خرید میکسر مواد شوینده صنعتی و سایر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، بسته به کسب و کار و صنایعی که در آن فعالیت دارید، نیازمند بررسی های مختلفی است. مهم ترین موضوع در خرید میکسرها را باید مرتبط با شناخت بهترین ها دانست. به این معنا که شناخت بهترین مخلوط کن های موجود در بازار، باید مهمترین امر در وهله اول تلقی شود. به طور کلی می دانید که برای مواد شوینده، دو نوع یا دو دسته میکسر وجود دارد که با نام های میکسر پلی اتیلن و میکسر استنلس استیل شناخته شده اند. در بین نام های مذکور، شاید بتوان میکسر استیل را پر استفاده ترین مطرح کرد. اما باید بدانید که همه چیز به نوع کار و صنعت شما بستگی دارد. در این بخش ما سعی داریم نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که در خرید بهترین نوع میکسر یاری تان کند.

میکسر مواد شوینده صنعتی از نظر نوع پر مصرف

در میان دستگاه ها و ماشین آلاتی که در حوزه تولید مواد شوینده بسیار مطرح هستند، می توان میکسر استیل را پر کاربرد ترین معرفی کرد. اما نکته مهم این است که میکسر استیل را تنها به عنوان یک میکسر کامل نباید تلقی کرد. این امر با وجود دسته بندی در نوع میکسرها کاملا مشخص است. به این معنا که اگر قرار بود تنها یک میکسر برای تولید مواد شوینده وجود داشته باشد، میزان دسته بندی ها در صفحات معرفی محصول به مقداری که مشاهده می کنید، نبود. در واقع هر مکیسری برای کاری مخصوص ساخته شده است.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
انواع میکسر مواد شوینده کدام اند؟

به طور مثال میکسرهای استنلس استیل که عموما از جنس استیل 304 هستند، از نظر شرایط بهداشتی در بالا ترین اولویت قرار دارند. اگر به دنبال تولید موادی هستید که نیازمند شرایط دقیق بهداشتی است، به غیر میکسر مواد شوینده صنعتی در نوع استیل، نمی توانید روی جنس دیگری حساب باز کنید. اما در مقابل میکسر استیل، اگر به دنبال تولید موادی هستید که نیاز شدیدی به نکات بهداشتی همچون ماندن بوی مواد ندارند، میکسر پلی اتیلن می تواند انتخابی به صرفه باشد. در واقع میکسرهای پلی اتیلن از جمله دستگاه ها یا مخازنی هستند که برای تولیدات شوینده های اسیدی بسیار مناسب به حساب می آیند.

بررسی برخی پارامترهای اساسی که  به خرید بهترین میکسر کمک می کند

مهم ترین نکته در خرید تمامی میکسرها در مرحله اول، توجه به جنس و بدنه میکسر است. همانطور که متوجه شدید میکسر مواد شوینده صنعتی با دو نوع استیل و پلی اتیلن رایج است. وقتی صحبت از مواد صنعتی می شود به طور عامیانه افراد موادی خطرناک و سخت را به ذهن می آورند، اما در واقع در نگاه دقیق تر، لفظ صنعتی، عموما به موادی گفته می شود که در قالب فرآیندهای صنعتی(در مقابل سنتی) تولید می شوند.

اگر مبنا را بر تصور عامیانه قرار دهیم، برای تولید مواد شوینده صنعتی از نظر جنس، بهتر است از میکسرهای پلی اتیلن در تعداد لایه های مختلف استفاده شود. میکسرهای پلی اتیلن علاوه بر تولید شوینده های صنعتی ،در تولید فرمانتور الکل، صنایع دارویی و مواد غذایی نیز کاربرد دارند.

 با در نظر داشتن تعابیری که از صنعتی بودن مواد شوینده وجود دارد، میکسرهای پلی استیل در نوع غیر صنعتی، برای تولید مواد شوینده دارای بو، بسیار کارآمد هستند. اشاره به بوی مواد به دلیل این است که عمدتا میکسر مواد شوینده صنعتی در نوع پلی اتیلن، انتخابی خوبی برای مواد بودار نخواهد بود.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
فروش انواع میکسر مواد شوینده

همچنین اگر به دنبال میکسری هستید که از لحاظ مقاومت در مقابل دماهای بسیار بالا، ظرفیتی خوب و قابل توجه از خود نشان دهد، روی میکسر پلی اتیلن حساب نکنید. به طور مجدد باید در نظر داشته باشید که هر کدام از مواردی که می تواند عیبی برای یک میکسر شمرده شود، در واقع مزیتی است که در شیوه های دیگر از فرآیندهای صنعتی کاربرد ویژه دارد. به طور مثال مواد اسیدی برای میکسر مواد شوینده صنعتی در نوع استیل، در برخی مواقع می تواند خورندگی ایجاد کند که در میکسر پلی اتیلن با اینکه مقاوت دمایی پایین است، عمل خورندگی در مقابل اسید وجود ندارد.

نکات پایانی برای خرید یک میکسر خوب برای مواد شوینده

برای خرید میکسر مواد شوینده صنعتی موارد زیر بسیار اهمیت دارند:

  1. میکسری را بیابید که از لحاظ جنس و بدنه دارای آلیاژی ثابت و همگن باشد.
  2. در میکسرهای استیل، نوع جوشکاری، احتمال لهیدگی و فرو رفتگی در بدنه و درزها را بررسی کنید.
  3. در میکسرهای پلی اتیلن، تعداد لایه های مورد نیاز در بدنه میکسر را بسته به نوع فرآیند اسیدی یا غیر اسیدی در نظر بگیرد.
  4. پره های میکسر خود را به دقت بررسی کنید. بهترین پره ها به طور معمول از طریق شیوه های نوین ساخته می شوند.
  5. در صورتی مایل به استفاده از تجهیزات پیشرفته و بزرگ در میکسرها باشید که سطح و وسعت کارتان نیز این بزرگی را پذیرا باشد.
  6. به هیچ وجه به منظور کاهش هزینه، میکسرهای غیر مرتبط با فرآیندهای صنعتی خود را استفاده نکنید. این کار موجب کاهش کیفیت محصول نهایی و در نهایت هزنیه بیشتر از قبل خواهد شد.
قدمی دیگر تا کارآفرینی
میکسر مواد شوینده کرج

در آخر امیدواریم که مطالب این بخش برایتان مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر کافی است در شویا صنعت با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (7 امتیاز)