میکسر اینترنال است یا اکسترنال. در صورت اینترنال بودن، بدنه یا  قفسه الکتروموتور و گیربکس نیز در اتصال با مخزن قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت با تعبیه محلی برای اتصال موقت میکسر در آینده، روند ساخت به پایان می رسد.

بررسی اتصالات و آزمایش های نهایی و همچنین پولیش کاری نهایی از جمله مواردی است که پس از تکمیل روند ساخت انجام می شود.

ساخت مخزن پلی اتیلن میکسر دار

در نتیجه…

یکی از واضح ترین نکاتی که در رابطه با ساخت مخازن میکسر دار وجود دارد، وابستگی روند ساخت این محصول به سلسله مراتب دقیق است. در واقع وجود این ترتیب ساخت، یکی از عواملی است که می تواند منجر به ساخت یک میکسر یا یک مخزن تخصصی شود.

باید بخاطر داشته باشید که در اینجا سعی ما بر این بود که تنها شمایلی کلی را برای درک بهتر تولید مخازن برایتان شرح دهیم. در غیر این صورت، ساخت یک مخزن یا میکسر دارای جزییاتی دقیق تر است که نگاهی تخصصی تر را می طلبد.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
قیمت دستگاه تولید ابر و اسفنج

برای اطلاع و بررسی در رابطه با جزییات مهم در ساخت یک مخزن یا میکسر کافی است با ما در شویا صنعت تماس برقرار کنید. ما به عنوان تولید کننده انواع مخزن استیل و تولید کننده انواع میکسرهای استیل در کنار شما هستیم.

5/5 - (10 امتیاز)