میکسر دو جداره یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی است که این روزها در صنایع مختلف و حتی برای ساخت مخازن آب و آهن در مصارف خانگی به کار می رود.

این میکسرها برای مخلوط کردن انواع مواد شیمایی طراحی می شوند و با توجه به کاربردی که دارند، می توانند مدل های مختلفی هم داشته باشد.

مخازن دو جداره را به طور کلی می توان به دو دسته تقسیم کرد که شامل انواع سقف ثابت و سقف شناور می شود. به طور معمول نمونه های سقف ثابت برای مواد شیمایی استفاده می شوند که سمی و آتش زا هستند، اما فشار زیادی به مخازن وارد نمی کنند. در مقابل اگر مواد شیمیایی ویژگی خلاف این موضوع داشته باشند از سقف های شناور برای مخلوط کردن آنها استفاده می شود.

در این بخش می خواهیم انوع میکسر و مخازن دو جداره را بیشتر بشناسیم و با کاربرد آنها آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با میکسر دو جداره و کاربرد آن

امروزه صنایع مختلفی برای ترکیب مواد شیمایی گوناگون و تولید انبوه محصولات خود به انواع میکسرها و مخازن بزرگ پلی اتیلن یا استیل وابسته هستند. انواع دو جداره مخازن و میکسرها هم در این دسته جای می گیرند.

این محصولات می توانند حجم زیادی از مایعات و مواد شیمیایی را در خودی جای دهند. در نتیجه برای نگهداری و جمع آوری مواد هم ممکن است استفاده شوند. هر چند از مخازن دو جداره بیشتر در این امر استفاده می شود.

میکسرها معمولا برای ترکیب مواد شیمیایی به کار می روند. انواع میکسر دو جداره به خصوص زمانی کارایی دارند که نیاز است ماده به طور غیر مستقیم حرارت ببیند.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه میکسر پودر بلندر

در این میکسرها روغنی مخصوص بین دو جداره قرار می گیرد. این روغن های مخصوص با المنت هایی که در این بخش کار گذاشته شده اند، حرارت دیده و دمای خود را به ماده درون میکسر منتقل می کنند.

در ساخت میکسرهای دو جداره هم مانند انواع معمولی آنها از پره های درونی، شفت و یاتاقان های تراشکاری استفاده می شود.

یکی از رایج ترین کاربردهای این دستگاه را می توان به حرارت دادن پودرها نسبت داد. از آنجایی که برخی از پودرهای شیمایی باید به شکل غیر مستقیم حرارت ببینند، لازم است که از انواع میکسر دو جداره برای این کار استفاده کرد.

انواع میکسر و مخازن دو جداره

این میکسرها را معمولا در دو مدل می توان یافت:

  • مخازنی از جنس استیل ضد زنگ
  • مخازن و میکسرهای استنلس استیل

هر دو این مدل ها استانداردهایی دارند که علاوه بر راحتی حمل و نقل، ترکیب مواد شیمایی را به بهترین حالت انجام می دهد.

مخزن ها و انواع میکسر دو جداره استنلس استیل را می توانید در تنوع بی شماری از مدل ها، اندازه ها و سبک ها پیدا کنید. این موضوع به دلیل کارایی بالای این مخازن در صنایع مختلف است.

در زمان انتخاب یک میکسر و مخزن دو جداره از نوع استنلس استیل می توانید ظرفیت ذخیره سازی، شکل و پیکربندی مخزن و در برخی از موارد آلیاژ به کار رفته در آن را سفارشی سازی کنید.

برای آشنایی بیشتر با این مخازن می توانید با گروه شویا صنعت تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

قدمی دیگر تا کارآفرینی
دستگاه پرکن مایعات تک نازله چه کاربردی دارد؟

تعمیر و ترمیم مخازن و میکسرها

به طور طبیعی انواع میکسر دو جداره هم ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار استهلاک شود. گاهی ممکن است این مخازن خراب شده، سوراخ شده یا نیاز به تعمیر و ترمیم داشته باشند. گاهی نیز مخازن در اثر استفاده طولانی مدت پوسیده می شوند که باید با جوشکاری آنها را ترمیم کرد.

هر چند اگر مخزن سوراخ شده باشد، بهتر است ریسک نکرده و یک مخزن جدید تهیه کنید. اما در باقی موارد می توانید مشکلات را برطرف کرده و از نو از مخازن و میکسرهای خود استفاده کنید.

شویا صنعت می تواند این خدمات را به شما ارائه دهد. کافی است مشکلات مربوط به مخازن و میکسرهای دو جداره خود را به ما اطلاع دهید تا بهترین راهکار را برای تعمیر آنها در اختیارتان بگذاریم.

جمع بندی

انواع میکسر دو جداره نوعی از مخازن میکسرداری محسوب می شوند که بین دو جداره آنها روغن مخصوص قرار گرفته است. این میکسرها در موقعیت هایی کارایی دارند که بخواهید مواد شیمایی یا پودرهایی که درون مخزن قرار می دهید، به طور غیر مستقیم حرارت ببینند.

در این بخش با انواع این میکسرها آشنا شدیم و کاربرد آنها را مرور کردیم. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید. همچنین می توانید با ما تماس گرفته و ارتباط موثرتری داشته باشید.

5/5 - (7 امتیاز)