یکی از بزرگ ترین دغدغه افراد برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده، خرید میکسر مواد شوینده مناسب است. یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در این زمینه از تیم شویا صنعت شده، انتخاب بین میکسرهای پلی اتیلن و میکسرهای استیل است.

برای تولید شوینده هایی مثل مایع ظرفشویی و مایع دستشویی باید از چه میکسری استفاده کنیم و چرا؟!

پاسخ این پرسش را در ادامه شرح می دهیم.

میکسر پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

برای جواب دادن به سوال اصلی این بخش، اول باید ببینیم میکسرهای پلی اتیلن چه کاربردی دارند. از آنجایی که در میکسر پلی اتیلن از یک مخزن پلی اتیلن استفاده می شود، این میکسرها به این نام معروف شده اند.

یک میکسر پلی اتیلنی از بخش های زیر تشکیل می شود:

  • مخزن مخروطی پلیمری
  • شاسی نگهدارنده
  • شفت
  • موتور گیربکس
  • پروانه ها
  • تابلو برق
  • سایر تجهیزات سفارشی خریدار

مخزن پلیمری پلی اتیلن مهم ترین بخش این میکسر است که آن را با توجه به ماده ای که قرار است در آن ذخیره یا تولید شود، طراحی می کنند. مثلا مخزن پلمیری که برای مواد اسیدی استفاده می شود، تک لایه است.

مخزن های پلیمری پلی اتیلن ظرفیت های مختلفی دارند و به همین دلیل می توان از آنها در هر فضایی، چه کوچک و چه بزرگ استفاده کرد.

کاربرد میکسر پلی اتیلن نیز با توجه به قیمت پایین تر نسبت به میکسرهای استیل، در کسب و کارهای نوپایی است که مواد شوینده، مواد آتش زا یا مواد شیمیایی دیگر را در ابعاد کوچک تولید می کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
ماشین از ما کار از شما | طرحی اقتصادی و کاربردی در شویاصنعت

از میکسر پلی اتیلن برای تولید مواد شوینده استفاده کنیم؟!

استفاده از این میکسرها برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده بستگی به ماده شوینده ای دارد که تولید می کنید.

مواد شوینده را می توان به دو دسته بهداشتی و صنعتی تفیک کرد. مواد شوینده صنعتی را به اصطلاح مواد شوینده کلر دار هم می گویند که از آنها بیشتر برای شستشوی کف ساختمان ها یا موارد دیگر استفاده می کنند.

برای تولید مواد شوینده بهداشتی، یعنی هر ماده شوینده ای که فروش آن در سوپرمارکت ها یا فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود، لازم است که قوانین تولید را رعایت کنید.

این قوانین بر اساس استانداردهای وزرات بهداشت تعیین شده و در صورت سرپیچی از آن، کسب و کار شما پلمپ خواهد شد.

یکی از این قوانین استفاده از میکسر استنلس استیل برای تولید شوینده های بهداشتی از جمله مایع ظرفشویی و مایع دستشویی است. یعنی تا زمانی که در خط تولید خود یک میکسر استیل نداشته باشید، مجوز راه اندازی خط تولید مواد شوینده بهداشتی و مصرفی به شما تعلق نمی گیرد.

راه اندازی خط تولید شوینده های بهداشتی قوانین خاص خودش را دارد و نمی توان در یک کارگاه کوچک برای تولید آنها اقدام کرد. برای تولید هر شوینده ای اعم از مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپوی سر و بدن و هر ماده شوینده ای که کلر ندارد، باید یک واحد بهداشتی را اجاره کنید و طبق استانداردهای وزرات بهداشت پیش بروید.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، با شماره تماس های  09121828410 و 09124045180 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در شویا صنعت شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
الکترو موتور و گیربکس میکسر پلی اتیلن
5/5 - (10 امتیاز)